ANWB lanceert nieuwe merkcampagne 'ANWB ... en gaan'

- Bureaus
- 26 mei 2025 @ 10:00
- Link
-
Tamara de Vos
Allround redacteur
BBP Media - Geen tag
- 26 mei 2025 @ 10:00
- Tamara de Vos
De ANWB presenteert een nieuwe merkcampagne onder de titel ‘ANWB …en gaan’, ontwikkeld in samenwerking met Selmore Creative Agency en Hotel L’Amour. De campagne positioneert de ANWB nadrukkelijk als breder mobiliteitsmerk.
In de campagne speelt Buddy, de hond van een gezin, de hoofdrol. Hij krijgt een stem van acteur Arjan Ederveen, met Frank Evenblij als voice-over. Met de slogan ‘De ANWB helpt Nederland op weg – en niet alleen bij pech’ wil de organisatie haar volledige dienstenaanbod onder de aandacht brengen, waaronder hulp bij reizen, verzekeringen en mobiliteitsoplossingen. De commercial is sinds zondag te zien op televisie en online.
Samenwerking
De nieuwe merkpositionering en de tagline zijn ontwikkeld door Selmore. Diederick Hillenius, oprichter en creatief directeur bij het bureau, licht toe: ‘ANWB is er voor iedereen die graag in beweging komt. Met ‘ANWB …en gaan’ hebben we een nieuwe positionering en tagline te pakken die deze mentaliteit simpel duidt; in gewone spreektaal.’
Voor de creatieve uitvoering werd Hotel L’Amour ingeschakeld. Martijn van Marle, creatief directeur bij het bureau, zegt: ‘De ANWB is voor veel Nederlanders een baken van vertrouwen. Met de campagne zetten we die herkenbaarheid niet alleen kracht bij, maar creëren we ook ruimte om de breedte en relevantie van het merk opnieuw te laten schitteren.’
Frenkel Denie, CCO bij de ANWB, benadrukt de kracht van de samenwerking: ‘Met “ANWB …en gaan” zetten we een merk neer dat klaar is voor de toekomst. Selmore heeft ons geholpen bij het ontwikkelen van de nieuwe positionering. Hotel L’Amour heeft dat fundament vervolgens vertaald naar een big idea en de campagne 'ANWB helpt heel Nederland op weg en niet alleen bij pech.’
-
Tamara de Vos
- Werkt bij: BBP Media
- Functie: Allround redacteur
- Website:https://bbpmedia.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
- Nieuwe NIX18-campagne richt zich op ouders
Laatste Nieuws
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin... 04-07-2025
- Kruidvat kiest Ace voor social... 04-07-2025
- MediaMarkt kiest Serviceplan als... 03-07-2025
- Candid in financieel zwaar weer -... 02-07-2025
- Reclamecampagne vol droge humor te... 01-07-2025
- ASN Bank trapt rebranding af met... 01-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers