
Stichting ALS: geen tijd te verliezen
In de nieuwe fondsenwervende campagne van Stichting ALS Nederland vertellen niet de patiënten, maar de nabestaanden van de dodelijke ziekte hun verhaal.

SponsorRingen: Droomparken, NN Group en KiKa grote winnaars
Bij de online uitreiking van de SponsorRingen 2021 zijn gisteren Droomparken, Nationale Nederlanden en KiKa Berentribune het vaakst in de prijzen gevallen. Arno de Jong werd uitgeroepen tot Sponsor Personality van het Jaar. Bekijk hier alle winnaars op een rijtje.

1 maart uitreiking SponsorRingen via livestream
Maandag 1 maart a.s. worden via een livestream vanaf 16.00 uur de jaarlijkse SponsorRingen uitgereikt. Belangstellenden kunnen zich via www.sponsorringen.nl registreren en gratis de show bijwonen.

TCS verlengt samenwerking Amsterdam Marathon
Tata Consultancy Services (TCS) en sportorganisatie Le Champion hebben hun langdurige samenwerking voor de TCS Amsterdam Marathon met vijf jaar verlengd.

Medewerker Fieldlab-event positief getest op corona
Een medewerker van het eerste pilot-event van Fieldlab, maandag 15 februari in het Beatrixtheater te Utrecht, is positief getest op corona. Doel van de Fieldlab-events is om te experimenten met grote groepen mensen in coronatijd.

Moët strikt Ambush voor wereldwijde samenwerking
Het Franse champagnehuis Moët & Chandon heeft de internationale modeontwerpster Yoon van het modelabel Ambush uitgenodigd om een limited edition-fles van Moët Impérial te maken.

Back to Live: we mogen weer!
Het eerste live event van 2021 is een feit. Op 'Back to Live' in het Utrechtse Beatrix Theater komen vandaag 500 mensen bijeen, variërend van eventorganisatoren, marketeers tot journalisten. Ook MarketingTribune doet verslag.

MVR Brand Partnerships nieuwe agency Mercedes F1
Mercedes-AMG Petronas Formula One Team en MVR Brand Partnerships gaan samenwerken. Sinds 1 februari 2021 is de agency verantwoordelijk voor sponsoring & partnerships in de Benelux voor het team van zevenvoudig wereldkampioen Lewis Hamilton.

Booking.com reispartner Eurovisie Songfestival 2021
Het digitale reisplatform Booking.com gaat met de European Broadcasting Union samenwerken als de officiële reispartner van het Eurovisie Songfestival 2021.

RAI komt met The Stage is Yours
Ook de Amsterdam RAI kan niet wachten om zijn deuren te openen voor publiek. De evenementenbeurs maakt vandaag bekend dat 'Hal 12' onder de noemer The Stage is Yours volledig coronaproof is ingericht.

NOC*NSF en Ocean breiden partnership uit
NOC*NSF en Ocean werken sinds 2013 samen om sport -in alle facetten- een groter publiek te geven. Die samenwerking wordt richting Tokyo 2021 uitgebreid.

Nachtlab en D/Dock slaan handen ineen
Ontwerp- en architectenbureau D/Dock heeft een aandeel genomen in 'experiential marketing'-bureau Nachtlab. 'Vier het leven en laat de omgeving een groot podium zijn', aldus D/Dock-baas Coen van Dijck.

Lymph & Co en BN'ers vragen in nieuwe campagne aandacht voor lymfeklierkanker
Stichting Lymph & Co lanceert een nieuwe campagne genaamd 'Ik ben er één van'. Bekende en minder bekende Nederlanders die lymfeklierkanker hebben of hadden, steunen de campagne. Doel is om geld op te halen en zodoende nieuw onderzoek mogelijk te maken.

Tijmen Bos naar TIG Sports
Tijmen Bos (51) is recent toegetreden tot het commerciële team van sportevenementenbureau TIG Sports. Hij is in die rol verantwoordelijk voor de grote partnerships van alle sportevenementen van het bureau.

Allianz partner Watersportverbond en WK Zeilen
Allianz Benelux en het Watersportverbond zijn een partnership overeengekomen voor 8 jaar. Allianz ondersteunt hiermee het Watersportverbond in haar missie de watersport verder te ontwikkelen en de Nederlandse wateren schoon te houden.

Stefanie van Rootselaar directeur Fight cancer
Stefanie van Rootselaar is benoemd tot de nieuwe directeur van stichting Fight Cancer. Ze neemt het stokje over van Limore Noach. Van Rootselaar komt van Air France-KLM.

Fieldlab kondigt eerste test-events aan
Fieldlab Evenementen gaat op maandag 15 februari van start met het eerste test-evenement sinds de huidige lockdown. Hiervoor heeft het demissionair kabinet vandaag toestemming gegeven. Doel is het vergaren van inzichten rondom het verlagen van besmettingsrisico's op evenementen.

Concertgebouworkest treedt dagelijks op na avondklok
Het Koninklijk Concertgebouw gaat élke avond dat de avondklok geldt, dus tenminste tot 10 februari 2021, gratis optreden via Instagram Live.

Houthoff verlengt hoofdsponsorschap NOB
Houthoff verlengt het hoofdsponsorschap van Nationale Opera & Ballet per 1 januari 2021. Het advocatenkantoor en het cultuurinstituut verbinden zich voor een nieuwe periode van minimaal 1,5 jaar aan elkaar.

Daan Roosegaarde en MediaMonks tonen schoonheid landbouw voor Rabobank
Studio Roosegaarde en MediaMonks zijn een samenwerking aangegaan onder auspicien van Rabobank. 'Het verfilmde concept annex kunstwerk "Grow" legt de basis voor een duurzamere landbouw voor iedereen', vertelt betrokkene Victor Knaap.

Onderzoek: voetbalsponsoring is zeer lucratief
Het professionele voetbal is voor bedrijven nog altijd een uiterst effectief platform om zakelijke doelstellingen te behalen. Sponsoring van een Eredivisieclub levert gemiddeld 94.000 nieuwe klanten op.

Swapfiets en Team Jumbo-Visma gaan samenwerken
Swapfiets is sponsor van Team Jumbo-Visma geworden. De twee gaan proberen zoveel mogelijk mensen op de fiets te krijgen. Of dit nu vanuit een sportief oogpunt is of voor dagelijks gebruik.

VriendenLoterij: bingo mee tot morgenvroeg
VriendenLoterij Bingo heeft een nieuw spelconcept. En dat mag onder de aandacht gebracht worden, vindt ook ambassadeur Gerard Joling. Voor de gelegenheid toverde de volkszanger het nummer ‘Zing met me mee’, ook wel bekend als zijn grootste hit, uit 1994, om tot 'Bingohooo mee, tot morgenvroeg. Lekker thuis, coronaproof!'.

Amber Alert strikt BN'ers voor nieuwe campagne
Amber Alert, het landelijke vermiste kinderalarm, lanceert vandaag een nieuwe campagne genaamd 'Ik zoek mee'. De samenwerking met bekende Nederlanders als Froukje de Both, Lucille Werner en Kim-Lian van der Meij moet de burger motiveren zich aan te melden voor de ontvangst van zogenoemde Amber-alerts.

Eurosonic Noorderslag komt met streamingplatform
De 35e editie van het Eurosonic Noorderslag-festival (ESNS) in Groningen start vandaag als een volledig digitale editie. In opdracht van de VPRO en 3FM, beiden mediapartner van ESNS, ontwikkelde digitaal designbureau Bravoure een streamingplatform, waarop bezoekers het festival digitaal kunnen beleven.

KNLTB verlengt met Pink Elephant
De KNLTB (Koninklijke Nederlandse Lawn Tennis Bond) verlengt de samenwerking met IT-dienstverlener Pink Elephant. De nieuwe overeenkomst heeft een looptijd van vier jaar.

Seks is fucking leuk, ook in marketing
Samen met Audrey van Ham (Christine le Duc), Alexandra Legro (Hunkemöller), Rick Luteijn (Huzzy), Daantje Dammers (Natwerk), Martine van den Boomen (Vice) en Mabel Nummerdor (trendwatcher) plaatsen we het aloude adagium 'sex sells' in de huidige tijd.

Vrienden van Amstel: 20 artiesten in gratis livestream
De 23e editie van De Vrienden van Amstel LIVE gaat door. Bierbrouwer Amstel en producent Tribe Company zenden een twee uur durende livestream uit zonder publiek vanuit Rotterdam Ahoy.

JONGERENICONEN 2021 - De Herrijzenis
Wat worden de jongerentrends in 2021? In editie 25 deelt MarketingTribune 9 nieuwe ‘Jongereniconen’: anticipeer op nieuwe vormen van contact, post-pandemisch plezier, op Generatie A en de Unlimiteds. Laat de Roaring Twenties straks beginnen!

Hoofdsponsor Ziggo verlengt partnership Ajax tot 2023
Ajax en hoofdsponsor Ziggo hebben de bestaande overeenkomst met een jaar verlengd. De huidige overeenkomst liep tot en met juni 2022, de nieuwe overeenkomst loopt tot en met juni 2023.

Rijksoverheid lanceert landelijke vaccinatiecampagne
Stroop de mouwen maar op. De Rijksoverheid lanceert vandaag een nieuwe publiekscampagne die ervoor moet zorgen dat zoveel mogelijk Nederlanders zich laten vaccineren tegen het coronavirus.

Runner's World: wij lopen door
Hardloop-platform Runner's World lanceert in samenwerking met Nationale-Nederlanden een nieuwe campagne waarin 'de liefde voor lopen' centraal staat.

Artis lanceert 'shitty' campagne
In de nieuwe online campagne van Artis spelen poepende pinguïns, kamelen en olifanten de hoofdrol, die verwijzen naar het 'shitty' jaar dat de Amsterdamse dierentuin heeft beleefd.

Artiesten komen samen op online oud en nieuw-festival
Online festivalplatform Follow the Beat kondigt Goodbye 2020 aan: een online thuisfestival dat op oudjaarsdag een groot aantal Nederlandse artiesten, festivals en clubs samenbrengt.

Fonds Gehandicaptensport lanceert podcastserie
Het Fonds Gehandicaptensport lanceert een nieuwe podcastserie genaamd Onbeperkt, waarin bekende en onbekende Nederlanders vertellen over het overwinnen van hun beperkingen. De serie wordt gepresenteerd door Wilfred Genee en Eva Eikhout.

Sven Kramer Academy en TVM sluiten partnership
De Sven Kramer Academy en TVM verzekeringen zijn een samenwerkingsovereenkomst aangegaan voor de komende drie jaar.

Nieuwe Kinderhulp-campagne: geef ze warmte
Nationaal Fonds Kinderhulp lanceert een nieuwe campagne genaamd 'Geef ze warmte'. Doel is om donateurs te werven, om zodoende zoveel mogelijk kinderen een 'warme start' van het nieuwe jaar te geven.

Annette Reijersen van Buuren gaat ander boek schrijven
Annette Reijersen van Buuren, nu nog manager Merk,Marketing en Communicatie, gaat na 4 jaar weg bij de CPNB. Ze blijft nog tot de zomer 2021 om een aantal projecten af te ronden.

KLM Open september 2021 op Bernardus Golf
KLM Open zal van 16 tot en met 19 september 2021 gespeeld worden, ervan uitgaande dat tegen die tijd sportevenementen van deze omvang weer doorgang kunnen vinden.

Liliane Fonds lanceert Gouden Boekje
Het Liliane Fonds, stichting voor kinderen met een handicap, presenteert in samenwerking met uitgeverij Rubinstein en GUC Agency het prentenboek 'Aisha, geef nooit op!'.

KesselsKramer lanceert goede doelen-app Double Dutch
Vandaag ziet Double Dutch het levenslicht, een nieuwe app waarmee men kan doneren aan goede doelen. De app en merkpropositie zijn ontwikkeld door reclamebureau KesselsKramer. Partner van de app is internationaal betaalplatform Adyen.

Make-a-Wish: dit is je wereldje geworden
In de nieuwe campagne 'Dit is je wereldje geworden' toont stichting Make-a-Wish Nederland de dagelijkse realiteit van de ernstig zieke Sofie (6). De campagne roept donateurs op bij te dragen aan het vervullen van de liefste wensen van zieke kinderen.
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- SponsorRingen: Droomparken,... 02-03-2021
- Nominaties SponsorRingen 2020... 01-03-2021
- TCS verlengt samenwerking Amsterdam... 22-02-2021
- MVR Brand Partnerships nieuwe agency... 11-02-2021
MarketingTribune Events
- 25mrt 2021
Uitreiking Shopping Awards