Vattenfall verlengt mediapartnerschap met UM

- Bureaus
- 18 nov 2025 @ 16:18
- Link
-
Kel Koenen
Hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 18 nov 2025 @ 16:18
- Kel Koenen
Vattenfall heeft na een uitgebreid tenderproces opnieuw gekozen voor UM als mediabureau in Nederland. De samenwerking omvat ook de merken Powerpeers, Feenstra en Delta Energie. Met deze keuze bevestigt de energieleverancier het vertrouwen in de jarenlange relatie en in de strategische en operationele kracht van UM binnen de competitieve energiemarkt.
De keuze volgt op een traject waarin meerdere grote bureaus meedongen. Volgens Mieke de Korte, Brand Media Manager bij Vattenfall, sluit de vernieuwde aanpak van UM nauw aan bij de ambities van het merk. Volgens haar wist het bureau ‘met een vernieuwd team en aanpak voor ons de juiste partner te zijn’. De Korte benadrukt dat de plannen goed passen bij Vattenfalls merkstrategie. ‘We zijn blij dat we onze vertrouwde samenwerking kunnen voortzetten én in een vernieuwde vorm verder kunnen bouwen.’
Ook bij UM wordt de hernieuwde samenwerking gezien als een belangrijke bevestiging. ‘Deze hernieuwde samenwerking is een erkenning van het vertrouwen dat Vattenfall heeft in het nieuwe UM: in ons team, onze data & technologie en onze uitgesproken visie op brand en performance’, zegt Justus Wever, Managing Director bij UM. Hij wijst erop dat het bureau zich mocht meten met meerdere toonaangevende mediapartners. ‘Dat maakt ons extra trots dat Vattenfall, na een partnership van 16 jaar, opnieuw voor ons kiest in hun missie voor een fossielvrije toekomst.’
Voor de komende periode ligt de focus op het verder versterken van Vattenfalls positie in de Nederlandse markt. De geïntegreerde aanpak van UM - waarin media, data, creatie en technologie worden samengebracht - moet bijdragen aan het versnellen van duurzame gedragsverandering bij consumenten. De samenwerking moet Vattenfall helpen om relevanter te worden in een markt die snel verandert door de energietransitie en sterk gedreven wordt door consumentengedrag.
-
Kel Koenen
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur
- Website:https://www.linkedin.com/in/kelkoenen/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Rijksoverheid lanceert campagne Man, zeg er wat van
- Volkswagen en TeamNL lanceren campagne ‘Hey, is dat niet?!’
- Makro brengt humor in eindejaarshectiek
- Centraal Beheer start campagne om bewustzijn over pensioen te...
- ANWB breidt merkbelofte uit naar energie
- VGZ zet met nieuwe campagne aan tot denken
Laatste Nieuws
- Vattenfall verlengt... 18-11-2025
- Nederland ervaart grootschalige... 18-11-2025
- Ruilen? Niet bij deze bon18-11-2025
- Nederland blijkt liever dan gedacht... 18-11-2025
- VRT toont harde realiteit achter ‘ik... 17-11-2025
- Wegenwacht richt pijlen op jongere... 14-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

