Perk lanceert rebrand en wereldcampagne

- Bureaus
- 24 nov 2025 @ 08:08
- Link
-
Kel Koenen
Hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 24 nov 2025 @ 08:08
- Kel Koenen
Perk – tot voor kort bekend als TravelPerk – heeft zijn grootste merktransformatie tot nu toe onthuld. Het bedrijf introduceert niet alleen een nieuwe naam en identiteit, maar ook een AI-native platform dat travel- en spend management verenigt en zogenoemd ‘shadow work’ moet terugdringen. Dat zijn de verborgen, repetitieve taken die ongemerkt uren opslokken, zoals bonnetjes zoeken, declaraties indienen of facturen coderen.
De rebrand gaat gepaard met een wereldwijd gelanceerde campagne. Wie in Nederland onlangs een felgroene billboard zag met een knipoog naar het eindeloze gezoek naar oude bonnetjes, kreeg al een voorproefje van Perks nieuwe merktaal. Deze opvallende Perk Green-kleur vormt de basis van de nieuwe visuele identiteit, die afstand neemt van een meer corporate benadering en inzet op een menselijkere tone of voice waarin werknemers en ‘echt werk’ centraal staan.
Volgens Avi Meir, CEO en medeoprichter van Perk, raakt de problematiek achter shadow work de kern van moderne werkcultuur. ‘Hoe kan een organisatie van duizend medewerkers zich veroorloven om wekelijks zo’n 7.000 uur kwijt te raken aan shadow work?’ De nieuwe koers moet daar verandering in brengen. ‘Perk geeft bedrijven de brandstof die ze nodig hebben om werk eenvoudiger te maken en mensen hun tijd terug te geven’, zegt Meir.
Perk ontwikkelde de campagne samen met creative agency AnalogFolk. De concepten ‘Said no one ever’ en ‘Your job / Our job’ werden getest in de Verenigde Staten, het Verenigd Koninkrijk en Duitsland, en vormen nu de basis voor een internationale OOH-executie in meer dan negen grote steden. Naast een 3D-uiting op Nasdaq in Times Square zijn er onder meer billboards in Los Angeles, Chicago O’Hare, Penn Station, Londen, Parijs, Amsterdam, Berlijn, München en Barcelona. De wereldwijde uitrol wordt ondersteund door mediaplaatsingen in titels als The Wall Street Journal, Financial Times, Forbes, CityAM en in Duitsland Handelsblatt.
-
Kel Koenen
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur
- Website:https://www.linkedin.com/in/kelkoenen/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Volkswagen en TeamNL lanceren campagne ‘Hey, is dat niet?!’
- Centraal Beheer start campagne om bewustzijn over pensioen te...
- Wegenwacht richt pijlen op jongere doelgroep
- Nieuwe merkcampagne BPD: luisteren bouwt buurten
- Nederland ervaart grootschalige uitvalscampagne
- Closed on Monday kiest Sheltersuit na pitchtraject
Laatste Nieuws
- Koepelcampagne bundelt strijd tegen... 24-11-2025
- Perk lanceert rebrand en... 24-11-2025
- Nieuwe Belgische campagne tegen... 24-11-2025
- ANWB Private Lease en Marktplaats... 21-11-2025
- Van Geloven kiest Joe Public als... 21-11-2025
- OK Creative Agency lanceert... 21-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

