Podcastserie ‘The Next Tony’ #8 met Goodoo-founder Roderick Verplanken

- Algemeen
- 25 nov 2025 @ 09:39
- Link
-
Kel Koenen
Hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 25 nov 2025 @ 09:39
- Kel Koenen
Hoe herontdek je een klassiek product en maak je het beter – voor mens én planeet? In de achtste aflevering van The Next Tony spreken marketingstrateeg Rupert Parker Brady en voormalig Tony’s Chocolonely-manager Ester van Dusseldorp met Roderick Verplanken, co-founder van Goodoo – een gecertificeerde B Corp die ijs opnieuw uitvindt.
Goodoo maakt plantaardig ijs op basis van cashewnoten en fruitreststromen, zonder toegevoegde suikers. Het merk begon ooit als IJsbaart en won inmiddels talloze internationale awards voor smaak. Onder de noemer Yess Cream bewijst Goodoo dat je geen koe nodig hebt voor topkwaliteit ijs. De ambitie: heel Europa laten smelten met de belofte Good for you, good for the planet, and damn good to eat.
In de podcast vertellen Ester en Rupert over het ondernemerschap achter het merk en spreken zij Verplanken uitgebreid over groei, cultuur en teamkracht. Samen met mede-founders en mede-eigenaren Tijn Baart, Levi Baart en Stefan Wijdenes bouwt hij aan een schaalbaar impactmerk dat samenwerkt met partijen als Johnny Cashew en The Banana Factory.

(vlnr) Ester van Dusseldorp, Roderick Verplanken en Rupert Parker Brady
Goodoo staat in de MT/Sprout Challenger50 2025 als een van de meest veelbelovende Nederlandse bedrijven. Na een zomer met ruim 2,5 miljoen verkochte ijsjes en een uitbreiding naar 900 Albert Heijn-winkels lanceerde Verplanken eind november een nieuwe merkvideo. De campagne onderstreept de internationale ambities voor 2026 én de zoektocht naar nieuwe investeerders en partners.
The Next Tony komt mede tot stand dankzij MarketingTribune en Marketingfacts. De aflevering met Roderick Verplanken is nu te beluisteren.
-
Kel Koenen
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur
- Website:https://www.linkedin.com/in/kelkoenen/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

