Kamado Joe haakt in bij witte rook Vaticaanstad

- Bureaus
- 9 mei 2025 @ 06:27
- Link
-
Kel Koenen
Hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 9 mei 2025 @ 06:27
- Kel Koenen
Met een attente inhaker op een wereldwijd moment van aandacht, luidt Kamado Joe het BBQ-seizoen in. Zodra de witte rook uit de schoorsteen van het Vaticaan opsteeg vanwege de nieuwe paus, verspreidt Kamado Joe dezelfde kleur rook – maar dan van gloeiend houtskool. Creatief bureau Fightclub stond aan het roer van deze campagne.
‘Witte rook betekent niet alleen een nieuwe paus, het betekent ook dat het BBQ-seizoen officieel is begonnen’, luidt de boodschap van de campagne. Binnen vijf minuten na het pauselijke signaal was de inhaker te zien op 350 digitale schermen in Nederland en in hartje Londen, aangevuld met een digitale en fysieke rookshow op straat.
‘Kamado Joe heeft de afgelopen jaren wereldwijd een indrukwekkende groei doorgemaakt’, zegt Ralph Dijk, general manager international bij Middleby Outdoor, het moederbedrijf van Kamado Joe. ‘We willen nu merkvoorkeur opbouwen bij consumenten. Fightclub kwam met deze geweldig slimme inhaker, precies op het juiste moment.’
Michel Janse, partner bij Fightclub: ‘Kamado Joe stond al een tijd op onze radar. Dit was de perfecte kans om iets bijzonders neer te zetten. Dankzij Ralph’ openheid voor onverwachte ideeën konden we razendsnel schakelen en live gaan.’ Bram Verbogt, creatief verantwoordelijk bij Fightclub, voegt toe: ‘Alle ingrediënten kwamen samen: urgentie, herkenning, humor en merkfit. Witte rook staat voor een nieuw begin, net als bij het aansteken van een BBQ. Daarmee trappen we eigenzinnig het seizoen af.’
De campagne wordt ondersteund door rijdende Qcars in Amsterdam en Rotterdam, waarop witte rook opstijgt uit een digitale Kamado Joe – visueel én fysiek.
Credits
Klant: Kamado Joe
Creative Agency: Fightclub
DOOH-mediabureau: Out Of Home Masters
-
Kel Koenen
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur
- Website:https://www.linkedin.com/in/kelkoenen/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- FarmCamps speelt in op vakantiestress18-12-2025
- Campagne haalt stigma van... 18-12-2025
- Het tijdperk van makkelijke... 18-12-2025
- Stedin zet werkgeversmerk scherper... 17-12-2025
- De 'Phishkraam' van ministerie van... 17-12-2025
- Make-A-Wish zet in op Wish Journey17-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

