Zeg hallo tegen 18 nieuwe verleidingen

- Food-en-retail
- 20 mei 2025 @ 09:01
- Link
-
Kel Koenen
Hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 20 mei 2025 @ 09:01
- Kel Koenen
Jumbo Supermarkten breidt haar chocoladeschap fors uit met de introductie van maar liefst 18 nieuwe chocoladerepen onder het eigen foodmerk Jumbo’s. De nieuwe repen vallen op door verrassende smaakcombinaties, duurzame chocolade én een herkenbaar design.
De supermarktketen zet met de introductie in op variatie én kwaliteit. Zo zijn alle repen bereid met échte Belgische chocolade, afkomstig van een familiebedrijf met meer dan honderd jaar ervaring. Bovendien zijn ze door het interne testpanel beoordeeld met een 8 of hoger. ‘Elke reep verdient daarom met trots de Jumbo’s-familiehandtekening,’ aldus de retailer.
Het assortiment bevat naast klassiekers zoals Karamel Zeezout en Karamel Speculoos ook vier tijdelijke limited editions: Crunchy Citroen, Macaron Framboos, Popcorn Cranberry en Spicy Crisp. Andere in het oog springende smaken zijn Exotic Firework en Orange Explosion. ‘Samen met de chefs van het Jumbo Foodcollege hebben we unieke smaakcombinaties ontwikkeld die passen bij elk type chocoladeliefhebber,’ laat Jumbo weten.
De verpakkingen van de chocoladerepen zijn ontworpen om direct op te vallen in het schap. Elke smaak heeft een eigen kleurrijk design en is voorzien van de kenmerkende opdruk ‘Hallo!’. Alle repen zijn vanaf deze week verkrijgbaar in de meer dan 725 Jumbo-winkels in Nederland en België, evenals via de online shop.
Duurzaamheid speelt een centrale rol in het chocoladeaanbod van Jumbo. Sinds 2023 is de supermarkt missiepartner van Tony’s Open Chain, het initiatief van Tony’s Chocolonely voor 100% slaafvrije chocolade. De nieuwe repen dragen dan ook het Tony’s Open Chain keurmerk. ‘We kopen onze cacao in via vijf samenwerkingsprincipes, waaronder het betalen van een premie voor volledig traceerbare cacao’, aldus Jumbo. ‘Zo dragen we bij aan een leefbaar inkomen voor boeren en helpen we uitbuiting en ontbossing in de cacao-industrie te voorkomen.’
-
Kel Koenen
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur
- Website:https://www.linkedin.com/in/kelkoenen/
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Ben & Jerry’s opent Brookie Pop-up in Amsterdam
- Magnum breidt uit met utopia-smaken
- Kookboek Porsche viert Nederlands streekgenot
- Nieuwe Retail Media Commissie bevordert kennisdeling...
- Retail Media Day brengt nieuwe standaard aan het licht
- Albert Heijn lanceert Lekker Weekend met remake van Saturday...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Picnic start campagne met goedkoper... 20-05-2025
- Zeg hallo tegen 18 nieuwe verleidingen20-05-2025
- [onderzoek] Hiiper: Discount wint... 20-05-2025
- Speculaars: Texaanse koekjes met een... 20-05-2025
- Eet je chocola als niemand kijkt19-05-2025
- Jumbo introduceert Kletswandelingen... 19-05-2025
MarketingTribune Events
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management