Goud voor 'Stukje van mij' van KPN en Dentsu Creative bij Europese Warc Awards

Goud voor 'Stukje van mij' van KPN en Dentsu Creative bij Europese Warc Awards
  • Bureaus
  • 2 mei 2025 @ 09:44
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    Redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Awards

De Europese Warc Awards 2025, in samenwerking met de Cannes Lions, zijn bekend. Een van de gouden winnaars is ‘Stukje van mij’ van Dentsu Creative voor KPN. Gouden winnaars gaan automatisch door voor de wereldwijde Grand Prix.

Er zijn drie gouden, drie zilveren en zeven bronzen awards uitgereikt in zeven landen voor negen categorieën. De awards worden voor de 5e keer in samenwerking met de Cannes Lions toegekend aan campagnes die uitblinken in marketing- en strategische effectiviteit. Het Verenigd Koninkrijk heeft de meeste awards gewonnen (7).

Jury
De Europese jury beoordeelde de campagnes met behulp van de Creative Effectiveness Ladder en de B2B Effectiveness Ladder. Josefien Olij, Senior Director Global Marketing Communications bij Philips is de Nederlandse vertegenwoordiger in de jury.
Christoffer Rönnblad, juryvoorzitter en CMO Nordics bij McDonald's: ‘De winnaars van de Warc Awards 2025 voor Europa tonen de kracht en veerkracht van strategische marketing in de hele regio. De jury zag enkele uitstekende voorbeelden van vakmanschap en benijdenswaardige resultaten, maar was bovenal onder de indruk van de vrijgevigheid van de industrie in het delen van de verhalen achter hun ideeën.’

De winnaars
Een stukje van mij van KPN en Dentsu Creative Amsterdam won goud in de category Strategic Thinking.
De gouden award in de categorie Channel Pioneer heeft ook een Nederlands tintje: Find Your Summer - How Magnum challenged category seasonality van Unilever Rotterdam in samenwerking met Lola Mullenlow uit Madrid.
In de categorie Customer Experience werden geen awards uitgereikt, maar Shift into family mode – Renewing and activating the McDonald’s family experience van McDonald's Nederland in samenwerking met TBWA\Neboko Amsterdam behaalde wel de shortlist. Deze campagne behaalde ook de shortlist in de categorie Strategic Thinking.

13 mei 2025 worden de Grand Prix bekend gemaakt.

Bekijk alle winnaars hier.

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken