Picnic start campagne met goedkoper Duits assortiment

- Food-en-retail
- 20 mei 2025 @ 10:45
- Link
-
Tamara de Vos
Allround redacteur
BBP Media - Geen tag
- 20 mei 2025 @ 10:45
- Tamara de Vos
Online supermarkt Picnic introduceert een nieuw assortiment van ongeveer vijftig populaire producten die in Duitsland voordeliger zijn ingekocht. Nederlandse klanten kunnen de artikelen vanaf deze week bestellen via de Picnic-app.
Volgens Picnic zijn de prijsverschillen tussen Nederland en Duitsland aanzienlijk, ondanks eventuele juridische en praktische obstakels bij grensoverschrijdende inkoop. De campagne volgt op tussentijds ophef over aanbevolen 'inkoopmuren' die opwerpen om grensoverschrijdende handel te onmogelijk te maken.
Besparen
Tijdens een recent rondetafelgesprek van de vaste commissie voor Economische Zaken uitte Kamerlid Jesse Klaver is verrassend over prijsverschillen bij identieke producten, zoals zonnebrandcrème van het merk Nivea. Ook programmamaker Arjen Lubach besteedde in zijn televisieprogramma aandacht aan de handelspraktijken van voorop. Volgens een onderzoek van de Europese Commissie uit 2020 zouden Europese consumenten jaarlijks € 14,1 miljard kunnen besparen als supermarkten vrij over de grens mogelijk inkopen.
Vrij verkeer van goederen
Fabrikanten vermelden op producten die voor de Duitse markt bedoeld zijn vaak geen ingrediënten in het Nederlands. Omdat dit in Nederland verplicht is, versterkt Picnic deze producten van stickers met een Nederlandse ingrediëntenlijst. 'In de Europese Unie geldt vrij verkeer van goederen', zegt Picnic-medeoprichter Michiel Muller. 'De dominante daarvan door bijvoorbeeld op een centrale locatie zo goedkoop mogelijk te producent, maar werpen blokkades op als supermarkten hun klanten van dit voordeel willen laten gebruiken. Dat moet echt stoppen en wij gaan door met de strijd.'
-
Tamara de Vos
- Werkt bij: BBP Media
- Functie: Allround redacteur
- Website:https://bbpmedia.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Ben & Jerry’s opent Brookie Pop-up in Amsterdam
- Magnum breidt uit met utopia-smaken
- Kookboek Porsche viert Nederlands streekgenot
- Nieuwe Retail Media Commissie bevordert kennisdeling...
- Retail Media Day brengt nieuwe standaard aan het licht
- Albert Heijn lanceert Lekker Weekend met remake van Saturday...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Picnic start campagne met goedkoper... 20-05-2025
- Zeg hallo tegen 18 nieuwe verleidingen20-05-2025
- [onderzoek] Hiiper: Discount wint... 20-05-2025
- Speculaars: Texaanse koekjes met een... 20-05-2025
- Eet je chocola als niemand kijkt19-05-2025
- Jumbo introduceert Kletswandelingen... 19-05-2025
MarketingTribune Events
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management