Artbox presenteert Young Meets Old event in Cannes

- Bureaus
- 22 mei 2025 @ 08:00
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - Cannes
- 22 mei 2025 @ 08:00
- Peter van Woensel Kooy
Met Cannes Lions om de hoek kondigt Artbox het jaarlijkse ‘Young Meets Old’-evenement in de eigen villa aan. 'Op 19 juni 2025 zijn we terug en klaar om de kloof tussen generaties te overbruggen – waarbij we de jonge talenten in de industrie verbinden met de doorgewinterde veteranen.' Wij stellen de organisator alvast acht vragen.
Martijn Thijssen is als baas en owner van familiebedrijf Artbox / centre for creation verantwoordelijk voor het event in Cannes, dat samen met een reeks andere partijen wordt gerealiseerd.
1. Voor wie je nog niet kent... graag een korte introductie. En wat heb je zelf met marketing?
'Ik ben Martijn Thijssen, CEO en eigenaar van Artbox / centre for creation. Niet de oprichter, dat was mijn vader, sinds 1976; volgend jaar bestaan we 50 jaar. Marketing: mij fascineert het bespelen van de markt. Eigenlijk ben ik altijd bezig te proberen om relevant te zijn voor mijn doelgroep. En dit kan op verschillende vlakken, het up-to-speed houden van ons portfolio en onze technieken, het organiseren van events, het bezoeken van events, et cetera. Ik ben altijd aan het zoeken en altijd aan het delen. Dat moet ook om aan de top te blijven, maar dat is niet de drijfveer. De drijfveer is intrensiek. Ik vreet en leef 'beeld'. Dat kan een mooi plaatje zijn en klaar. Of een campagne waarbij het verhaal klopt en alle mediavormen op elkaar aansluiten. De search is endless and my drive fearless.'
2. OK. Hoe is het initiatief Young meets Old ontstaan?
'Ik denk dat wij al langer dan vijftien jaar de beeldsponsor zijn van de Jonge Honden. De jeugd heeft de toekomst dus daar heb ik altijd al op ingezet. Los van het feit dat het enthiousiasme van de jeugd en het vrije denken me altijd heeft aangetrokken. Op een gegeven moment, een paar jaar geleden werd het gat tussen jong en oud ook steeds groter, met name omdat ik zelf ook ouder werd. Des te ouder ik werd, des te meer ik jong ben gaan appricieren en gaan begrijpen. Maar besefte me ook dat er zoveel frisse, nieuwe kennis en ervaring voor het oprapen lag. Iedereen denkt altijd dat Jong van Oud moet leren. Ik heb toen bedacht dat we dat maar eens om moesten gaan draaien. We zetten Jong centraal. Maar vergis je niet, de Youngsters vinden het heerlijk om aan de lippen van bijvoorbeeld een Diederick Hillenius te hangen die een verhaal uit de oude doos trekt (sorry Died, zo oud ben je nu ook weer niet :-)). Het korte antwoord is that Old needs Young en visa versa.'
3. Wat beoogt het event, is het vrij toegankelijk en voor wie?
'De Artbox Villa staat voor 'Human connection' en het event op de dondedag ook. Het bieden van een ongedwongen en relaxte plek waar het delen van kennis, verhalen, ervaringen -zakelijk en prive-, beroepen, lief en leed, centraal staat. Uiteraard helpt het zonnetje, het drankje en de fijne tunes ons hier bij. Vrij toegankelijk, maar je moet wel op de gastenlijst staan. Anders kom je er niet in*. Dus senior agency peeps aan de ene kant en het jonge talent van RA*W en de JongeHonden aan de andere.'
4. Weet je iets wat de editie van vorig jaar heeft opgebracht?
'Goodwill, veel bedankjes en on the long term hopelijk een klusje. Maar ook een meer persoonlijke relatie met bijvoorbeeld Dentsu en MegaWatt, die in de villa logeerden. Verder werkten we al samen met de ADCN maar nu ook met de VIA en Clear Music. All for the better. Combining forces. The more the merrier. Als we het dan toch over "marketing" hebben; Cannes is maar een van onze activiteiten in het jaar. De wens is dat alle activiteiten bij elkaar leiden tot een gezonde "top of mind". Gepositioneerd als "content still or moving is Artbox - your centre for creation!'
5. OK. Wat kunnen oudere creatieven van jongere leren?
'Leuke vraag. Ik hou het even bij mezelf. Hun frisse geest en snelle kijk op zaken doet me vaak verbazen. Ik kan soms complex denken en zij in een paar seconden met een oplossing komen die een vraag helemaal draait - in de goede richting. Ik denk nog jong en fris te zijn, maar dat is natuurlijk niet zo. Ik doe wel mijn best maar kan niet op tegen een 23 jarige, waarvoor geldt: Bravery x courage x intuition x FUN. Gas baas, zeg ik dan tegen mezelf.'
6. Wat is een eigen les die je op voorhand al zou willen delen met de jongere generatie?
'Don’t grow up. Stay young. En een van mijn lijfspreuken is: je moet bewegen om te botsen.'
7. Welke uitdagingen lopen junior crea’s tegenaan momenteel?
'Ik denk dat er steeds minder bureau's zijn die echt het verschil en echt spraakmakend werk maken.. De junior crea's willen heel graag, maar de creatieve speelsheid + vrijheid, en daardoor het vertrouwen, is ze ontnomen. Veel testen, te veel overleg, lage budgetten, korte deadlines. Jaja, dit horen we elke keer weer, I know. Maar het is gewoon zo. We ontnemen ze "het proces" dat nodig is om te kunnen exceleren. En ik begrijp het wel, want het zijn spannende tijden voor veel mensen en bedrijven. De economie is onvoorspelbaar, A.I eist zn tol, het politiek landschap is een chaos, oorlogen in onze achtertuin, dus als bedrijf zou ik misschien ook voorzichtig zijn. Maar in de reclame....werkt dit niet. Wij willen excelleren, juist in deze tijden.'
8. Waar heb je het meeste zin in, in Cannes behalve je eigen event?
'Toch weer het Jonge Honden feestje. Blijf ik bijzonder vinden, een feestje, nog steeds op de Croisette tussen de Dentsu's en de Googles en elk jaar voor mij het hoogtepunt van de week vormt, inderdaad inclusief ons event natuurlijk :-)).'
Martijn Thijssen op locatie
* Belangstellende volgers van MarketingTribune kunnen voor een evt plek op de gastenlijst contact opnemen met Martijn Thijssen, mobiel: +31 (0)6 531 95 682 of stuur een mailtje naar martijn@artbox.nl.
FOTO-IMPRESSIE VORIGE EDITIE
beeld: Artbox
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Clear Music
- creatie
- Dentsu
- Cannes
- event
- Martijn Thijssen
- villa
- Artbox / centre for creation
- Young Meets Old
- ontmoeten
- MegaWatt
- Jonge Honden
- talent
- villa
- VIA
- poolparty
- RA*W
- ADCN
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- 63ste 'Even Apeldoorn bellen'... 22-05-2025
- Heinz-tune scoort na 15 jaar nog... 22-05-2025
- Eerlijk beeld van de zorg bij Cordaan22-05-2025
- Artbox presenteert Young Meets Old... 22-05-2025
- Campina lanceert interactieve... 21-05-2025
- Doritos lanceert gouden... 20-05-2025
MarketingTribune Events
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management