Loetje lanceert 'Gewoon lekker vertrouwd - Sinds 1977'

- Food-en-retail
- 1 mei 2025 @ 07:00
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - Geen tag
- 1 mei 2025 @ 07:00
- Peter van Woensel Kooy
In mei 2025 lanceert Loetje een nieuwe merkcampagne die de aangescherpte positionering van het merk kracht bijzet. De campagne viert volgens de makers het 'unieke gevoel van thuiskomen' dat Loetje al sinds 1977 kenmerkt.
Zo ontstond een herkenbare beleving die zich inmiddels uitstrekt over 38 restaurants in heel Nederland en is de keten nog steeds groeiende.
Met de nieuwe campagne wordt naar eigen zeggen niet alleen de vertrouwde sfeer van Loetje neergezet, maar ook een brug geslagen tussen het verleden en de toekomst. 'Bij Loetje draait alles om gewoon lekker vertrouwd genieten', reageert Esmée van Venrooij, marketingdirecteur van Loetje-holding RCE. 'Met deze campagne willen we dat gevoel met heel Nederland delen. We laten zien waar we voor staan en gaan tegelijkertijd terug naar onze oorsprong.'
Het verhaal van Loetje
De campagne ademt alles wat Loetje zo eigen maakt: smaak en sfeer, zonder poespas. Al meer dan 45 jaar is Loetje dé plek waar mensen samenkomen om te genieten van een ongedwongen eetervaring. De kernboodschap van de campagne: Loetje is er voor iedereen die houdt van goed eten en een unieke herkenbare sfeer.
Bekijk de commercial hieronder
Van biljartbal tot biefstuk
Loetje 1 begon ooit als een biljartcafé, als kantine en stamkroeg voor buurtgenoten zoals bureau PMSvW/Y&R. Biljartballen maakten plaats voor biefstuk en de rest is geschiedenis. De nieuwe merkcampagne is ontwikkeld door Boudewijn Pompe (art) en Joep Drummen (copy) en tot leven gebracht door Kaaps Film, onder regie van Eelco de Winter. In de commercial zien we vertrouwde Loetje-momenten: heerlijke gerechten, medewerkers, klinkende glazen en een plek waar vrienden samenkomen. En natuurlijk perfect gebakken biefstuk. Bij de productie werd samengewerkt met onze partner Heineken.
'We hebben gezocht naar het gevoel dat Loetje gewoon Loetje maakt', meldt het creatieve team. 'De campagne draait niet om grootse statements, maar om échte Loetje-momenten die je herkent en onthoudt omdat ze goed voelen.'
Multichannel strategie
De campagne wordt vanaf nu breed uitgerold en is zichtbaar op meerdere kanalen:
• TV en streaming: Videoland, Talpa, Disney+, HBO Max en SkyShowtime
• Online video & social media: YouTube, Instagram, Facebook en TikTok
• Digitale outdoor (DOOH): Op strategische locaties door heel Nederland
Dankzij deze brede mediamix bereikt de campagne zowel de doorgewinterde Loetje-ganger als nieuwe gasten die Loetje nog moeten ontdekken, verwacht bureau Draft Digital.
'Met 38 locaties, een iconische biefstuk en een gastvrije sfeer blijft Loetje dé plek waar je gewoon lekker vertrouwd geniet', duidt van Venrooij de nieuwe merkcampagne.

Credits
Opdrachtgever RCE
Directeur Marketing Esmée van Venrooij
Senior Marketeer Sven Bon
Senior Marketeer Casper Jansen
Media Draft Digital
Food Developer Sander Wissink
Creatie Joep Drummen
Creatie Boudewijn Pompe
Regisseur Eelco de Winter
Executive producer Frank Borghstijn
Producer Lisa Post
DOP Karel Schepp
1st AC Olaf Tijhuis
Gaffer Tom Lems
Bestboy Mees Blaak, Joost Kools, Bow van Woerkum, Ilias Renfurm
Productie assistent Marieke de Haan
Styling Maud van Uden
Visagie Lynn Peters, Maxime Dijks
Edit Karel Schepp
Grading Tom Lems
Voice over Martijn Fischer
Sounddesign KlevR Sounddesign
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Heineken
- Bona
- legendarisch
- Esmée van Venrooij
- hangjas
- Boudewijn Pompe
- art
- copy
- Loetje-holding
- marketingdirecteur
- Joep Drummen
- Loetje
- Kaaps Film
- wit btrood
- MS
- biljart
- jus
- biefstuk
- RCE
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Lidl verrast met sterrestaurant voor iedereen
- Dijkhuizen aan marketingroer McDonald's - start nieuwe CMO in...
- CBL: Versterken voedselvoorziening moet prioriteit worden
- [column] Upfront: Het toppunt van #omdenken op 80m2
- [onderzoek] Kerst 2025: Lidl in opkomst - AI schuift aan
- Heineken daagt voice note-cultuur uit
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Bahadoer eerste Nederlandse chef in... 22-12-2025
- Lidl verrast met sterrestaurant voor... 19-12-2025
- Horecava Trendrapport 2026 schetst... 18-12-2025
- [onderzoek] Kerst 2025: Lidl in... 17-12-2025
- Heineken daagt voice note-cultuur uit17-12-2025
- Dijkhuizen aan marketingroer... 15-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025




