Bloomon en Fastned verrassen met bloemenkiosk

Bloomon en Fastned verrassen met bloemenkiosk
  • Food-en-retail
  • 12 mei 2025 @ 13:38
  • Link
  • Kel Koenen
    Kel Koenen

    Hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

In een opvallende samenwerking hebben online bloemist Bloomon en snellaadbedrijf Fastned Moederdag gevierd met bloemenkiosken op diverse locaties in Nederland en België. Met de campagneboodschap ‘Tankstationbloemen? bloomon heeft iets beters’ wilden de twee B Corp-gecertificeerde bedrijven duurzame alternatieven promoten én hun merk op originele wijze onder de aandacht brengen.

Op meerdere Fastned-laadstations konden elektrische rijders in de aanloop naar Moederdag terecht bij een tijdelijke Bloomon-kiosk. Daar selecteerden zij gratis een stijlvol boeket en een persoonlijk kaartje. 'We wilden Moederdag dit jaar echt anders aanpakken', zegt Daniëlle Schoop, Brand Lead bij Bloomon. 'Samen met Fastned maakten we het makkelijker om onderweg een prachtig en duurzaam cadeau aan te bieden – een échte bos bloemen die lang mooi blijft en veel meer zegt dan tankstationbloemen.'

De activatie is een voorbeeld van cross-sectorale samenwerking met gedeelde waarden: duurzaamheid, gemak en beleving. Fastned voegde een attente service toe aan zijn laadervaring, terwijl Bloomon het moment benutte om haar merkwaarden en korte ketenmodel onder de aandacht te brengen.

Volgens Bloomon past de actie naadloos bij haar duurzaamheidsdoelstellingen, zoals het reduceren van CO2-uitstoot, het werken met verantwoorde kwekers en het minimaliseren van verspilling via recyclebare verpakkingen en directe leveringsmodellen.

Kel Koenen

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken