Amsterdamser wordt het niet bij Het Parool

- Media
- 12 mei 2025 @ 14:37
- Link
-
Kel Koenen
Hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 12 mei 2025 @ 14:37
- Kel Koenen
Het Parool heeft een nieuwe merkcampagne gelanceerd onder het motto ‘Amsterdamser wordt het niet’. Met deze campagne wil de Amsterdamse krant haar merkbekendheid en het vertrouwen in de titel vergroten, zowel onder bestaande als nieuwe lezers.
‘Het Parool is naast een krant ook een online stadsmerk’, stelt hoofdredacteur Michiel Couzy. ‘We zijn onmisbaar voor mensen die in Amsterdam wonen, zich verbonden voelen met de stad, of hier graag op bezoek komen.’
De campagne is een direct gevolg van de aangescherpte merkpositionering in 2024, waarbij Het Parool zich nadrukkelijker profileert als het journalistieke kompas van de hoofdstad. De boodschap richt zich op het unieke karakter van de stad én de rol van Het Parool als vaste gids en waakhond.
Centraal staan dertien herkenbare Amsterdamse thema’s – van Ajax tot woningmarkt – die worden gekoppeld aan de journalistieke signatuur van de krant. In de woorden van de redactie: ‘op het snijvlak van nieuws en dagelijks leven’.
De multimediale campagne, ontwikkeld met rubenpaulruben, loopt van 12 mei tot en met 5 juni 2025 en omvat onder meer video’s op social media, podcast pre-rolls en gerichte out-of-home-uitingen op plekken als metrohaltes, drukbezochte cafés en in de vorm van een volledig gebrande tram. Ook print en display advertising maken deel uit van de brede mediamix.
Achter de campagne staan brandmanagers Anneke Blanckaert en Loes Koster, in samenwerking met het merkmanagementteam van DPG Media. Voormalig hoofdredacteur Kamilla Leupen droeg recent het stokje over aan Couzy en Jildou van der Bijl. Zij zetten nu koers met een Parool dat volgens Couzy ‘vooruitstrevend, onderzoekend en democratisch bewogen’ wil zijn – met altijd een scherpe blik op de stad.
-
Kel Koenen
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur
- Website:https://www.linkedin.com/in/kelkoenen/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Telegraaf vernieuwt grondig app en website
- DPG Media zet nieuwe standaard in programmatic met eigen PMP...
- Nieuwe podcast Beauty Bullshit onderzoekt cosmeticamerken
- DPG Media deelt attention score met adverteerders
- Mediaconsumptie zomer: print, podcasts en puzzels winnen terrein
- Digital stuwt mediabestedingen naar recordhoogte
Laatste Nieuws
- Piet Parra ontwerpt literaire... 15-06-2025
- Mediaconsumptie zomer: print,... 13-06-2025
- DPG Media deelt attention score met... 13-06-2025
- Digital stuwt mediabestedingen naar... 10-06-2025
- Nieuwe podcast Beauty Bullshit... 06-06-2025
- DPG Media zet nieuwe standaard in... 05-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Dynamic Creative Optimization: de slimste weg naar relevantie en resultaat
- Bouw een wendbaar en toekomstbestendig IT-landschap
- Webcare is meer dan online klantenservice - ontdek hoe je écht klantgericht communiceert
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management
- Building a Data Platform for Analytics & Activation