KPN introduceert ‘App de Sint’: AI-gestuurde Sinterklaaservaring via WhatsApp
.jpg)
- Online
- 20 nov 2025 @ 06:03
- Link
-
Imke Walenberg
Hoofdredacteur Online
MarketingTribune - Geen tag
- 20 nov 2025 @ 06:03
- Imke Walenberg
KPN lanceert deze week App de Sint, een nieuwe dienst waarmee kinderen via WhatsApp persoonlijke berichten van Sinterklaas kunnen ontvangen. Achter de ogenschijnlijk eenvoudige chatfunctie schuilt een combinatie van generatieve AI, workflow-automatisering en videotechnologie, waarmee KPN inspeelt op de groeiende vraag naar digitale beleving rond het Sinterklaasfeest.
Via een speciaal ouderportaal kunnen ouders toestemming geven voor deelname en gegevens aanleveren, zoals naam, leeftijd en interesses van hun kind. Ook kunnen zij een anekdote delen of een foto uploaden van de gezette schoen. Die input wordt vervolgens verwerkt door workflow-automationtool N8N, die verschillende AI-modellen met elkaar verbindt. Daarmee worden zowel de WhatsApp-berichten, via een LLM in ChatGPT, als korte video’s gegenereerd. In die video’s verschijnen onder meer Sinterklaas en paard Ozosnel, bijvoorbeeld terwijl het dier een achtergelaten wortel opeet.
Gecontroleerde ervaring
Het systeem verwerkt daarnaast automatisch actuele elementen uit het Sinterklaasjournaal, zodat de gesprekken aansluiten op wat kinderen op dat moment zien of horen. Ouders hebben de mogelijkheid om video’s opnieuw te genereren totdat het resultaat passend is, waarna zij het materiaal kunnen delen met hun kind. Volgens KPN zorgt dit voor een gecontroleerde en persoonlijke ervaring.
Met de dienst laat KPN zien hoe het verschillende AI-toepassingen, messaging en automatisering samenbrengt tot een consumentenproduct. App de Sint is vanaf 20 november beschikbaar via appdesint.nl. Inloggen gebeurt met tweestapsverificatie.
-
Imke Walenberg
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur Online
- Website:https://nl.linkedin.com/in/imkewalenberg
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Albert Heijn maakt AH App meertalig met hulp van AI
- Hoe Moneybird emotie boven product kiest in nieuwe campagne...
- Just speelt in op jongerencultuur met campagne ‘moetje of wilje’
- Waarom e-mailmarketing nog steeds de basis is van digitale...
- Inter Milan introduceert digitaal loyaliteitsplatform Interista
- AH wint Greatest TikTok tijdens Ad Awards
Laatste Nieuws
- KPN introduceert App de Sint AI... 20-11-2025
- MondoMarketing bekroond tot beste... 19-11-2025
- AH wint Greatest TikTok tijdens Ad... 19-11-2025
- Identity Games kiest voor speelse... 18-11-2025
- [onderzoek] Ruim helft jongeren... 17-11-2025
- Hoe Moneybird emotie boven product... 17-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

