Apple en Dove domineren Glass Lion-shortlist

- Algemeen
- 10 jun 2025 @ 01:00
- Link
-
Kel Koenen
Hoofdredacteur
MarketingTribune - Cannes
- 10 jun 2025 @ 01:00
- Kel Koenen
De organisatie van Cannes Lions heeft vrijdag de shortlist voor de Glass: The Lion for Change bekendgemaakt. In deze categorie, die gendergelijkheid en inclusiviteit beloont, zijn onder andere Apple, Dove en Nike genomineerd.
Opvallend is dat Apple en Dove elk twee keer op de lijst staan. Dove is bovendien ook apart genomineerd als haarverzorgingsproduct onder het Unilever-merk.
De Verenigde Staten voert de lijst aan met tien genomineerde campagnes, gevolgd door Frankrijk (zes), Brazilië (vier) en het Verenigd Koninkrijk (drie). Japan is twee keer vertegenwoordigd, terwijl Australië en Pakistan elk één notering hebben.
De Glass Lion maakt deel uit van de vroege bekendmakingen in aanloop naar het festival. Eerder werden al de shortlists voor de Innovation Lions en de Dan Wieden Titanium Lions onthuld.
Bekijk de volledige shortlist hier.
-
Kel Koenen
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur
- Website:https://www.linkedin.com/in/kelkoenen/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Dynamic Creative Optimization: de slimste weg naar relevantie en resultaat
- Bouw een wendbaar en toekomstbestendig IT-landschap
- Webcare is meer dan online klantenservice - ontdek hoe je écht klantgericht communiceert
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management
- Building a Data Platform for Analytics & Activation