Bol helpt vakantiestress te fixen

Bol helpt vakantiestress te fixen
  • Bureaus
  • 6 jun 2025 @ 16:38
  • Link
  • Kel Koenen
    Kel Koenen

    Hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

De zomervakantie lonkt, maar bij veel Nederlanders slaat de stress toe voordat ze überhaupt vertrokken zijn. Koffers die niet dicht willen, een vergeten slotcode of een onvolledige tent: herkenbare taferelen die Bol aangrijpt in de nieuwe zomercampagne ‘De winkel van vakantiefixers’.

Is het al zomervakantie? Bijna! Maar naarmate die zomervakantie nadert, slaat de stress bij velen toe. Eindeloze to-do-lijstjes, last-minute inkopen en het eeuwige gestoei met je koffer zorgen ervoor dat de voorpret ver te zoeken is. Zonde en bovendien helemaal nergens voor nodig. ‘Met deze campagne willen we het gevoel geven dat je vakantie al begint bij de voorbereiding’, vertelt Bol over het concept, ontwikkeld in samenwerking met bureau Dept. ‘Of je nu naar de zon, de stad of de bergen gaat, met ons zomerassortiment en bestelgemak heb je het vakantiegevoel al in huis voordat je vertrekt.’

Centraal staat het social-first format Mee of meh?, waarin typische vakantiedilemma’s op luchtige wijze worden gepresenteerd. Daarnaast biedt Bol inpaktips voor natte dagen en handige Spotify-reminders voor vergeten spullen. In de campagnefilm, geregisseerd door Jamille van Wijngaarden (Holy Fools), wordt de vakantiestress op humoristische wijze neergezet.

 



Voor extra zomervibes grijpt Bol terug op de iconische zomerhit Que Sí, Que No. Zonder clichés als stranden of zwembaden, ademt de campagne toch volledig zomer.

De fit-for-platform strategie zorgt ervoor dat elk kanaal – van TikTok tot televisie en van DOOH tot online banners – een op maat gemaakte boodschap brengt. Zo wordt zelfs op basis van weersomstandigheden of luistergedrag ingespeeld op de context. ‘Een vakantie voorbereiden hoeft geen gedoe te zijn’, aldus Bol. ‘Met de juiste spullen en een beetje hulp fix je het gewoon.’

Credits
Bol: Sophie Heeringa, Anne Vonk, Maegan Verspaget, Jeroen Mulder, Danielle Snoeij, Fiona van der Broeck

Dept: Danique de Bies, Hugo van der Kun, Eva Kofferman, Willemijn Besteman, Maaike de Boer, Guylou Werner, Iman Safaie, Nadine Bagnay, Ramin Bahari, Thom van der Bijl, Jan Govaert, Nikki Haighton, Koen Barnhard, Michelle Krevetzky, Joep Cupido Heinis, Isabel van der Kroft Glanzberg, Yael Junggeburth,Thamar Herbschleb, Sanne Fleur Frencken, Robin Bau Santos Uang Cheng, Bart van der Hoorn, Amor M., Pieter Bokhorst, Dóra Visky

Director: Jamille van Wijngaarden
Production company: Holy Fools
Producer: Judith Engels
Director of Photography: Tim Kerbosch
Editor: Martin Heijgelaar
Grading & Online: De Grot
Sound Design: Earforce
Music licensing: Massive Music

Partners: Dentsu, Mindshare, Men in Green, Aidem, AndAgencyAmsterdam, DVJ Insights

Kel Koenen

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken