ACT beloont 12 internationale campagnes waarin zorg centraal staat

ACT beloont 12 internationale campagnes waarin zorg centraal staat
  • Bureaus
  • 11 dec 2025 @ 08:00
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • Geen tag

De ACT Care Awards 2025 hebben in Parijs twaalf campagnes opgeleverd die volgens de jury uitblinken in het stimuleren van zorg voor mens en milieu. Uit 131 inzendingen werden vijf NGO-cases, vijf merkcampagnes en twee projecten van publieke instellingen geselecteerd en bekroond. Bekijk ze hier eenvoudig via de centrale link.

De winnaars komen uit zeven landen, waaronder België, Brazilië, Canada, Frankrijk, India, Mexico en het Verenigd Koninkrijk. Opvallend is volgens de jury de sterke aanwezigheid van Franse bureaus, met vijf bekroonde campagnes.

De jury beoordeelde de inzendingen op maatschappelijke impact, emotionele zeggingskracht, respect voor alle betrokkenen en concrete voordelen voor de doelgroep. De winnende cases behandelen thema’s als inclusie, bescherming van kwetsbare groepen, gezondheid, democratische betrokkenheid en sociale verantwoordelijkheid. ACT Responsible bedankt de juryleden en partners als Havas, Google, Nielsen, Eurostar, Adforum en IAA France voor hun ondersteuning.

Winnaars 2025: bekijk ze allen (kosteloos) via deze link.

NGO’s & foundations

  • The Black Dog(s) voor Seconde Chance – BETC Paris, Frankrijk
  • Strings voor Cancer & Careers – Publicis Conseil, Frankrijk
  • Inployable voor Canadian Down Syndrome Society – FCB, Canada
  • T-Search voor Mães Da Se – Cappuccino/The Weber Shandwick Collective, Brazilië
  • Homelessness is Spiking voor Hostiledesign.org – TBWA\MCR, Verenigd Koninkrijk

Bedrijven & merken

  • Lost Faces voor Banco do Brasil S.A – WMcCann, Brazilië
  • Memory Shots voor Kodak – Happiness Brussels (FCB Alliance), België
  • Ink of Democracy voor The Times of India – Havas Creative, India
  • Mommyphone voor Laboratoire Gallia – BETC Paris, Frankrijk
  • Three Words voor Axa – Publicis Conseil, Frankrijk

Overheden & instellingen

  • Facing Bullying voor Service d’information du Gouvernement – Publicis Conseil, Frankrijk
  • Pass it on, Use Your Vote, Europese verkiezingen 2025 – Europees Parlement, uitgevoerd door Directorate-General for Communication, &Co./NoA, ICF Next, België

Juryvoorzitter Christian de la Villehuchet (Havas) noemt de bekroonde campagnes ‘een toonbeeld van wat onze sector kan betekenen wanneer zij zich inzet voor een betere wereld’, en roemt hun vermogen om ‘nieuwe oplossingen te ontwikkelen, bewustzijn te vergroten en merken om te vormen tot echte aanjagers van positieve verandering.'

beeld: Act Responsable / Adforum

Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken