Biografie Kel werkt al meer dan 20 jaar in de contentindustrie. Als hoofdredacteur/head of content was hij verantwoordelijk voor zo'n dertien multichannel (print, online, socials, video, live, etc) mediaplatforms bij diverse uitgeverijen en ondernemingen in binnen- en buitenland. Sinds maart 2022 is hij als hoofdredacteur verantwoordelijk voor de uitbouw en ontwikkeling van het CustomerFirst-portfolio bij uitgeverij BBP Media. Sinds 1 november 2024 is hij tevens hoofdredacteur van MarketingTribune.
Kel Koenen
Drie vragen aan... Gijsbregt Vijn
Juryvoorzitter Consumer Services Maartje Bersi in gesprek met juryvoorzitter Gijsbregt Vijn van de categorie Durables. 'Ik kijk door het jaar heen naar "durable", maar zie vooral productgedreven communicatie.'
Yuki en The Other Agency altijd synchroon
Yuki, maker van accountancysoftware, trapt met The Other Agency het nieuwe jaar af met een grootschalige campagne in België en Nederland. Onder de slogan 'Altijd In Sync' benadrukt de campagne hoe Yuki ondernemers en accountants dichter bij elkaar brengt, zelfs in uitdagende tijden.
Nieuw bureau exclusief voor de woonbranche
De woonbranche heeft er een nieuw specialistisch marketingbureau bij: Furnify. Het bureau richt zich volledig op de uitdagingen en kansen binnen deze sector, waar het beslissingsproces van consumenten vaak langer is dan gemiddeld.
Starbucks en Old Amsterdam smelten samen
De nieuwe samenwerking tussen Old Amsterdam en Starbucks resulteert in een smaakvolle toevoeging aan het lunchmenu: exclusieve Old Amsterdam Toasties. De kenmerkende pittige kaas van Old Amsterdam wordt toegevoegd aan de internationale koffiebeleving van Starbucks.
Croma focust op TikTok om jongere generaties te bereiken
Croma, bekend om een rijke geschiedenis en trouwe doelgroep, heeft team5pm aangesteld als social bureau voor 2025. De samenwerking is gericht op het versterken van Croma’s merkbekendheid en -voorkeur onder consumenten van 25 tot 40 jaar, met een nadruk op TikTok en videocontent.
Campagne markeert groeistrategie en modernisering Simon Lévelt
Simon Lévelt, de Haarlemse koffie- en theehandel die sinds 1817 bestaat, zet een nieuwe stap in zijn merkontwikkeling. Het duurzame merk, bekend om zijn 100% biologische koffie- en theeassortiment, heeft gekozen voor Stroom als mediapartner.
Drie vragen aan... Maartje Bersi
Juryvoorzitter Long Term Michiel Rijshouwer in gesprek met juryvoorzitter Maartje Bersi van de categorie Consumer Services. ‘Creativiteit is zoveel méér dan dat ene campagne idee.’
NMO breidt meting uitgesteld kijken uit naar 27 dagen
Vanaf 27 januari 2025 introduceert het Nationaal Media Onderzoek (NMO) een aanpassing in de kijkcijfersmeting. Voor het eerst wordt het mogelijk om uitgesteld kijken (UGK) tot en met 27 dagen na uitzenddag te meten en te rapporteren.
Exclusieve samenwerking Talpa Media en Audiohuis op podcast-advertentiemarkt
Vanaf februari 2025 slaan Talpa Media en Audiohuis de handen ineen om adverteerders toegang te bieden tot de snelgroeiende podcastmarkt. De samenwerking richt zich op de advertentieverkoop in podcasts en vormt een stap in de verdere professionalisering van audio-advertising in Nederland.
Talon neemt Out of Home Masters over
Talon, de wereldleider in Out of Home (OOH) advertising, heeft vandaag de overname van het Nederlandse Out of Home Masters aangekondigd. Deze versterkt de aanwezigheid van Talon in Europa en creëert nieuwe groeimogelijkheden in de Benelux.
De Bijenkorf kiest voor SimplyPR
De Bijenkorf heeft SimplyPR aangesteld als nieuw PR-bureau. Vanaf januari 2025 is SimplyPR verantwoordelijk voor de PR-strategie, persrelaties en campagnes van het iconische warenhuis.
KPMG lanceert nieuwe merkcampagne: 'Het blijft mensenwerk'
KPMG Nederland zet de menselijke factor centraal in een nieuwe grootschalige merkcampagne met de slogan: Het blijft mensenwerk. De campagne legt de nadruk op emoties zoals blijdschap, teleurstelling, moed en vastberadenheid in het dagelijkse werk van KPMG-medewerkers.
Teamleader publiceert editie 2 van Agency Life-magazine
Softwarebouwer Teamleader publiceerde de tweede editie van haar bekroonde Agency Life-magazine. Dat magazine is een verlengstuk van Agency Life, Teamleaders contentreeks over het runnen van een creatief, marketing- of digitaal bureau.
Nationale Opera & Ballet en Houthoff verlengen sponsoring
Advocatenkantoor Houthoff en Nationale Opera & Ballet hebben hun sponsorovereenkomst met drie jaar verlengd. Sinds 2018 is Houthoff hoofdsponsor van het culturele instituut, en met deze verlenging blijft het kantoor bijdragen aan de toegankelijkheid en kwaliteit van opera en ballet in Nederland.
Drie vragen aan… Michiel Rijshouwer
Eindjuryvoorzitter van de Esprix Annette Menheere in gesprek met Michiel Rijshouwer, juryvoorzitter van de categorie Long Term. 'We moeten het geduld en het lef belonen!'
Kunsthal Rotterdam en Nationale-Nederlanden versterken samenwerking
Nationale-Nederlanden (NN) en Kunsthal Rotterdam intensiveren hun succesvolle samenwerking die al sinds 2016 loopt. Vanaf 2025 treedt NN voor een periode van twee jaar op als hoofdpartner van de Kunsthal.
Erik van Aalst algemeen directeur WPG Uitgevers
Erik van Aalst is per 1 januari 2025 aangetreden als algemeen directeur van WPG en volgt daarmee interim directeur Wiet de Bruijn op.
Progress vervangt purpose: nieuwe trend in marketing
Het jaarlijkse Meaningful Brands 2024 onderzoeksrapport van Havas Media wijst op een opvallende verschuiving. In wat het bureau omschrijft als The Era of Agency, voorspelt het onderzoek dat consumenten meer waarde hechten aan 'progress' dan aan 'purpose'. Deze conclusie is gebaseerd op de analyse van 156.500 respondenten, verdeeld over 24 marktcategorieën en 2600 merken.
The Headliner: livemuziek en sterke merken
In de gloednieuwe talentenjacht ‘The Headliner’ gaan twee coachteams, bestaande uit Nick Schilder & Typhoon en Jacqueline Govaert & Kraantje Pappie, op zoek naar de nieuwe livesensatie van Nederland. Het programma, geproduceerd door Talpa Studios en gepresenteerd door Jim Bakkum en Marieke Elsinga, wordt vanaf vrijdag 24 januari wekelijks uitgezonden bij RTL 4.
Station Takeover bij Shell voor leveranciers en partners
Shell Nederland heeft vandaag een ‘Station Takeover’ gelanceerd. Dit mediaconcept bundelt de kracht van Shell’s media-assets in een samenhangend pakket, speciaal ontwikkeld voor leveranciers, loyaliteits- en marketingpartners. Met dit pakket wil Shell adverteerders maximale impact bieden en hun bereik vergroten.
‘Detective George’ in nieuwe Nespresso-campagne
Nespresso start 2025 met een vleugje mysterie: merkambassadeur George Clooney schittert in een nieuwe, speelse campagne als ‘Detective George’. Samen met Eva Longoria, Camille Cottin en Kim Go Eun neemt Clooney het publiek mee op reis in een luxueuze trein.
'De makers van morgen'
Het Reeshof College in Tilburg heeft een nieuwe merkfilm, waarin missie en visie van de school tot leven komen. De film is ook een ode aan het VMBO en tonen trots en ambitie.
Hopscotch Tourism Netherlands lanceert in Amsterdam
USP Marketing PR en Interface Tourism Netherlands gaan samen verder als Hopscotch Tourism Netherlands. Onder de vlag van de Hopscotch Groupe vormt het nieuwe bureau een combinatie van expertise in destination marketing, public relations, communicatiestrategieën en eventmanagement.
Micazu kent ‘huizen die goed zijn in vakantie’
Vakantiehuisplatform Micazu start het nieuwe jaar met een opvallende campagne waarin het vakantiegevoel centraal staat. Onder de slogan ‘Huizen die goed zijn in vakantie’ benadrukt Micazu dat hun vakantiehuizen meer zijn dan een plek om te overnachten: het zijn plekken waar vakanties écht beginnen.
Adverteerders en bureaus gaan voor duurzame impact
De samenwerking tussen adverteerders en bureaus krijgt een nieuwe dimensie met de gids ‘Samenwerken voor duurzame impact’ van brancheorganisaties BvA en VIA.
Beeckestijn Business School neemt Growth Tribe over
Beeckestijn Business School heeft onderwijsorganisatie Growth Tribe overgenomen. Deze stap onderstreept de ambitie van Beeckestijn om een toonaangevende Europese business school te worden, met een sterkere focus op blended learning en toekomstbestendige vaardigheden in een tijdperk van digitale transformatie en AI-ontwikkelingen.
Polaroid.com: digitale beleving vol tastbare charme
Designbureau Build in Amsterdam heeft de vernieuwde website van Polaroid gelanceerd: Polaroid.com. Het nieuwe platform is ontworpen om de iconische identiteit van het merk digitaal tot leven te brengen. Met een focus op de esthetiek van Polaroid combineert de site analoge creativiteit met een e-commerce omgeving.
Jumbo scoort dankzij samenwerking met All You Need Is Love
De samenwerking tussen Jumbo en televisieprogramma All You Need Is Love (AYNIL) heeft het imago van de supermarktketen een positieve boost gegeven. Dat blijkt uit onderzoek van Ad Alliance, dat zich richtte op de impact van kerstcommercials en specifiek op de samenwerking tussen Jumbo en AYNIL tijdens de afgelopen feestdagen.
Chicken Sensation terug dankzij fanactie
Na jaren van afwezigheid keert de Chicken Sensation terug op het menu van McDonald’s. De roep om de herintroductie van deze burger werd de afgelopen jaren luider, met fans die sociale media overspoelden met verzoeken, petities en berichten.
Campagne toont genadeloze impact van ALS
Stichting ALS Nederland heeft een vervolg gelanceerd op haar confronterende campagne uit 2024, waarin de verwoestende impact van de ziekte ALS centraal staat.
Harriet Schrier (MMA): 'Contact met de lezer, betrouwbare content en innovatie'
De tijdschriftenbranche heeft de afgelopen 25 jaar grote veranderingen doorgemaakt, maar één ding is altijd gebleven: de passie voor het maken van kwalitatieve, inspirerende content. Harriët Schrier, directeur van de Magazine Media Associatie (MMA), blikt terug op de Mercurs, vertelt over de blijvende waarde van magazines en hoe de sector zich steeds opnieuw uitvindt in een digitale wereld. ‘Magazines will never die.’
Radio 10 en Sky Radio breken luisterrecords
De decembermaand heeft gezorgd voor hoge luistercijfers bij zowel Radio 10 als Sky Radio. Beide zenders wisten nieuwe records te vestigen en hun positie verder te verstevigen. Dat blijkt uit recente cijfers van het Nationaal Media Onderzoek (NMO).
Esprix Awards: Inzendingen weer geopend
Marketeers, bureaus en productiemaatschappijen kunnen de balans weer opmaken. In twaalf categorieën bekroont Esprix ook dit jaar campagnes die in het afgelopen kalenderjaar naast jaloersmakend creatief ook jaloersmakend effectief zijn geweest.
Jumbo start jaar met grootste spaaractie ooit
Jumbo trapt 2025 af met een ongekende spaaractie onder de slogan ‘Da’s Lekker Uitpakken.’ Klanten kunnen sparen voor een boodschappenpakket met een waarde van ruim 50 euro.
Beleggen kan écht iedereen
Flatex/DeGiro, een Europese online broker, heeft een internationale campagne gelanceerd 'Everyone’s an investor, baby'. De campagne, ontwikkeld in samenwerking met Indie-Amsterdam, richt zich op het wegnemen van mythes rond beleggen en benadrukt toegankelijkheid en transparantie.
Nieuwe Raad van Toezicht Stichting Media Campus
Stichting Media Campus NL (MCNL) heeft een nieuwe Raad van Toezicht geïnstalleerd. De nieuwe leden, onder leiding van voorzitter Michiel Dijkman, zijn Esther Hammelburg, Klaartje Kuypers en Lukas Kernell. Zij nemen het stokje over van René Delwel, Jeroen Ankersmit en Eppo van Nispen tot Sevenaer, die hun functies neerleggen.
Drie bureaus bundelen krachten: Junction, Tussendoor en Vorm 2
Vanaf januari 2025 slaan drie bureaus - Junction creative + digital agency, Tussendoor Internet & Marketing en Vorm 2 - de handen ineen. Naast een gedeelde visie betrekken de bureaus ook een gezamenlijke werkplek. Deze samenwerking combineert techniek, creativiteit en design om klanten nog beter van dienst te zijn en elkaars expertise te versterken.
Etos valt in de prijzen met 9 producten
Drogisterijketen Etos is met negen producten en productlijnen in de prijzen gevallen bij de Gekozen Huismerk van het Jaar-verkiezing en de Product van het Jaar-verkiezing. Bij beide verkiezingen bepaalt de consument welke producten zich ‘de beste’ mogen noemen.
Trendrapport ‘What Matters 2025’
Marketing insight consultancy Human8 publiceerde zijn vijfde jaarlijkse ‘What Matters’-trendrapport gepubliceerd, met als titel: Fulfillment Rewired. Het rapport belicht twaalf consumententrends die wijzen op een toenemende focus op bewust leven in een tijd van wereldwijde instabiliteit en een steeds sneller veranderende samenleving.
SAN breidt ABC jury uit
Het bestuur van de Stichting Adverteerdersjury Nederland (SAN) heeft de samenstelling van de ABC jury uitgebreid met vier nieuwe leden: Guda van Noort (UvA), Marc Oosterhout (Eastwood), Andy Santegoeds (Metrixlab) en Bas Vlugt (Marketing Report).
Peter Contant ontvangt LOF d’Or Oeuvreprijs 2024
Peter Contant is donderdagavond door het Lucas-Ooms Fonds (LOF) onderscheiden met de prestigieuze LOF d’Or Oeuvreprijs 2024. Deze onderscheiding wordt jaarlijks toegekend aan personen die een uitzonderlijke bijdrage hebben geleverd aan de tijdschriftjournalistiek. Contant wordt geprezen om zijn carrière als journalist, hoofdredacteur, uitgever en mediaondernemer.
Kerstcampagne Montblanc over de kracht van verbeelding
Productiemaatschappij 100% (voorheen Halal) heeft in samenwerking met luxe merk Montblanc een nieuwe wereldwijde kerstcampagne gerealiseerd. De campagne speelt in op de magie van de feestdagen en toont hoe verbeelding het alledaagse kan transformeren in iets wonderlijks.
