ACT beloont 12 internationale campagnes waarin zorg centraal staat

- Bureaus
- 11 dec 2025 @ 08:00
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - Geen tag
- 11 dec 2025 @ 08:00
- Peter van Woensel Kooy
De ACT Care Awards 2025 hebben in Parijs twaalf campagnes opgeleverd die volgens de jury uitblinken in het stimuleren van zorg voor mens en milieu. Uit 131 inzendingen werden vijf NGO-cases, vijf merkcampagnes en twee projecten van publieke instellingen geselecteerd en bekroond. Bekijk ze hier eenvoudig via de centrale link.
De winnaars komen uit zeven landen, waaronder België, Brazilië, Canada, Frankrijk, India, Mexico en het Verenigd Koninkrijk. Opvallend is volgens de jury de sterke aanwezigheid van Franse bureaus, met vijf bekroonde campagnes.
De jury beoordeelde de inzendingen op maatschappelijke impact, emotionele zeggingskracht, respect voor alle betrokkenen en concrete voordelen voor de doelgroep. De winnende cases behandelen thema’s als inclusie, bescherming van kwetsbare groepen, gezondheid, democratische betrokkenheid en sociale verantwoordelijkheid. ACT Responsible bedankt de juryleden en partners als Havas, Google, Nielsen, Eurostar, Adforum en IAA France voor hun ondersteuning.
Winnaars 2025: bekijk ze allen (kosteloos) via deze link.
NGO’s & foundations
- The Black Dog(s) voor Seconde Chance – BETC Paris, Frankrijk
- Strings voor Cancer & Careers – Publicis Conseil, Frankrijk
- Inployable voor Canadian Down Syndrome Society – FCB, Canada
- T-Search voor Mães Da Se – Cappuccino/The Weber Shandwick Collective, Brazilië
- Homelessness is Spiking voor Hostiledesign.org – TBWA\MCR, Verenigd Koninkrijk
Bedrijven & merken
- Lost Faces voor Banco do Brasil S.A – WMcCann, Brazilië
- Memory Shots voor Kodak – Happiness Brussels (FCB Alliance), België
- Ink of Democracy voor The Times of India – Havas Creative, India
- Mommyphone voor Laboratoire Gallia – BETC Paris, Frankrijk
- Three Words voor Axa – Publicis Conseil, Frankrijk
Overheden & instellingen
- Facing Bullying voor Service d’information du Gouvernement – Publicis Conseil, Frankrijk
- Pass it on, Use Your Vote, Europese verkiezingen 2025 – Europees Parlement, uitgevoerd door Directorate-General for Communication, &Co./NoA, ICF Next, België
Juryvoorzitter Christian de la Villehuchet (Havas) noemt de bekroonde campagnes ‘een toonbeeld van wat onze sector kan betekenen wanneer zij zich inzet voor een betere wereld’, en roemt hun vermogen om ‘nieuwe oplossingen te ontwikkelen, bewustzijn te vergroten en merken om te vormen tot echte aanjagers van positieve verandering.'
beeld: Act Responsable / Adforum
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- ACT beloont 12 internationale... 11-12-2025
- Nieuwe merkcampagne voor Trainline10-12-2025
- Politie lanceert wervingsgame... 10-12-2025
- Nieuwe campagnepartner Het Vergeten... 09-12-2025
- Toon uitgeroepen tot beste... 08-12-2025
- Esther van Vliet & Steffi Boom... 05-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

