63ste 'Even Apeldoorn bellen' commercial live

- Bureaus
- 22 mei 2025 @ 11:00
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - Geen tag
- 22 mei 2025 @ 11:00
- Peter van Woensel Kooy
De nieuwe ‘Even Apeldoorn bellen’-commercial ‘Scammers’ gaat in première. Dit is de 63ste commercial in de langstlopende reclamecampagne van Nederland, bekend van bekroonde klassiekers als ‘Rio’, ‘Leeuw’ en ‘Acupunctuur’.
De Centraal Beheer-campagne vormt een veelbekroonde en humoristische reeks die al ruim 40 jaar symbool staat voor de dienstverlening van Centraal Beheer.
We lazen het al op MarketingTribune, als eerste met het nieuws en preview uit de campagne. Vandaag wordt aan medewerkers gevraagd de definitieve commercial via hun socials te delen. Vrijdagavond wordt deze voor het eerst op tv vertoond. Bekijk nu de gehele film alvast hieronder.
Centraal Beheer, onderdeel van Achmea, hoopt Nederland weer een flinke glimlach te bezorgen met de nieuwe reclame ‘Scammers’ licht Marteyn Roose, directievoorzitter, toe. 'Heel Nederland kent ons van "Even Apeldoorn bellen". De slogan is niet voor niks een begrip in de Dikke Van Dale en een dagelijks gebruikte hashtag op social media.'
Meer dan een slogan
Roose: 'Even Apeldoorn bellen is veel meer dan alleen een slogan: het kenmerkt onze persoonlijke benadering en toegankelijkheid, onze drive om mensen en ondernemers echt verder te helpen. Het staat symbool voor direct en menselijk contact. Dat is na 40 jaar nog net zo relevant. Zeker in dit digitale tijdperk. De uitdagingen en vraagstukken van de maatschappij veranderen, maar de kern van ons werk blijft hetzelfde. Je bent slechts één belletje, appje, chatje van ons verwijderd. En je telefoon zit tegenwoordig altijd in je broekzak, tenminste meestal…'
Eerste campagne door TBWA\Neboko
De nieuwe commercial ‘Scammers’ laat de eigentijdse uitdagingen op reis zien: hoe een ogenschijnlijk klein moment van onoplettendheid grote gevolgen heeft voor een jonge backpacker. Dit is als gezegd de eerste campagne van reclamebureau TBWA\Neboko, dat na 37 jaar het stokje overnam van DDB.
Pieter van der Krol, manager merk & marketingcommunicatie bij Centraal Beheer, blikt trots terug op de productie van de nieuwe campagne: 'Ik vind dat we erin geslaagd zijn om een geïntegreerde campagne neer te zetten die inspringt op de actualiteit. Kenmerkend in ‘Even Apeldoorn bellen’ is de natuurlijk de humor. Het was mooi om te zien hoe de cruciale komedie-timing in deze nieuwe commercial door de regisseur samen met de acteur perfect is neergezet. En een leuk detail: tijdens de opnames is ter plekke muziek met een Thaise zanger opgenomen. Het idee ontstond spontaan tijdens de shoot en de volgende dag zaten we al in de studio. Dit soort creativiteit kenmerkt de werkwijze van TBWA\Neboko. Wij zijn benieuwd wat Nederland ervan vindt.'
Scammers
Darre van Dijk, Chief Creative Officer van TBWA\Neboko, vertelt daags na de scoop van MarketingTribune trots over het creatieve proces achter de nieuwe campagne: 'Een nieuwe "Even Apeldoorn bellen"-commercial maken is niet zomaar een project, dat is een eer en vraagt om het allerbeste. Samen met een team van getalenteerde creatieven zijn we op zoek gegaan naar het sterkste verhaal. Zo ontstond "Scammers": gebaseerd op een inzicht dat werd aangedragen door een van onze jongste teams, rondom het fenomeen scam-berichten. Het resultaat is een campagne die helemaal thuishoort in de iconische "Even Apeldoorn bellen"-reeks, herkenbaar én met een verrassend actueel thema dat toewerkt naar het onvermijdelijke oeps-moment.'
Van Dijk bevestigt dat de film geschoten is met het team van White Lotus in en rond Bangkok.
De nieuwe geïntegreerde campagne van Centraal Beheer is vanaf 23 mei 2025 op tv en online te zien.
Credits
opdrachtgever: Centraal Beheer, Achmea
bureau: TBWA\Neboko
mediabureau: Mindshare
social Media en online doorvertalingen: TBWA\Feed
productiemaatschappij: Czar
offline edit: MRTN
sound design: Make
muziek: Darius Dante
grading: Storm
VFX & online: Storm
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- première
- TBWA\Neboko
- Achmea
- 63ste
- merk & marketingcommunicatie
- Pieter van der Krol
- DDB
- Scammers
- Centraal Beheer
- commercial
- klassiekers
- Acupunctuur
- manager
- White Lotus
- legacy
- Bangkok
- Leeuw
- reclamecampagne
- Rio
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- 63ste 'Even Apeldoorn bellen'... 22-05-2025
- Heinz-tune scoort na 15 jaar nog... 22-05-2025
- Eerlijk beeld van de zorg bij Cordaan22-05-2025
- Artbox presenteert Young Meets Old... 22-05-2025
- Campina lanceert interactieve... 21-05-2025
- Doritos lanceert gouden... 20-05-2025
MarketingTribune Events
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management