AMMA Awards 2025: tijdloos sterk werk in de spotlight
De AMMA Awards keren op 22 mei 2025 terug met het thema ‘Diamonds are Forever’. In het Amsterdamse Tuschinski Theater worden dan deze prijzen binnen de media-industrie uitgereikt. De AMMA's kennen dit jaar verlaagde inzendtarieven, een verlengde inzendperiode en vereenvoudigde criteria voor grotere toegankelijkheid.
- AlgemeenNieuws Trendsanalyse VML: een paradoxale...Nieuws De succesvolle freelancer: hoe je...Nieuws NIMA Marketingfacts Jaarboek 2025...Nieuws Adverteerders en bureaus gaan voor...Nieuws Onderzoek naar goede voornemens...Nieuws Jongereniconen 2025 - POV: 'Geef me...
- B2BNieuws De marketingtransfers van week 3, 2025Weblog [column] Marketing moet aan de bak...Nieuws Kaartverkoop Nima Marketing Day...Nieuws De Bijenkorf kiest voor SimplyPRWeblog [column] Musk rijdt zijn merk Tesla...Nieuws De marketingtransfers van week 2, 2025
- BureausNieuws Odido lanceert campagne voor...Nieuws Ministerie OCW lanceert campagne...Nieuws Drie vragen aan... Gijsbregt VijnNieuws Yuki en The Other Agency altijd...Nieuws Nieuw bureau exclusief voor de...Nieuws Croma focust op TikTok om jongere...
- ContentmarketingNieuws ODVB video over creatief Aad Kuijper...Nieuws Eerste keynote spreker Branded...Nieuws Nachtelijke stunt Beter Bed Nieuws Asus wil rem helpen zetten op...Nieuws Nieuwe vuurwerkcampagne...Weblog [column] Nu ook al in de advent...
- DesignNieuws Soundlogo top-30: 'Dat is het...Nieuws Fernhout over iconische fotografie Nieuws Jaguar toont lef met komst Type 00Nieuws ASML en Van Gogh Museum verlengen...Nieuws ADCN Awards 2024 open voor inzendingenWeblog [column] Jaguar: De dood of de...
- Food en RetailWeblog [column] Van traditie naar...Nieuws [onderzoek] 'Beperkt aantal...Nieuws Bols viert 450 jarig bestaan met...Nieuws Pringles lanceert nieuwe campagne in...Nieuws Nikki Adamo (ceo Nestlé NL) deelt 5...Nieuws Starbucks en Old Amsterdam smelten...
- MediaNieuws NMO breidt meting uitgesteld kijken...Nieuws Exclusieve samenwerking Talpa Media...Nieuws NIMA Marketingfacts Jaarboek 2025...Nieuws IPG Mediabrands wint Dominos accountNieuws Media-onderzoek WARC: overvloed,...Nieuws Erik van Aalst algemeen directeur...
- Online MarketingNieuws Mobiel.nl: Uitgeslapen mensen...Nieuws [marketeer 214] Diederik Broekhuizen...Nieuws [update] TikTok-vluchtelingen naar...Nieuws Polaroid.com: digitale beleving vol...Nieuws TUI introduceert Lena, de AI Explorer Nieuws Marketeers moeten AI inzetten als...
- SponsoringNieuws Wehkamp en Jantje Beton verlengen...Nieuws Hema en War Child halen bijna een...Nieuws Nationale Opera & Ballet en Houthoff...Nieuws Kunsthal Rotterdam en...Nieuws Grolsch en FC Twente verlengen...Nieuws Tim Knol wandel-ambassadeur...
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
MarketingTribune | Vacatures
Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:
Laatste Nieuws
- NMO breidt meting uitgesteld kijken... 21-01-2025
- Exclusieve samenwerking Talpa Media... 21-01-2025
- NIMA Marketingfacts Jaarboek 2025... 20-01-2025
- IPG Mediabrands wint Dominos account20-01-2025
- Media-onderzoek WARC: overvloed,... 17-01-2025
- Erik van Aalst algemeen directeur... 17-01-2025
MarketingTribune Events
- 8apr 2025
Branded Content Event
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
- Toon alle events »