Apple en Dove domineren Glass Lion-shortlist

Apple en Dove domineren Glass Lion-shortlist
  • Algemeen
  • 10 jun 2025 @ 01:00
  • Link
  • Kel Koenen
    Kel Koenen

    Hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Cannes

De organisatie van Cannes Lions heeft vrijdag de shortlist voor de Glass: The Lion for Change bekendgemaakt. In deze categorie, die gendergelijkheid en inclusiviteit beloont, zijn onder andere Apple, Dove en Nike genomineerd.

Opvallend is dat Apple en Dove elk twee keer op de lijst staan. Dove is bovendien ook apart genomineerd als haarverzorgingsproduct onder het Unilever-merk.

De Verenigde Staten voert de lijst aan met tien genomineerde campagnes, gevolgd door Frankrijk (zes), Brazilië (vier) en het Verenigd Koninkrijk (drie). Japan is twee keer vertegenwoordigd, terwijl Australië en Pakistan elk één notering hebben.

De Glass Lion maakt deel uit van de vroege bekendmakingen in aanloop naar het festival. Eerder werden al de shortlists voor de Innovation Lions en de Dan Wieden Titanium Lions onthuld.

Bekijk de volledige shortlist hier.

Kel Koenen

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken