Vattenfall stopt met 'Fossielvrij leven binnen één generatie'

- Algemeen
- 25 jul 2024 @ 11:28
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 25 jul 2024 @ 11:28
- Michiel van Zaane
Na gesprekken met de Autoriteit Consument & Markt (ACM) stopt energieleverancier Vattenfall met het gebruik van de claim 'Fossielvrij leven binnen één generatie'. De ACM ziet deze duurzaamheidsclaim als mogelijk misleidend.
Volgens de ACM kan de consument uit alleen deze claim niet opmaken wat de concrete duurzaamheidsinspanningen van Vattenfall zijn en niet vergelijken met andere energieleveranciers. Edwin van Houten, directeur Consumenten van de ACM: ‘Het is goed als bedrijven ambitieuze doelen stellen op het gebied van verduurzaming. Op het moment dat zij hun ambities inzetten in hun communicatie met hun klanten moeten zij concreet en duidelijk zijn. Alleen zo kunnen consumenten de duurzaamheidsinspanningen van bedrijven op een goede manier betrekken in hun keuze.’
Vattenfall heeft een concreet plan heeft om zijn CO2-uitstoot te verminderen. Na gesprekken met de ACM heeft het bedrijf besloten te stoppen met de claim ‘Fossielvrij leven binnen één generatie’. Het bedrijf bezint zich op een manier waarop zij haar ambitie op het gebied van CO2-reductie op een goede manier onder de aandacht van zijn klanten kan brengen.
In mei van dit jaar sprak de ACM Eneco al aan op de duurzaamheidsclaim ‘Sneller Klimaatneutraal’. Eneco stopte toen ook met het gebruik van die claim.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Dozijn nieuwe trends volgens Lidewij Edelkoort
- Hema ziet grote kansen in retailmedia: 'We staan pas aan het...
- Shortlist SAN ABC Accenten 2024 bekend
- Retailmedia: 'Stel de klantreis open voor adverteerders'
- Creativiteit onder druk door zwakke inzichten
- Vrije Academie opent Wunderkammer met Darwin, Sinke & Van...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management