Etos brengt kerstverhalen tot leven

- Online
- 11 dec 2025 @ 09:25
- Link
-
Kel Koenen
Hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 11 dec 2025 @ 09:25
- Kel Koenen
Met de nieuwe socialserie 'Etos Cadeaubus' zet Etos deze feestdagen in op persoonlijke verhalen, verbinding en het geven van aandacht. In vier afleveringen, te zien op Instagram en TikTok, reist het vertrouwde Etos-gezicht Jeanet samen met creators Koen Pieter, Charlotte Kranendonk, Inge Groot en Jessie Maya door Nederland om iemand met een bijzonder verhaal te verrassen. Vanavond volgt bovendien een interactieve Feestdagen-livestream waarin Etos cadeaus uitdeelt aan zijn community.
De socialserie maakt onderdeel uit van de campagne Mooi voor de cadeau-shoppers, waarmee het merk inspeelt op een herkenbare decembertraditie: het reizen van hot naar her om samen te zijn met dierbaren. Elk verhaal in de serie toont een persoonlijke aanleiding voor zo’n ontmoeting. De eerste aflevering, waarin Koen Pieter zijn oma Riet verrast, staat inmiddels online.
Volgens Petra Bremer, directeur marketing bij Etos, onderstreept de campagne de kracht van kleine gebaren. ‘Met deze hartverwarmende social campagne verbinden we mensen met elkaar en laten we zien dat je met een klein, doordacht cadeau een groot verschil kunt maken.’ Ze wijst erop dat elk portret draait om de betekenis achter het geschenk. ‘Van Koen Pieter die zijn oma Riet wekelijks bezoekt, tot Inge die haar broer Alex verrast – elk verhaal laat zien dat een cadeau pas écht waarde krijgt door de persoon achter het gebaar.’
Bekijk hieronder de eerste aflevering:
@etos ad | Aflevering 1 van de Etos cadeaubus met @Koen Pieter is de perfecte reminder om gezellig bij je opa en oma op bezoek te gaan 🥺🎁 #EtosCadeaubus #kerst ♬ original sound - etos
Ook tijdens de Feestdagen-livestream speelt die community een hoofdrol. Van 19.00 tot 20.00 uur gaat Jeanet live vanuit de bus, in gesprek met kijkers over hun mooiste verhalen. Wie zijn of haar verhaal deelt, maakt kans om namens Etos een cadeau weg te geven.
‘De kracht van de community staat centraal in deze social-first campagne’, stelt Eva Verweij, client lead bij GoSpooky. ‘Door bijzondere verhalen en spontane momenten te delen, brengen we het kerstgevoel heel dichtbij en verbinden we Etos en haar community – precies waar social media voor bedoeld is.’
-
Kel Koenen
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur
- Website:https://www.linkedin.com/in/kelkoenen/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Etos brengt kerstverhalen tot leven11-12-2025
- Artiesten lanceren anti-vape track03-12-2025
- KPN introduceert App de Sint AI... 21-11-2025
- Petersen presenteert boek... 20-11-2025
- MondoMarketing bekroond tot beste... 19-11-2025
- AH wint Greatest TikTok tijdens Ad... 19-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

