Nederland scoort 15 nominaties op Cannes Lions 2025

- Algemeen
- 15 jun 2025 @ 23:41
- Link
-
Kel Koenen
Hoofdredacteur
MarketingTribune - Cannes
- 15 jun 2025 @ 23:41
- Kel Koenen
De 72e editie van het Cannes Lions International Festival of Creativity staat op het punt van losbarsten en Nederland heeft al van zich laten horen. Met inmiddels 20 van de 30 categorieën bekend, zijn er tot nu toe 15 Nederlandse nominaties genoteerd, afkomstig van vijf bureaus en zeven merken.
De 72e editie van het Cannes Lions International Festival of Creativity staat op het punt van losbarsten en Nederland heeft al van zich laten horen. Met inmiddels 20 van de 30 categorieën bekend, zijn er tot nu toe 15 Nederlandse nominaties genoteerd, afkomstig van vijf bureaus en zeven merken. LePub Amsterdam, onderdeel van Publicis Groupe, voert de voorlopige ranglijst aan met zes vermeldingen.
Het creatieve werk van Nederlandse bureaus werd genomineerd in acht categorieën: Design, Direct, Film Craft, Innovation, Media, Print & Publishing, Social & Creator en Entertainment. Opvallend is dat LePub Amsterdam in vier verschillende categorieën genomineerd is, waarvan drie keer met het werk Fixables voor Philips Personal Care, en één keer met Philips Grow, beiden in de categorie Innovation. Daarnaast kreeg de campagne The Flipper van Heineken – gemaakt met LePub Milaan – een plek op de shortlist in Social & Creator. Ook de campagne Roses van Oreo werd genomineerd in Print & Publishing.
Ranking Dutch agencies (per 15 juni)
- LePub Amsterdam – 6 shortlists
- We Are Pi Amsterdam – 3 shortlists
- Birthplace Arnhem – 1 shortlist
- Gut Amsterdam – 1 shortlist
- TBWA\Neboko Amsterdam – 1 shortlist
Overzicht Nederlandse nominaties
- LePub Amsterdam
• OREO – Roses (Print & Publishing)
• Philips Personal Care – Fixables (2x Innovation, 2x Design)
• Philips – Grow (Innovation)
• Heineken – The Flipper (Social & Creator) - We Are Pi Amsterdam
• Nike – Croit Pas Qu’On Dort (2x Entertainment, 1x Film Craft) - TBWA\Neboko (ism Ace Social & OMD Amsterdam)
• McDonald’s – Maccie (Media) - Gut Amsterdam
• Heinz – Hagelchup (Direct) - Birthplace Arnhem
• The Woolmark Company – Wear Wool, Not Waste (Film Craft)
Het festival noteert dit jaar maar liefst 26.900 inzendingen wereldwijd. In de komende dagen volgen de uitslagen van nog tien categorieën én de eerste awards.
-
Kel Koenen
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur
- Website:https://www.linkedin.com/in/kelkoenen/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Dynamic Creative Optimization: de slimste weg naar relevantie en resultaat
- Bouw een wendbaar en toekomstbestendig IT-landschap
- Webcare is meer dan online klantenservice - ontdek hoe je écht klantgericht communiceert
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management
- Building a Data Platform for Analytics & Activation