Nederland scoort 15 nominaties op Cannes Lions 2025

Nederland scoort 15 nominaties op Cannes Lions 2025
  • Algemeen
  • 15 jun 2025 @ 23:41
  • Link
  • Kel Koenen
    Kel Koenen

    Hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Cannes

De 72e editie van het Cannes Lions International Festival of Creativity staat op het punt van losbarsten en Nederland heeft al van zich laten horen. Met inmiddels 20 van de 30 categorieën bekend, zijn er tot nu toe 15 Nederlandse nominaties genoteerd, afkomstig van vijf bureaus en zeven merken.

De 72e editie van het Cannes Lions International Festival of Creativity staat op het punt van losbarsten en Nederland heeft al van zich laten horen. Met inmiddels 20 van de 30 categorieën bekend, zijn er tot nu toe 15 Nederlandse nominaties genoteerd, afkomstig van vijf bureaus en zeven merken. LePub Amsterdam, onderdeel van Publicis Groupe, voert de voorlopige ranglijst aan met zes vermeldingen.

Het creatieve werk van Nederlandse bureaus werd genomineerd in acht categorieën: Design, Direct, Film Craft, Innovation, Media, Print & Publishing, Social & Creator en Entertainment. Opvallend is dat LePub Amsterdam in vier verschillende categorieën genomineerd is, waarvan drie keer met het werk Fixables voor Philips Personal Care, en één keer met Philips Grow, beiden in de categorie Innovation. Daarnaast kreeg de campagne The Flipper van Heineken – gemaakt met LePub Milaan – een plek op de shortlist in Social & Creator. Ook de campagne Roses van Oreo werd genomineerd in Print & Publishing.

Ranking Dutch agencies (per 15 juni)

  1. LePub Amsterdam – 6 shortlists
  2. We Are Pi Amsterdam – 3 shortlists
  3. Birthplace Arnhem – 1 shortlist
  4. Gut Amsterdam – 1 shortlist
  5. TBWA\Neboko Amsterdam – 1 shortlist

Overzicht Nederlandse nominaties

  • LePub Amsterdam
    OREO – Roses (Print & Publishing)
    Philips Personal Care – Fixables (2x Innovation, 2x Design)
    Philips – Grow (Innovation)
    Heineken – The Flipper (Social & Creator)
  • We Are Pi Amsterdam
    Nike – Croit Pas Qu’On Dort (2x Entertainment, 1x Film Craft)
  • TBWA\Neboko (ism Ace Social & OMD Amsterdam)
    McDonald’s – Maccie (Media)
  • Gut Amsterdam
    Heinz – Hagelchup (Direct)
  • Birthplace Arnhem
    The Woolmark Company – Wear Wool, Not Waste (Film Craft)

Het festival noteert dit jaar maar liefst 26.900 inzendingen wereldwijd. In de komende dagen volgen de uitslagen van nog tien categorieën én de eerste awards.

Kel Koenen

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken