Hulphond Nederland draait perspectief om

- Bureaus
- 12 dec 2025 @ 09:03
-
Kel Koenen
Hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 12 dec 2025 @ 09:03
- Kel Koenen
Hulphond Nederland lanceert een nieuwe landelijke campagne waarin niet langer de taken van hulphonden centraal staan, maar hun betekenis voor de mensen die ze ondersteunen. In samenwerking met Fightclub en GIG Creative Film Production verschuift de focus naar het effect dat hulphonden hebben: mensen die zich weer ‘uitgelaten’ kunnen voelen.
De campagne vertrekt vanuit een inhoudelijke omkering. Waar communicatie over hulphonden vaak draait om functionaliteit en training, laat deze campagne zien wat dat in het dagelijks leven oplevert. Hulphond Nederland werkt met zes typen hulphonden – voor PTSS, epilepsie, ADL-ondersteuning, therapie, gedrag en sociale situaties – die allemaal een andere rol vervullen, maar hetzelfde resultaat hebben: ze helpen mensen iets te overwinnen of terug te winnen.
Dat effect wordt zichtbaar gemaakt in vijf portretten, elk gekoppeld aan een ander type hulphond. Vijf mensen en vijf momenten waarop zij zich weer vrijer, zelfverzekerder of actiever voelen. Volgens Rudolph Strickwold, directeur Marketing & Commercie van Hulphond Nederland, raakt de campagne daarmee de kern. 'Veel communicatie is gericht op wat een hulphond doet, maar de echte impact zie je in de mensen die weer opbloeien en meer durven. Dáár draait deze campagne om', zegt hij.
Bekijk hieronder de commercial:
Fightclub werkt al twaalf jaar samen met Hulphond Nederland en putte uit die langdurige relatie. Volgens creative director Pim Smeets lag de sleutel in herkenning. 'Het enthousiasme van de hond kennen we allemaal. Als je datzelfde gevoel terugziet in de mensen die ze ondersteunen, weet je dat je iets te pakken hebt.'
De campagne werd ontwikkeld en geproduceerd in nauwe samenwerking met GIG Creative Film Production. Daarbij lag de nadruk op authenticiteit en intimiteit. Het was bijzonder om samen te werken met mensen met een hulphond die hun eigen verhaal wilden delen', stelt Sophie Goderie, creative producer bij GIG. 'Zo konden we oprechte emotie vangen.'
De campagne wordt het komende jaar 360 graden uitgerold via televisie, out-of-home, social, digital en diverse activaties.
-
Kel Koenen
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur
- Website:https://www.linkedin.com/in/kelkoenen/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Mini-Vlammetje centraal in Warmste... 12-12-2025
- Heks’nkaas kiest voor digital-first... 12-12-2025
- Hulphond Nederland draait... 12-12-2025
- ACT beloont 12 internationale... 11-12-2025
- Nieuwe merkcampagne voor Trainline10-12-2025
- Politie lanceert wervingsgame... 10-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

