NMO Online breidt fors uit met titels

- Media
- 8 mei 2025 @ 10:41
- Link
-
Kel Koenen
Hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 8 mei 2025 @ 10:41
- Kel Koenen
Het Nationaal Media Onderzoek (NMO) heeft vandaag de tweede fase van NMO Online gelanceerd, waarmee het bereiksonderzoek zich verder ontwikkelt tot dé standaard voor het plannen van online media in Nederland. Door de toevoeging van tal van nieuwe titels – waaronder retailmedia, internationale platforms en digitale uitgevers – biedt NMO Online een completer en representatiever beeld van het online mediagebruik.
NMO Online, uitgevoerd door Kantar Media, stelt mediabureaus, adverteerders en publishers in staat om nauwkeuriger te sturen op bereik, profielen en prestaties van websites en apps. Dankzij een verbeterd algoritme dat censusdata en paneldata koppelt, levert het onderzoek rijkere analyses en gedetailleerdere inzichten.
‘NMO Online stelt mediabureaus en adverteerders in staat om online media nog beter in te zetten in een campagneplan’, aldus Patricia Sonius, directeur onderzoek bij NMO. ‘Door de breedte van de data en de representativiteit is dit onderzoek hét fundament voor impactvolle digitale strategieën.’
De uitbreiding krijgt brede steun vanuit de markt. Joris van Lierop, directeur van VINEX, spreekt van een essentiële stap richting transparantie: ‘Met deze uitbreiding zetten we een grote stap richting volledige transparantie in de complete online markt. NMO Online biedt een breed gedragen, onafhankelijke standaard waar de hele sector op kan bouwen, van publishers tot planners.’
NMO Online is uniek doordat het als enige dataset in Nederland wordt erkend door alle partijen in het digitale ecosysteem: publishers, mediabureaus en adverteerders. Het vormt bovendien een fundament voor het toekomstige NMO Crossmedia-onderzoek, dat streeft naar één uniforme standaard voor crossmediaal bereik.
De lancering werd gevierd tijdens een bijeenkomst bij Kantar Media in Amsterdam, waar ook het nieuwe keurmerk voor digitaal bereik werd gepresenteerd. De campagne ‘NMO Online. Onze Standaard’ moet de brede adoptie onderstrepen. Hierin laten prominente vertegenwoordigers uit de branche zich zien als ambassadeurs van de gezamenlijke norm.
-
Kel Koenen
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur
- Website:https://www.linkedin.com/in/kelkoenen/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- ACM akkoord met overname RTL Nederland door DPG Media
- Viaplay sluit zich aan bij Screenforce
- Nieuwe Unicef-campagne met Rihanna en De Smurfen zet...
- Mediahuis geeft abonnees van 9 regionale dagbladen toegang tot...
- BBC Studios leidt wereldwijd op YouTube en TikTok
- ‘Je moet de groenten van HAK hebben’ blijft ijzersterk
Laatste Nieuws
- Mediahuis geeft abonnees van 9... 04-07-2025
- BBC Studios leidt wereldwijd op... 04-07-2025
- ‘Je moet de groenten van HAK hebben’... 27-06-2025
- Nieuwe Unicef-campagne met Rihanna... 27-06-2025
- ACM akkoord met overname RTL... 27-06-2025
- Viaplay sluit zich aan bij Screenforce25-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers