Vattenfall verlengt mediapartnerschap met UM

Vattenfall verlengt mediapartnerschap met UM
  • Bureaus
  • 18 nov 2025 @ 16:18
  • Link
  • Kel Koenen
    Kel Koenen

    Hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Vattenfall heeft na een uitgebreid tenderproces opnieuw gekozen voor UM als mediabureau in Nederland. De samenwerking omvat ook de merken Powerpeers, Feenstra en Delta Energie. Met deze keuze bevestigt de energieleverancier het vertrouwen in de jarenlange relatie en in de strategische en operationele kracht van UM binnen de competitieve energiemarkt.

De keuze volgt op een traject waarin meerdere grote bureaus meedongen. Volgens Mieke de Korte, Brand Media Manager bij Vattenfall, sluit de vernieuwde aanpak van UM nauw aan bij de ambities van het merk. Volgens haar wist het bureau ‘met een vernieuwd team en aanpak voor ons de juiste partner te zijn’. De Korte benadrukt dat de plannen goed passen bij Vattenfalls merkstrategie. ‘We zijn blij dat we onze vertrouwde samenwerking kunnen voortzetten én in een vernieuwde vorm verder kunnen bouwen.’

Ook bij UM wordt de hernieuwde samenwerking gezien als een belangrijke bevestiging. ‘Deze hernieuwde samenwerking is een erkenning van het vertrouwen dat Vattenfall heeft in het nieuwe UM: in ons team, onze data & technologie en onze uitgesproken visie op brand en performance’, zegt Justus Wever, Managing Director bij UM. Hij wijst erop dat het bureau zich mocht meten met meerdere toonaangevende mediapartners. ‘Dat maakt ons extra trots dat Vattenfall, na een partnership van 16 jaar, opnieuw voor ons kiest in hun missie voor een fossielvrije toekomst.’

Voor de komende periode ligt de focus op het verder versterken van Vattenfalls positie in de Nederlandse markt. De geïntegreerde aanpak van UM - waarin media, data, creatie en technologie worden samengebracht - moet bijdragen aan het versnellen van duurzame gedragsverandering bij consumenten. De samenwerking moet Vattenfall helpen om relevanter te worden in een markt die snel verandert door de energietransitie en sterk gedreven wordt door consumentengedrag.

Kel Koenen

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken