Sportmerk On viert vriendschap in Olympische hero-film
Sportmerk On brengt een nieuwe aflevering uit de Dream Together filmserie met een verhaal over vriendschap tussen Olympische hardlopers - en trainingsmaatjes - Sinta Vissa en Hellen Obiri.
Nederlandse medaillewinnaars per trein naar Parijs, Frans treinverkeer ontregeld
Een groep Nederlandse gouden medaillewinnaars is vrijdagochtend met de Eurostar naar de Olympische Spelen in Parijs vertrokken op uitnodiging van NOC*NSF en sponsor Nederlandse Loterij. Of de winnaars last hebben van de grootschalige treinstoringen (vermoedelijk door sabotage) rond Parijs is niet bekend.
Campagne Nederlandse Loterij: wat is de kans?
‘Nederlandse Loterij is supporter van kansen’, dat is de boodschap die centraal staat in de nieuwste campagne van Nederlandse Loterij.
Uefa Champions League trophy tijdelijk bij Heineken Experience
Bij de Heineken Experience is de Uefa Champions League trophy vandaag (26 juli) te bewonderen. De trofee werd door de Braziliaanse voetballegende Roberto Carlos hoogstpersoonlijk naar de Heineken Experience gebracht.
[column] Sneller, hoger, sterker… luxer
Na het EK voetbal en de Tour de France is de sportzomer 2024 nog steeds in volle gang. Vanaf aanstaande vrijdag zijn de Olympische Spelen – na 100 jaar – terug in Parijs. Het wordt een mega-evenement, ruim twee weken lang, met meer dan 10.000 sporters in 32 verschillende sporten. En dat tegen enorme kosten.
Nederlandse marketeer Den Hollander draagt Olympische Vlam
Leendert den Hollander, vp en gm Coca-Cola Europe, heeft een stuk de vlam gedragen voor de aanstaande Olympische Spelen. 'Een heel bijzonder moment!', meldt de veelzijdige marketeer.
Hornbach helpt bezoekers Lowlands met sjouwen
Bouwmarkt Hornbach en festivalorganisator Mojo zijn voor Lowlands 2024 een bijzondere samenwerking aangegaan. De bouwmarkt zorgt ervoor dat bezoekers niet zelf met bagage en kampeerspullen hoeven te sjouwen: daar staan de Hornbach Bagagewagens voor klaar.
3 decennia Gouden Loeki: Nieuwe categorie voor goede doelen
De Ster Gouden Loeki 2024 is de 30e editie en speciaal voor de gelegenheid zet deze publieksprijs commercials voor goede doelen in het zonnetje met een eigen categorie. De genomineerden…
Odido zet team áchter topsporters in de schijnwerpers
Odido lanceert haar nieuwe campagne rondom de Olympische en Paralympische Spelen: ‘Elke stap naar voren begint bij de mensen achter je’. De campagne benadrukt de essentiële rol van het team achter de sporter.
Sophie Vermolen van Westland Salades: 'Grootste misverstand is dat marketing alleen maar geld kost'
Voor het eerst in het 55-jarige bestaan van Westland Salades is het iconische slaatje te zien op tv, gepositioneerd als hét tussendoortje voor doorzetters. Sophie Vermolen is de verantwoordelijke Product & Brand Manager en voor de rubriek ‘Mijn Marketing’ reageert zij op een aantal steekwoorden: ‘De combinatie van strategie, psychologie en creativiteit maakt dat het ik het zo’n mooi vak vind.’
Kia geeft energie tijdens Lowlands
Kia introduceert Nrgy Camp op Lowlands 2024. Onder het motto ‘Movement that inspires’ creëert Kia een plek op de festivalcamping waar festivalgangers hun elektrische apparaten kunnen opladen met de Vehicle-to-Load technologie.
Samsung helpt 3 x 3 basketballers naar goud met geheim wapen 'ShotControl'
De Olympische Spelen in Parijs staan op het punt van beginnen. De Nederlandse basketballers werken sinds maart 2024 met ShotControl, een mede door Samsung ontwikkelde tool die hun spel analyseert en helpt met beter presteren.
ING en de Junior Company verlengen partnership
ING en de Junior Company van Het Nationale Ballet verlengen hun partnership. ING is sinds 2017 hoofdsponsor van de Junior Company. In de Junior Company wordt ballettalent klaargestoomd voor een professionele carrière.
NSJ blijft nog 7 jaar in Ahoy
Het NN North Sea Jazz Festival blijft nog eens zeven jaar verbonden aan Rotterdam.
De zomerfavorieten van... Jean-Paul Schaddé van Dooren (VNOM)
Jean-Paul Schaddé van Dooren - JP voor vrienden van de show - werkt voor VNOM (onderdeel van House of HR) als Senior Marketeer. Daarnaast heeft hij met twee vrienden het platform Cityguys.nl, waarvoor hij - heel vervelend - elke dag uit eten moet. Hoe verloopt zijn zomer en wat zijn zijn zomerfavorieten?
NN verlengt sponsoring NSJ
Nationale-Nederlanden (NN) blijft ook de komende drie jaar als hoofd- en naam gevend sponsor verbonden aan het NN North Sea Jazz Festival.
[marketeer 205] Marc Vekemans - Head of Marketing bij Boldking
Voor deel 205 van onze successerie [marketeer] spreken we deze week met Marc Vekemans (foto), de nieuwe Head of Marketing bij Boldking. Dit scheermerk benoemde net een nieuw management als belangrijk onderdeel van de groeistrategie. 'De opkomst van abonnementsmodellen is niet tijdelijk. Daar zit voorlopig nog groei in.'
CJ Foods Bibigo lanceert K-Street Food assortiment
Nu de Koreaanse keuken Europa in opmars is, doet CJ Foods, de voedingsmiddelenafdeling van het Koreaanse voedingsmiddelen- en biotechnologiebedrijf CJ CheilJedang, extra marketinginvesteringen in foodmerk Bibigo.
Tabe Ydo van WOW Conference: 'Vroeger kwam ik mijn bed uit voor verplichtingen, nu sta ik om 04:30 uur op voor mezelf'
Tabe Ydo, oprichter van World of Wellbeing en één van de initiatiefnemers van de WOW Conference op vrijdag 11 oktober 2024 in Theater Amsterdam, staat elke dag om 05:00 uur op om te sporten. Hij noemt dat een cadeautje aan zichzelf.
[column] Goede marketing gaat uit van massclusivity
Gen Z. Je kunt geen krant of vakblad openslaan of het gaat over Gen Z en steeds met dezelfde vraag: spelen we wel voldoende in op Gen Z? Gen Z, de eerste generatie die de wereld echt gaat veranderen. Ja, ja, waar hebben we dat eerder gehoord?
TintelTuin hoofdsponsor Mini Dam tot Damloop
Op zondag 22 september vindt, als onderdeel van de NN Dam tot Damloop, voor de jongste atleten de Mini Dam tot Damloop in Amsterdam-Noord en Zaandam plaats. TintelTuin kinderopvang heeft zich voor drie jaar als hoofdsponsor aan dit onderdeel verbonden.
WielerFlits en Alpecin interviewen wielrenners in de kappersstoel
Alpecin en online wielerplatform WielerFlits werken tijdens de Tour de France samen. Elke dag tijdens de Tour is op het platform een openhartig gesprek met een (oud-)wielrenner in de kappersstoel te zien.
In het wiel van... Siem Los (Duracell)
Marketing en fietsen. Het lijkt een gouden combinatie. Deze zomer kruipt MarketingTribune virtueel in het wiel van gepassioneerde wielrennende of mountainbikende marketeers en vraagt ze het tricot van het lijf. In de 15e aflevering van deze rubriek Siem Los, Global Marketing Manager bij Duracell.
De zomerfavorieten van... Michael Blankert (Just Eat Takeaway.com)
Michael Blankert is Marketing Director Southern Europe & Australia bij Just Eat Takeaway.com in Nederland bekend als Thuisbezorgd.nl. Voor zijn merk is de zomer in ieder geval wel geslaagd, want met regen wordt er meer besteld.
Eerste voetbal-inhaakfilm volledig met AI: 'Orange Craziness'
Een technische en creatieve primeur: copy&conceptmaker Joep Drummen steekt Oranje een hart onder de riem tijdens het EK met AI. 'Ik heb de clip eigenhandig gemaakt met Midjourney, LUMA voor de bewegingen en daarna alles aan elkaar geplakt in een edit programma.' Ziehier het resultaat.
Jurriën Timber waarschuwt voor gevaren zonnestraling
Voetballer Jurriën Timber is een samenwerking aangegaan met huidverzorgingsmerk La Roche-Posay voor een social mediacampagne om bewustzijn te creëren voor de bescherming tegen, en de gevaren van UV-straling.
Unica en Solar Team Twente sluiten partnership
Technisch dienstverlener Unica heeft een 3-jarig sponsorcontract met Solar Team Twente. Solar Team Twente ontwikkelt elke 2 jaar een nieuwe hightech-zonneauto en behaalde bij het laatste wereldkampioenschap voor zonnewagens de tweede 2e plaats.
TeamNL in Parijs op 'dienstfietsen' Gazelle
TeamNL rijdt deze zomer in Parijs op oranje Gazelle-fietsen in het Olympisch dorp. Het fietsmerk start een campagne rond de Olympische Spelen met sporters en met Qmusic.
Wouter Kolk van Ahold Delhaize: 'Leiderschap gaat over het welzijn van werknemers'
De WOW Conference op vrijdag 11 oktober 2024 in Theater Amsterdam is een nieuw event in het teken van welzijn en werk. Een actueel thema in tijden van schaarste op de arbeidsmarkt. Het thema van de dag is ‘De toekomst van welzijn en werk’. Wouter Kolk, CEO Ahold Delhaize Europe & Indonesia, is deelnemer aan het panel over toekomstig leiderschap: 'Healthy hands build wealthy brands'.
In het wiel van... Herlinda ter Maat (Achterhoek Toerisme)
Marketing en fietsen. Het lijkt een gouden combinatie. Deze zomer kruipt MarketingTribune virtueel in het wiel van gepassioneerde wielrennende of mountainbikende marketeers en vraagt ze het tricot van het lijf. In de 12e aflevering van deze rubriek Herlinda ter Maat, Marketeer Routebureau & Outdoor bij Achterhoek Toerisme.
Afas en Stage Entertainment verlengen
De samenwerking wordt verlengd tot 2028. Afas blijft de naam gevende partner van het Afas Circustheater in Scheveningen, dat eigendom is van Stage Entertainment.
KaFra Housing nieuwe sponsor Jutta Leerdam
KaFra Housing sponsort schaatster Jutta Leerdam de komende twee jaar. Leerdam hoopt met de nieuwe sponsor op de Olympische Winterspelen in 2026 uit te kunnen komen.
VriendenLoterij en Het Concertgebouw verlengen
De VriendenLoterij en Het Koninklijk Concertgebouw hebben de samenwerking voor de VriendenLoterij ZomerConcerten verlengd. De VriendenLoterij is sinds 2019 partner van de ZomerConcerten in Het Concertgebouw en blijft dat tot en met zeker 2027.
De zomerfavorieten van... Nizar Ben Messaoud (Unilever)
Naar het strand en surfen en bij voorkeur naar de Filipijnen in een hotel. Zomaar wat zomerfavorieten van Nizar Ben Messaoud, Senior Brand Manager Ice-Cream bij Unilever: ‘De shopper wil deze zomer verleid worden.’
Feyenoord en Castore onthullen thuistenue 2024-2025 met MediaMarkt
Vandaag onthult Feyenoord het nieuwe thuistenue voor het seizoen 2024-2025, met MediaMarkt als de nieuwe hoofdpartner. Het ontwerp, dat historische verwijzingen bevat, belichaamt naar eigen zeggen de trots van zowel de stad als de club.
WOW Conference presenteert: De 'gelukscursus' van Dr. Laurie Santos van Yale
De WOW Conference op vrijdag 11 oktober 2024 in Theater Amsterdam is een nieuw event in het teken van welzijn en werk. Een actueel thema in tijden van schaarste op de arbeidsmarkt. Het thema is ‘De toekomst van welzijn’ en een van de highlights die dag is de ‘gelukscursus’ van Dr. Laurie Santos van Yale. WOW staat voor World of Well-being, maar zou ook zomaar kunnen staan voor Welzijn op Werk.
De zomerfavorieten van... Bram van IJsel Smits (De Koffiejongens)
Zon, zee en… schepijs! De zomerse favorieten van Bram van IJsel Smits, Head of Marketing & E-commerce bij De Koffiejongens. In deze nieuwe zomerse rubriek delen we de favoriete zomerse activiteiten, hot spots en guilty pleasures van marketeers
Powerade partner van Team Visma | Lease a Bike
Powerade gaat een partnerschap aan met Team Visma | Lease a Bike. Met deze nieuwe samenwerking steunt Coca-Cola professioneel wielrennen. Centraal staat Marianne Vos, een sleutelfiguur in dit team.
DOSSIER SPORTMARKETING Adidas en Jude Bellingham belichten verlies
De EK-spot van Adidas concentreert zich op Jude Bellingham en is naar de tijdloze hit 'Hey Jude' van de Beatles gesneden. Waar op het EK de meeste merken euforische spots maken, is linken naar verlies een opvallend creatief hoogstandje - dat nu ook Oranjefans aanspreekt.
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Sportmerk On viert vriendschap in... 26-07-2024
- Nederlandse medaillewinnaars per... 26-07-2024
- Campagne Nederlandse Loterij: wat is... 26-07-2024
- Nederlandse marketeer Den Hollander... 25-07-2024
- Kia geeft energie tijdens Lowlands19-07-2024
- Samsung helpt 3 x 3 basketballers... 18-07-2024
MarketingTribune Events
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing