Zeg hallo tegen 18 nieuwe verleidingen

Zeg hallo tegen 18 nieuwe verleidingen
  • Food-en-retail
  • 20 mei 2025 @ 09:01
  • Link
  • Kel Koenen
    Kel Koenen

    Hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Jumbo Supermarkten breidt haar chocoladeschap fors uit met de introductie van maar liefst 18 nieuwe chocoladerepen onder het eigen foodmerk Jumbo’s. De nieuwe repen vallen op door verrassende smaakcombinaties, duurzame chocolade én een herkenbaar design.

De supermarktketen zet met de introductie in op variatie én kwaliteit. Zo zijn alle repen bereid met échte Belgische chocolade, afkomstig van een familiebedrijf met meer dan honderd jaar ervaring. Bovendien zijn ze door het interne testpanel beoordeeld met een 8 of hoger. ‘Elke reep verdient daarom met trots de Jumbo’s-familiehandtekening,’ aldus de retailer.

Het assortiment bevat naast klassiekers zoals Karamel Zeezout en Karamel Speculoos ook vier tijdelijke limited editions: Crunchy Citroen, Macaron Framboos, Popcorn Cranberry en Spicy Crisp. Andere in het oog springende smaken zijn Exotic Firework en Orange Explosion. ‘Samen met de chefs van het Jumbo Foodcollege hebben we unieke smaakcombinaties ontwikkeld die passen bij elk type chocoladeliefhebber,’ laat Jumbo weten.

De verpakkingen van de chocoladerepen zijn ontworpen om direct op te vallen in het schap. Elke smaak heeft een eigen kleurrijk design en is voorzien van de kenmerkende opdruk ‘Hallo!’. Alle repen zijn vanaf deze week verkrijgbaar in de meer dan 725 Jumbo-winkels in Nederland en België, evenals via de online shop.

Duurzaamheid speelt een centrale rol in het chocoladeaanbod van Jumbo. Sinds 2023 is de supermarkt missiepartner van Tony’s Open Chain, het initiatief van Tony’s Chocolonely voor 100% slaafvrije chocolade. De nieuwe repen dragen dan ook het Tony’s Open Chain keurmerk. ‘We kopen onze cacao in via vijf samenwerkingsprincipes, waaronder het betalen van een premie voor volledig traceerbare cacao’, aldus Jumbo. ‘Zo dragen we bij aan een leefbaar inkomen voor boeren en helpen we uitbuiting en ontbossing in de cacao-industrie te voorkomen.’

Kel Koenen

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken