
Toyota wil sporten voor mensen met beperking toegankelijker maken
Uit onderzoek van het CBS blijkt dat door een lichamelijke beperking, bewegingsvrijheid voor 1 op de 10 mensen niet vanzelfsprekend is. Dit geldt ook voor sporten. Toyota sponsort de Paralympische en Olympische Spelen, past voertuigen aan én houdt op 6 oktober 2024 de Onbeperkte Sportdag.

Onderzoek: Pride and prejudice in Nederlandse marketingwereld
Uit onderzoek van Publicis NL en Boomerang Agency blijkt de complexe dynamiek waarmee marketingprofessionals in Nederland worden geconfronteerd.

Verstappen en Heineken vragen met game aandacht voor alcohol en verkeer
In de aanloop naar de Formule 1-race op zondag 25 augustus op circuit Zandvoort heeft Max Verstappen de online game competitie Player 0.0 afgetrapt. Verstappen en bierbrouwer Heineken vragen hiermee aandacht voor verantwoord alcoholgebruik in het verkeer. ‘De beste bestuurder drinkt niet, tenzij het 0.0 is’, aldus Verstappen.
![[column] Bedacht door een mens](/templates/img/lazyload.gif)
[column] Bedacht door een mens
Op festival South by Southwest in Austin in de VS maakte James Taylor, Head of Design van TBWA Media Arts Lab - hét bureau dat alles voor Apple doet - het statement dat een idee vaag blijft zolang het niet gevisualiseerd is. Hoe goed het ook op papier staat, iedereen kan er nét een ander beeld bij hebben.

Center Parcs biedt picknick op hoog niveau
Tijdens de tiende editie van foodfestival Trek in Utrecht kunnen bezoekers terecht bij de picknick area van Center Parcs. Midden op het terrein staat een uitkijktoren van acht meter hoog, waar bezoekers kunnen ontspannen en de spelletjes van het festival spelen.

Ook Fristi, Activia en Melkan aangepakt door Wakker Dier om sloopmelk
Wakker Dier waarschuwt consumenten op de radio opnieuw voor sloopmelk in A-merken. Dit keer is het de beurt aan Fristi, Activia en Melkan Franse kwark. Eind juli wees Wakker Dier consumenten al op sloopmelk in Campina halfvolle melk, Danoontje en Melkunie Breaker. Anne Hilhorst van Wakker Dier: ‘Zuivel van A-merken is niet zo zuiver als veel mensen denken.’

Mojo en Heineken proosten op nog eens 7 jaar
Op de eerste dag van Lowlands 2024, 16 augustus, hebben Mojo en Heineken hun samenwerking met zeven jaar verlengd. Festivalgangers op onder andere Lowlands, Pinkpop, NN North Sea Jazz en Down the Rabbit Hole proosten nog tot 2032 met een Heineken biertje in de hand.

Nieuwe campagne KWF roept iedereen op iets te doen tegen kanker
In Nederland krijgt 1 op de 2 mensen kanker. Daar kunnen we onze ogen niet voor sluiten. Daarom roept KWF heel Nederland op om aan te gaan tegen kanker. Met deze nieuwe campagne wil KWF iedereen inspireren iets te doen tegen kanker of voor elkaar.

Fonds Gehandicaptensport maatschappelijk partner van paralympisch TeamNL Huis
Fonds Gehandicaptensport is de maatschappelijk partner van het paralympisch TeamNL Huis tijdens de Paralympische Spelen in Parijs. Met het platform Uniek Sporten maakt Fonds Gehandicaptensport het sporters met een beperking makkelijk(er) om te gaan sporten.

Maxi Zoo sponsor Go Ahead Eagles
Dierenwinkel Maxi Zoo is de komende 3 jaar Premium Partner en tenuesponsor van Voetbalclub Go Ahead Eagles.

De zomerfavorieten van... Stefanie Sijtsma (Hartman)
Stefanie Sijtsma is Directeur Marketing & Category Management bij tuinmeubelproducent Hartman: ‘De afgelopen jaren hebben we ons onderscheidend vermogen ten opzichte van de onderkant van de markt, denk aan Action en Kwantum, scherp gesteld.’ Lees meer over haar merk in de lente en zomer en haar persoonlijke zomerfavorieten.

WerkTalent lanceert eerste naamsbekendheidcampagne
Arbeidsbemiddelaar WerkTalent knipoogt voor zijn eerste landelijke naamsbekendheidcampagne naar de voetbaltransfermarkt. De campagne, in samenwerking met Team5PM, wordt vanaf de start van het nieuwe voetbalseizoen uitgezonden op ESPN.

Qmusic lanceert Het Geluid op de grootste NS-stations
Het Geluid van Qmusic is op een bijzondere manier van start gegaan: het radiospel werd ook uitgezonden via het intercomsysteem op de zes grootste NS-stations.

Sportmerk On helpt vluchteling Lobalu Olympische droom najagen
Het Zwitserse sportkledingmerk On lanceert haar laatste deel van de Olympische kortefilmtrilogie Dream Together: To Chase a Dream.

Cannes Lions verorbert de Effies
De Cannes Lions en de Effie Awards worden samengevoegd als gevolg van een overname door Ascential, de eigenaar van Cannes Lions.

Burendag DE en Oranje Fonds verhoogt gemeenschapsgevoel
Op zaterdag 28 september 2024 viert Nederland de 19e editie van Burendag, een jaarlijks initiatief van Douwe Egberts en het Oranje Fonds.

Hydrowear tweede hoofdsponsor van FC Emmen
In het voetbalseizoen 2024/2025 prijkt het logo van Hydrowear op de uitshirts van FC Emmen. Daarmee heeft FC Emmen in het seizoen 2024/2025 twee hoofdsponsoren; eerder presenteerde de club Vandaglas als hoofdsponsor van de thuisshirts.

Samsung helpt 3 x 3 basketballers naar goud met geheim wapen 'ShotControl'
Je kon het al lezen op de website van MarketingTribune: de 3 x 3 basketballers gingen voor goud op de Olympische Spelen. En het is gelukt! Samsung, dat de Nederlands bij de traingen hielp met het geheime wapen 'ShotControl', feliciteert de spelers met de gouden plak.

Doorzonwoning rijp voor Nederlands Openluchtmuseum
Vanaf 21 september wordt de doorzonwoning toegevoegd aan de collectie van het Nederlands Openluchtmuseum. Het adres wordt de Prinses Margrietstraat 2-12. ‘Deze straat vertelt het verhaal van het wonen in Nederland van de jaren ‘60 tot nu.’

Onderzoek: Gamingsector is enorm, maar merken adverteren er niet
Volgens het nieuwste Global Ad Trends-rapport ‘Gaming: Advertising’s untapped opportunity’ van Warc Media heeft gaming een enorm wereldwijd publiek, maar toch blijven de uitgaven voor in-game advertenties laag.

De Olympische Spelen live te zien op DOOH
Op een aantal DOOH-schermen (Cityscreens) in Nederlandse steden zijn live wedstrijden van TeamNL tijdens d Spelen in Parijs te zien, net als highlights, de medaillespiegel en een nieuwsfeed. Uiteraard is er op de schermen ook reclame te zien.

Bol op Lowlands met De Festivalwinkel
Wie naar Lowlands wil maar tegelijkertijd online wil (blijven) shoppen, kan zijn of haar hart ophalen dit jaar: Bol is komende jaren De Festivalwinkel van Lowlands.

Goede Doelen Merkenonderzoek: KiKa populairder dan KWF
Voor het eerst in 14 jaar is KWF niet langer het sterkste merk in goededoelenland. Het jongere merk KiKa, dat zich richt op de bestrijding van kanker onder kinderen, neemt het stokje van KWF over. Dit blijkt uit het jaarlijkse Goede Doelen Merkenonderzoek van Hendrik Beerda Brand Consultancy.

KPN-kat Louis wordt bonuspapa
In de nieuwe ‘Het hele huis happy'-campagne van KPN, ontwikkeld door Dentsu Creative Amsterdam, zegt KPN de chaos van het gezinsleven te omarmen, zoals de gezinsuitbreiding van kat Louis met drie rebelse kittens en moeder Lilly.

Ster Gouden Loeki 2024 maakt kwartaalwinnaars Q2 bekend
De kwartaalwinnaars van het tweede kwartaal voor de Ster Gouden Loeki 2024 zijn bekend. Een onafhankelijk publiekspanel van GfK heeft weer veel nieuwe tv-commercials gezien en beoordeeld.

PSV en Toto promoveren fan tot speler
PSV-supporter William Tilburgs heeft dankzij Toto een ‘Contract for a Day’ gewonnen bij zijn favoriete voetbalclub. Hij werd tijdens de PSV-fandag ontvangen door technisch directeur en voormalig voetballer Earnest Stewart.

Sportmerk On viert vriendschap in Olympische hero-film
Sportmerk On brengt een nieuwe aflevering uit de Dream Together filmserie met een verhaal over vriendschap tussen Olympische hardlopers - en trainingsmaatjes - Sinta Vissa en Hellen Obiri.

Nederlandse medaillewinnaars per trein naar Parijs, Frans treinverkeer ontregeld
Een groep Nederlandse gouden medaillewinnaars is vrijdagochtend met de Eurostar naar de Olympische Spelen in Parijs vertrokken op uitnodiging van NOC*NSF en sponsor Nederlandse Loterij. Of de winnaars last hebben van de grootschalige treinstoringen (vermoedelijk door sabotage) rond Parijs is niet bekend.

Campagne Nederlandse Loterij: wat is de kans?
‘Nederlandse Loterij is supporter van kansen’, dat is de boodschap die centraal staat in de nieuwste campagne van Nederlandse Loterij.

Uefa Champions League trophy tijdelijk bij Heineken Experience
Bij de Heineken Experience is de Uefa Champions League trophy vandaag (26 juli) te bewonderen. De trofee werd door de Braziliaanse voetballegende Roberto Carlos hoogstpersoonlijk naar de Heineken Experience gebracht.
![[column] Sneller, hoger, sterker… luxer](/templates/img/lazyload.gif)
[column] Sneller, hoger, sterker… luxer
Na het EK voetbal en de Tour de France is de sportzomer 2024 nog steeds in volle gang. Sinds vrijdag zijn de Olympische Spelen – na 100 jaar – terug in Parijs. Het wordt een mega-evenement, ruim twee weken lang, met meer dan 10.000 sporters in 32 verschillende sporten. En dat tegen enorme kosten.

Nederlandse marketeer Den Hollander draagt Olympische Vlam
Leendert den Hollander, vp en gm Coca-Cola Europe, heeft een stuk de vlam gedragen voor de aanstaande Olympische Spelen. 'Een heel bijzonder moment!', meldt de veelzijdige marketeer.

Hornbach helpt bezoekers Lowlands met sjouwen
Bouwmarkt Hornbach en festivalorganisator Mojo zijn voor Lowlands 2024 een bijzondere samenwerking aangegaan. De bouwmarkt zorgt ervoor dat bezoekers niet zelf met bagage en kampeerspullen hoeven te sjouwen: daar staan de Hornbach Bagagewagens voor klaar.

3 decennia Gouden Loeki: Nieuwe categorie voor goede doelen
De Ster Gouden Loeki 2024 is de 30e editie en speciaal voor de gelegenheid zet deze publieksprijs commercials voor goede doelen in het zonnetje met een eigen categorie. De genomineerden…

Odido zet team áchter topsporters in de schijnwerpers
Odido lanceert haar nieuwe campagne rondom de Olympische en Paralympische Spelen: ‘Elke stap naar voren begint bij de mensen achter je’. De campagne benadrukt de essentiële rol van het team achter de sporter.

Sophie Vermolen van Westland Salades: 'Grootste misverstand is dat marketing alleen maar geld kost'
Voor het eerst in het 55-jarige bestaan van Westland Salades is het iconische slaatje te zien op tv, gepositioneerd als hét tussendoortje voor doorzetters. Sophie Vermolen is de verantwoordelijke Product & Brand Manager en voor de rubriek ‘Mijn Marketing’ reageert zij op een aantal steekwoorden: ‘De combinatie van strategie, psychologie en creativiteit maakt dat het ik het zo’n mooi vak vind.’

Kia geeft energie tijdens Lowlands
Kia introduceert Nrgy Camp op Lowlands 2024. Onder het motto ‘Movement that inspires’ creëert Kia een plek op de festivalcamping waar festivalgangers hun elektrische apparaten kunnen opladen met de Vehicle-to-Load technologie.

ING en de Junior Company verlengen partnership
ING en de Junior Company van Het Nationale Ballet verlengen hun partnership. ING is sinds 2017 hoofdsponsor van de Junior Company. In de Junior Company wordt ballettalent klaargestoomd voor een professionele carrière.

NSJ blijft nog 7 jaar in Ahoy
Het NN North Sea Jazz Festival blijft nog eens zeven jaar verbonden aan Rotterdam.

De zomerfavorieten van... Jean-Paul Schaddé van Dooren (VNOM)
Jean-Paul Schaddé van Dooren - JP voor vrienden van de show - werkt voor VNOM (onderdeel van House of HR) als Senior Marketeer. Daarnaast heeft hij met twee vrienden het platform Cityguys.nl, waarvoor hij - heel vervelend - elke dag uit eten moet. Hoe verloopt zijn zomer en wat zijn zijn zomerfavorieten?

NN verlengt sponsoring NSJ
Nationale-Nederlanden (NN) blijft ook de komende drie jaar als hoofd- en naam gevend sponsor verbonden aan het NN North Sea Jazz Festival.
![[marketeer 205] Marc Vekemans - Head of Marketing bij Boldking](/templates/img/lazyload.gif)
[marketeer 205] Marc Vekemans - Head of Marketing bij Boldking
Voor deel 205 van onze successerie [marketeer] spreken we deze week met Marc Vekemans (foto), de nieuwe Head of Marketing bij Boldking. Dit scheermerk benoemde net een nieuw management als belangrijk onderdeel van de groeistrategie. 'De opkomst van abonnementsmodellen is niet tijdelijk. Daar zit voorlopig nog groei in.'

CJ Foods Bibigo lanceert K-Street Food assortiment
Nu de Koreaanse keuken Europa in opmars is, doet CJ Foods, de voedingsmiddelenafdeling van het Koreaanse voedingsmiddelen- en biotechnologiebedrijf CJ CheilJedang, extra marketinginvesteringen in foodmerk Bibigo.
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Rexona sluit vijfjarig partnerschap... 16-10-2025
- Go Ahead Eagles lanceert exclusieve... 14-10-2025
- Ikea steunt Natuurmonumenten: 'Geef... 13-10-2025
- Vebego sponsort curling richting... 29-09-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes