FMI rebrandt naar Sour Supplier

- Bureaus
- 19 nov 2025 @ 08:59
- Link
-
Kel Koenen
Hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 19 nov 2025 @ 08:59
- Kel Koenen
Fruit Market International (FMI), Europees marktleider in verse limoenen, introduceert een nieuwe naam en merkidentiteit: Sour Supplier by FMI. De rebranding, ontwikkeld in samenwerking met SuperRebel.Agency, moet de positie van het bedrijf als gespecialiseerde sour-leverancier binnen de internationale foodsector verder versterken. Met de nieuwe merknaam wil FMI na twintig jaar specialisme duidelijker uitdragen waar het voor staat en waar het naartoe groeit.
In de kern gaat het niet om een koerswijziging, maar om een strategische aanscherping. De nieuwe naam moet de focus van het bedrijf – volledig gericht op de handel in limoenen, citroenen en gember – beter weerspiegelen. Volgens Hans Blaak, Commercial Manager bij Sour Supplier by FMI, onderstreept de rebranding de identiteit van het bedrijf. ‘Na twintig jaar als Europa’s limespecialist was het tijd voor een naam die beter past bij wie we zijn. Sour is voor ons niet alleen smaak, het zit in ons DNA: fris, scherp en altijd gefocust. We zijn hetzelfde team, leveren dezelfde service, alleen nu met een naam die eindelijk net zo zuur is als wij’, zegt Blaak. Daarmee wil het bedrijf ook internationaal duidelijker herkenbaar zijn als specialist binnen het groeiende sour-segment.
SuperRebel.Agency ontwikkelde zowel de strategische herpositionering als de visuele identiteit. De nieuwe merkstijl krijgt vorm in een compleet logo- en kleurensysteem, aangepaste typografie, een merkmanifest en een verfriste tone of voice. Volgens Lodewijk Varossieau, oprichter van SuperRebel.Agency, was vooral het versterken van FMI’s marktkracht leidend in het rebrandingproces. De nieuwe identiteit sluit volgens hem naadloos aan bij het karakter van het bedrijf: ‘FMI is een bijzonder bedrijf met een sterke positie in de Europese markt. Met Sour Supplier by FMI hebben we een merk gecreëerd dat fris, consistent en onderscheidend is.’
-
Kel Koenen
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur
- Website:https://www.linkedin.com/in/kelkoenen/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Rijksoverheid lanceert campagne Man, zeg er wat van
- Volkswagen en TeamNL lanceren campagne ‘Hey, is dat niet?!’
- Centraal Beheer start campagne om bewustzijn over pensioen te...
- ANWB breidt merkbelofte uit naar energie
- Wegenwacht richt pijlen op jongere doelgroep
- VGZ zet met nieuwe campagne aan tot denken
Laatste Nieuws
- FMI rebrandt naar Sour Supplier19-11-2025
- Vattenfall verlengt... 18-11-2025
- Nederland ervaart grootschalige... 18-11-2025
- Ruilen? Niet bij deze bon18-11-2025
- Nederland blijkt liever dan gedacht... 18-11-2025
- VRT toont harde realiteit achter ‘ik... 17-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

