FMI rebrandt naar Sour Supplier

FMI rebrandt naar Sour Supplier
  • Bureaus
  • 19 nov 2025 @ 08:59
  • Link
  • Kel Koenen
    Kel Koenen

    Hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Fruit Market International (FMI), Europees marktleider in verse limoenen, introduceert een nieuwe naam en merkidentiteit: Sour Supplier by FMI. De rebranding, ontwikkeld in samenwerking met SuperRebel.Agency, moet de positie van het bedrijf als gespecialiseerde sour-leverancier binnen de internationale foodsector verder versterken. Met de nieuwe merknaam wil FMI na twintig jaar specialisme duidelijker uitdragen waar het voor staat en waar het naartoe groeit.

In de kern gaat het niet om een koerswijziging, maar om een strategische aanscherping. De nieuwe naam moet de focus van het bedrijf – volledig gericht op de handel in limoenen, citroenen en gember – beter weerspiegelen. Volgens Hans Blaak, Commercial Manager bij Sour Supplier by FMI, onderstreept de rebranding de identiteit van het bedrijf. ‘Na twintig jaar als Europa’s limespecialist was het tijd voor een naam die beter past bij wie we zijn. Sour is voor ons niet alleen smaak, het zit in ons DNA: fris, scherp en altijd gefocust. We zijn hetzelfde team, leveren dezelfde service, alleen nu met een naam die eindelijk net zo zuur is als wij’, zegt Blaak. Daarmee wil het bedrijf ook internationaal duidelijker herkenbaar zijn als specialist binnen het groeiende sour-segment.

SuperRebel.Agency ontwikkelde zowel de strategische herpositionering als de visuele identiteit. De nieuwe merkstijl krijgt vorm in een compleet logo- en kleurensysteem, aangepaste typografie, een merkmanifest en een verfriste tone of voice. Volgens Lodewijk Varossieau, oprichter van SuperRebel.Agency, was vooral het versterken van FMI’s marktkracht leidend in het rebrandingproces. De nieuwe identiteit sluit volgens hem naadloos aan bij het karakter van het bedrijf: ‘FMI is een bijzonder bedrijf met een sterke positie in de Europese markt. Met Sour Supplier by FMI hebben we een merk gecreëerd dat fris, consistent en onderscheidend is.’

Kel Koenen

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken