'Denk vooruit': 9 miljoen brochures op de mat – mega contentcampagne uitgerold

- Content
- 26 nov 2025 @ 14:40
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - Geen tag
- 26 nov 2025 @ 14:40
- Peter van Woensel Kooy
De NCTV en de overheid lanceren momenteel de campagne ‘Denk vooruit’, met als doel dat wij ons voorbereiden op een noodsituatie waarin stroom, water en/of internet uitvalt. Een informatieboekje met de titel 'Bereid je voor op een noodsituatie' wordt de komende dagen bij ongeveer negen miljoen huishoudens bezorgd: een contentcampagne van ongekend formaat.
NCTV wil Nederland vooruit laten denken, lazen we al op MarketingTribune in [deze vooraankondiging] waar de 'rationale' van de hoofdcampagne wordt belicht en waar de commercial is te zien. De campagne draait volgens de initiatiefnemers niet om angst, maar om veerkracht en samenwerking. ‘Denk vooruit’ wil voorbereiden vanzelfsprekend maken – een collectieve houding waarin burgers, bedrijven en overheden elkaar versterken. Het centrale thema vat dat samen: ‘Wat jij vandaag doet, maakt ons morgen sterker.’
De themacampagne wordt komende dagen nu letterlijk huis-aan-huis uitgerold, waardoor vrijwel niemand de content kan ontgaan – zo is de bedoeling.
Het kabinet wil immers dat iedereen zich 72 uur (drie dagen) kan redden en daarvoor is de informatie bedoeld, ook online en via andere overheidsloketten en belangengroepen zoals de verenigde apothekers. Daarnaast worden instellingen zelf verzocht om geprepareerd te zijn, met het vele downloadbare materiaal. Naar verwachting zal de mailing een run op zogenaamde Noodpakketten veroorzaken of delen daarvan, waar grote partijen als Bol.com en Picnic maar ook duizenden kleinere zich opmaken.

Indruk van de NCTV toolkit-info
Bij de uitrol hoort ook dat er negen miljoen brochures op de mat zullen vallen, het tot tienvoudige aantal van wat mega customer media als de ANWB Kampioen, de Postcode Loterij, Allerhande, de Veronicagids of de Telegraaf in hun topdagen op papier drukten. Alleen het stembiljet scoort meer… De aanpak toont in elk geval een onveranderd geloof in print en de impact die je daar kennelijk op belangrijke momenten nog steeds mee kan bereiken.
Gezamenlijk initiatief
De Denk vooruit-campagne wordt ontwikkeld en gecoördineerd door de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid (NCTV) in samenwerking met Rijkspartners, overheid, maatschappelijke partners en diverse bureaus. Zij helpen mee bij het uitdragen van de boodschap en met praktische tips, herkenbare voorbeelden en ondersteuning. Gemeenten, hulpdiensten en bedrijven doen mee en versterken de campagne via hun eigen kanalen. Zo laten we volgens de NCTV samen zien: voorbereiding maakt het verschil en wat wij vandaag doen, maakt ons morgen sterker.
Waarom een Denk vooruit-campagne?
Zoals de initiator het zelf zegt: 'We kunnen allemaal te maken krijgen met noodsituaties. Daarom is het belangrijk dat we ons goed voorbereiden. Juist nu. Niet omdat we bang zijn, maar om samen sterk te staan. Steeds meer mensen in Nederland bereiden zich al voor. Hoe goed ben jij voorbereid?'
Kortom, hou je deurmat in de gaten, sla wat in en/of 'ga direct naar de [toolkit]!'

De V is een belangrijk symbool in de contentcampagne
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- 'Denk vooruit': 9 miljoen brochures... 26-11-2025
- Kerst 2025: And now for something... 26-11-2025
- Hertog Jan lanceert docu over... 21-11-2025
- Melitta lanceert campagne ‘Always up... 21-11-2025
- Zero Gravity Drone eert hoofdstad... 19-11-2025
- Plus vernieuwt merkbelofte en... 12-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

