Nieuwe deal voor Oranje: Fanpartnership KNVB en Coca-Cola

- Sponsoring
- 10 dec 2025 @ 15:00
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - Geen tag
- 10 dec 2025 @ 15:00
- Peter van Woensel Kooy
De KNVB en Coca-Cola sluiten een nieuw partnership dat loopt tot en met 2028. Na een korte pauze pakken beide partijen de samenwerking weer op, met als doel de beleving voor Oranjefans te vergroten. Het contract omvat niet alleen Coca-Cola, maar ook Powerade en Chaudfontaine, die worden ingezet rond duels van de mannen- en vrouwenteams, met extra focus op de grote eindtoernooien.
Het programma richt zich op activaties voor, tijdens en na interlands. Fans kunnen acties verwachten in fanzones rond het stadion en via digitale campagnes. Ook in supermarkten, horeca en andere verkooppunten wil Coca-Cola bijdragen aan een herkenbare Oranje-omgeving. De eerste gezamenlijke plannen voor 2026 volgen later.
Dave Dekker, commercieel directeur van de KNVB, spreekt van een waardevolle herstart: ‘We zijn blij dat we Coca-Cola opnieuw als partner mogen verwelkomen. Het is een merk dat wereldwijd nauw is verbonden aan voetbal en fanbeleving. In de komende jaren willen we Oranjefans op nieuwe manieren onderdeel maken van de magie rond onze nationale teams, met speciale aandacht voor digitale activatie en sociale content die ook jonge supporters bereikt.’

Ook Coca-Cola ziet kansen in de vernieuwde overeenkomst. Jeroen van Vliet, VP & Country Director Coca-Cola Europacific Partners Nederland: ‘Voetbal brengt mensen samen, het past perfect bij onze missie. Met Coca-Cola, Powerade en Chaudfontaine willen we fans meenemen in unieke ervaringen. We kijken ernaar uit om samen nieuwe momenten voor Oranjefans te creëren.’
.jpg)
De partners tekenen de overeenkomst
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Nieuwe deal voor Oranje:... 10-12-2025
- PSV-kersttrui maakt comeback met... 08-12-2025
- Rabobank nieuwe hoofdsponsor van... 03-12-2025
- Moët & Chandon krijgt nieuwe... 26-11-2025
- Conclusion wordt training partner FC... 26-11-2025
- TeamKPN Sportfonds maakt zich op... 19-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

