Lidl lanceert Let’s Grow: nieuw platform geeft vrouwelijke atleten een podium
.jpg)
- Food-en-retail
- 25 nov 2025 @ 08:45
- Link
-
Imke Walenberg
Hoofdredacteur Online
MarketingTribune - Geen tag
- 25 nov 2025 @ 08:45
- Imke Walenberg
Lidl Nederland introduceert Let’s Grow, een nieuw platform dat vrouwelijke atleten centraal zet en jonge meiden wil inspireren om te blijven sporten. Het initiatief gaat van start met voormalig handbalinternational Tess Lieder, die in een mini-documentaire haar persoonlijke verhaal deelt. De lancering valt samen met Lidl’s partnerschap met het WK Handbal 2025.
Aanleiding voor het platform is recent onderzoek waaruit blijkt dat bijna de helft van de sportende jonge vrouwen overweegt te stoppen. Lidl wil het gesprek hierover openen en de waarde van sport – van zelfvertrouwen tot mentale weerbaarheid, zichtbaarder maken. 'Sport heeft me zoveel gegeven: zelfstandigheid en geloof in mezelf. Dat gun ik iedereen,' zegt Lieder.
In de documentaire vertelt Lieder openhartig over de uitdagingen die ze onderweg naar de top tegenkwam: van nieuwe culturen tot de combinatie van moederschap en topsport. 'Je leert soms hard te vallen om sterker op te staan,' zegt ze. 'Door in beweging te blijven, blijf je groeien.'
Sports marketing agency Branthlete werkte mee aan de positionering en storytelling van het platform. Volgens medeoprichter Frederique de Laat is Let’s Grow bedoeld als duurzame basis waarop meerdere vrouwelijke rolmodellen kunnen aansluiten. 'Door hun ervaringen zichtbaar te maken, inspireren we een nieuwe generatie,' aldus De Laat.
Volgens Remy Legue, head of brand bij Lidl Nederland, past het platform in een bredere visie op gezondheid. 'Net als voeding is sport essentieel voor een gezonde generatie. Met Let’s Grow geven we vrouwelijke atleten een podium en hopen we meiden te inspireren hun kracht te ontdekken.'
De mini-docu met Tess Lieder is sinds vandaag te zien via de online kanalen van Lidl en Lieder zelf.
-
Imke Walenberg
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur Online
- Website:https://nl.linkedin.com/in/imkewalenberg
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Albert Heijn viert komst Sint met nieuwe actie
- Hema zet duurzame beauty in de spotlight met nieuwe make-uplijn
- [marketeer 236] Angela Solkesz, Juve Naturals: 'Mijn meest...
- Black Friday groeit uit tot Black November
- [column] Waarom authentiek zijn niet meer genoeg is
- Action breidt Europees netwerk verder uit
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Lidl lanceert Let’s Grow: nieuw... 25-11-2025
- [onderzoek] ABN Amro: 'Populariteit... 24-11-2025
- Lynn Trum (Nederlandse Loterij):... 24-11-2025
- Sinterklaascampagne van Raak zoomt... 21-11-2025
- [marketeer 237] Patricia Douma -... 21-11-2025
- Disney heropent pop-up in Batavia... 20-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025




