NMO Online breidt fors uit met titels

- Media
- 8 mei 2025 @ 10:41
- Link
-
Kel Koenen
Hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 8 mei 2025 @ 10:41
- Kel Koenen
Het Nationaal Media Onderzoek (NMO) heeft vandaag de tweede fase van NMO Online gelanceerd, waarmee het bereiksonderzoek zich verder ontwikkelt tot dé standaard voor het plannen van online media in Nederland. Door de toevoeging van tal van nieuwe titels – waaronder retailmedia, internationale platforms en digitale uitgevers – biedt NMO Online een completer en representatiever beeld van het online mediagebruik.
NMO Online, uitgevoerd door Kantar Media, stelt mediabureaus, adverteerders en publishers in staat om nauwkeuriger te sturen op bereik, profielen en prestaties van websites en apps. Dankzij een verbeterd algoritme dat censusdata en paneldata koppelt, levert het onderzoek rijkere analyses en gedetailleerdere inzichten.
‘NMO Online stelt mediabureaus en adverteerders in staat om online media nog beter in te zetten in een campagneplan’, aldus Patricia Sonius, directeur onderzoek bij NMO. ‘Door de breedte van de data en de representativiteit is dit onderzoek hét fundament voor impactvolle digitale strategieën.’
De uitbreiding krijgt brede steun vanuit de markt. Joris van Lierop, directeur van VINEX, spreekt van een essentiële stap richting transparantie: ‘Met deze uitbreiding zetten we een grote stap richting volledige transparantie in de complete online markt. NMO Online biedt een breed gedragen, onafhankelijke standaard waar de hele sector op kan bouwen, van publishers tot planners.’
NMO Online is uniek doordat het als enige dataset in Nederland wordt erkend door alle partijen in het digitale ecosysteem: publishers, mediabureaus en adverteerders. Het vormt bovendien een fundament voor het toekomstige NMO Crossmedia-onderzoek, dat streeft naar één uniforme standaard voor crossmediaal bereik.
De lancering werd gevierd tijdens een bijeenkomst bij Kantar Media in Amsterdam, waar ook het nieuwe keurmerk voor digitaal bereik werd gepresenteerd. De campagne ‘NMO Online. Onze Standaard’ moet de brede adoptie onderstrepen. Hierin laten prominente vertegenwoordigers uit de branche zich zien als ambassadeurs van de gezamenlijke norm.
-
Kel Koenen
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur
- Website:https://www.linkedin.com/in/kelkoenen/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- KPN en S10 starten campagne tegen online buitensluiten Kom...
- De Telegraaf bereikt zakelijke topbeslissers
- Ook Prime Video brengt Premier League naar Nederland
- Onderzoek: Papieren folder blijft massaal gelezen in Nederland
- TV-reclamemarkt daalt met 8,1%
- [column] GenZ en de power van Cutenessmarketing
Laatste Nieuws
- FD zet roze kleur centraal in nieuwe... 15-09-2025
- KPN en S10 starten campagne tegen... 12-09-2025
- Donald Duck blijft populairste... 11-09-2025
- Ook Prime Video brengt Premier... 10-09-2025
- De Telegraaf bereikt zakelijke... 08-09-2025
- Onderzoek: Papieren folder blijft... 04-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes