
Burendag DE en Oranje Fonds verhoogt gemeenschapsgevoel
Op zaterdag 28 september 2024 viert Nederland de 19e editie van Burendag, een jaarlijks initiatief van Douwe Egberts en het Oranje Fonds.

Hydrowear tweede hoofdsponsor van FC Emmen
In het voetbalseizoen 2024/2025 prijkt het logo van Hydrowear op de uitshirts van FC Emmen. Daarmee heeft FC Emmen in het seizoen 2024/2025 twee hoofdsponsoren; eerder presenteerde de club Vandaglas als hoofdsponsor van de thuisshirts.

Samsung helpt 3 x 3 basketballers naar goud met geheim wapen 'ShotControl'
Je kon het al lezen op de website van MarketingTribune: de 3 x 3 basketballers gingen voor goud op de Olympische Spelen. En het is gelukt! Samsung, dat de Nederlands bij de traingen hielp met het geheime wapen 'ShotControl', feliciteert de spelers met de gouden plak.

Doorzonwoning rijp voor Nederlands Openluchtmuseum
Vanaf 21 september wordt de doorzonwoning toegevoegd aan de collectie van het Nederlands Openluchtmuseum. Het adres wordt de Prinses Margrietstraat 2-12. ‘Deze straat vertelt het verhaal van het wonen in Nederland van de jaren ‘60 tot nu.’

Onderzoek: Gamingsector is enorm, maar merken adverteren er niet
Volgens het nieuwste Global Ad Trends-rapport ‘Gaming: Advertising’s untapped opportunity’ van Warc Media heeft gaming een enorm wereldwijd publiek, maar toch blijven de uitgaven voor in-game advertenties laag.

De Olympische Spelen live te zien op DOOH
Op een aantal DOOH-schermen (Cityscreens) in Nederlandse steden zijn live wedstrijden van TeamNL tijdens d Spelen in Parijs te zien, net als highlights, de medaillespiegel en een nieuwsfeed. Uiteraard is er op de schermen ook reclame te zien.

Bol op Lowlands met De Festivalwinkel
Wie naar Lowlands wil maar tegelijkertijd online wil (blijven) shoppen, kan zijn of haar hart ophalen dit jaar: Bol is komende jaren De Festivalwinkel van Lowlands.

Goede Doelen Merkenonderzoek: KiKa populairder dan KWF
Voor het eerst in 14 jaar is KWF niet langer het sterkste merk in goededoelenland. Het jongere merk KiKa, dat zich richt op de bestrijding van kanker onder kinderen, neemt het stokje van KWF over. Dit blijkt uit het jaarlijkse Goede Doelen Merkenonderzoek van Hendrik Beerda Brand Consultancy.

KPN-kat Louis wordt bonuspapa
In de nieuwe ‘Het hele huis happy'-campagne van KPN, ontwikkeld door Dentsu Creative Amsterdam, zegt KPN de chaos van het gezinsleven te omarmen, zoals de gezinsuitbreiding van kat Louis met drie rebelse kittens en moeder Lilly.

Ster Gouden Loeki 2024 maakt kwartaalwinnaars Q2 bekend
De kwartaalwinnaars van het tweede kwartaal voor de Ster Gouden Loeki 2024 zijn bekend. Een onafhankelijk publiekspanel van GfK heeft weer veel nieuwe tv-commercials gezien en beoordeeld.

PSV en Toto promoveren fan tot speler
PSV-supporter William Tilburgs heeft dankzij Toto een ‘Contract for a Day’ gewonnen bij zijn favoriete voetbalclub. Hij werd tijdens de PSV-fandag ontvangen door technisch directeur en voormalig voetballer Earnest Stewart.

Sportmerk On viert vriendschap in Olympische hero-film
Sportmerk On brengt een nieuwe aflevering uit de Dream Together filmserie met een verhaal over vriendschap tussen Olympische hardlopers - en trainingsmaatjes - Sinta Vissa en Hellen Obiri.

Nederlandse medaillewinnaars per trein naar Parijs, Frans treinverkeer ontregeld
Een groep Nederlandse gouden medaillewinnaars is vrijdagochtend met de Eurostar naar de Olympische Spelen in Parijs vertrokken op uitnodiging van NOC*NSF en sponsor Nederlandse Loterij. Of de winnaars last hebben van de grootschalige treinstoringen (vermoedelijk door sabotage) rond Parijs is niet bekend.

Campagne Nederlandse Loterij: wat is de kans?
‘Nederlandse Loterij is supporter van kansen’, dat is de boodschap die centraal staat in de nieuwste campagne van Nederlandse Loterij.

Uefa Champions League trophy tijdelijk bij Heineken Experience
Bij de Heineken Experience is de Uefa Champions League trophy vandaag (26 juli) te bewonderen. De trofee werd door de Braziliaanse voetballegende Roberto Carlos hoogstpersoonlijk naar de Heineken Experience gebracht.
![[column] Sneller, hoger, sterker… luxer](/templates/img/lazyload.gif)
[column] Sneller, hoger, sterker… luxer
Na het EK voetbal en de Tour de France is de sportzomer 2024 nog steeds in volle gang. Sinds vrijdag zijn de Olympische Spelen – na 100 jaar – terug in Parijs. Het wordt een mega-evenement, ruim twee weken lang, met meer dan 10.000 sporters in 32 verschillende sporten. En dat tegen enorme kosten.

Nederlandse marketeer Den Hollander draagt Olympische Vlam
Leendert den Hollander, vp en gm Coca-Cola Europe, heeft een stuk de vlam gedragen voor de aanstaande Olympische Spelen. 'Een heel bijzonder moment!', meldt de veelzijdige marketeer.

Hornbach helpt bezoekers Lowlands met sjouwen
Bouwmarkt Hornbach en festivalorganisator Mojo zijn voor Lowlands 2024 een bijzondere samenwerking aangegaan. De bouwmarkt zorgt ervoor dat bezoekers niet zelf met bagage en kampeerspullen hoeven te sjouwen: daar staan de Hornbach Bagagewagens voor klaar.

3 decennia Gouden Loeki: Nieuwe categorie voor goede doelen
De Ster Gouden Loeki 2024 is de 30e editie en speciaal voor de gelegenheid zet deze publieksprijs commercials voor goede doelen in het zonnetje met een eigen categorie. De genomineerden…

Odido zet team áchter topsporters in de schijnwerpers
Odido lanceert haar nieuwe campagne rondom de Olympische en Paralympische Spelen: ‘Elke stap naar voren begint bij de mensen achter je’. De campagne benadrukt de essentiële rol van het team achter de sporter.

Sophie Vermolen van Westland Salades: 'Grootste misverstand is dat marketing alleen maar geld kost'
Voor het eerst in het 55-jarige bestaan van Westland Salades is het iconische slaatje te zien op tv, gepositioneerd als hét tussendoortje voor doorzetters. Sophie Vermolen is de verantwoordelijke Product & Brand Manager en voor de rubriek ‘Mijn Marketing’ reageert zij op een aantal steekwoorden: ‘De combinatie van strategie, psychologie en creativiteit maakt dat het ik het zo’n mooi vak vind.’

Kia geeft energie tijdens Lowlands
Kia introduceert Nrgy Camp op Lowlands 2024. Onder het motto ‘Movement that inspires’ creëert Kia een plek op de festivalcamping waar festivalgangers hun elektrische apparaten kunnen opladen met de Vehicle-to-Load technologie.

ING en de Junior Company verlengen partnership
ING en de Junior Company van Het Nationale Ballet verlengen hun partnership. ING is sinds 2017 hoofdsponsor van de Junior Company. In de Junior Company wordt ballettalent klaargestoomd voor een professionele carrière.

NSJ blijft nog 7 jaar in Ahoy
Het NN North Sea Jazz Festival blijft nog eens zeven jaar verbonden aan Rotterdam.

De zomerfavorieten van... Jean-Paul Schaddé van Dooren (VNOM)
Jean-Paul Schaddé van Dooren - JP voor vrienden van de show - werkt voor VNOM (onderdeel van House of HR) als Senior Marketeer. Daarnaast heeft hij met twee vrienden het platform Cityguys.nl, waarvoor hij - heel vervelend - elke dag uit eten moet. Hoe verloopt zijn zomer en wat zijn zijn zomerfavorieten?

NN verlengt sponsoring NSJ
Nationale-Nederlanden (NN) blijft ook de komende drie jaar als hoofd- en naam gevend sponsor verbonden aan het NN North Sea Jazz Festival.
![[marketeer 205] Marc Vekemans - Head of Marketing bij Boldking](/templates/img/lazyload.gif)
[marketeer 205] Marc Vekemans - Head of Marketing bij Boldking
Voor deel 205 van onze successerie [marketeer] spreken we deze week met Marc Vekemans (foto), de nieuwe Head of Marketing bij Boldking. Dit scheermerk benoemde net een nieuw management als belangrijk onderdeel van de groeistrategie. 'De opkomst van abonnementsmodellen is niet tijdelijk. Daar zit voorlopig nog groei in.'

CJ Foods Bibigo lanceert K-Street Food assortiment
Nu de Koreaanse keuken Europa in opmars is, doet CJ Foods, de voedingsmiddelenafdeling van het Koreaanse voedingsmiddelen- en biotechnologiebedrijf CJ CheilJedang, extra marketinginvesteringen in foodmerk Bibigo.

Tabe Ydo van WOW Conference: 'Vroeger kwam ik mijn bed uit voor verplichtingen, nu sta ik om 04:30 uur op voor mezelf'
Tabe Ydo, oprichter van World of Wellbeing en één van de initiatiefnemers van de WOW Conference op vrijdag 11 oktober 2024 in Theater Amsterdam, staat elke dag om 05:00 uur op om te sporten. Hij noemt dat een cadeautje aan zichzelf.
![[column] Goede marketing gaat uit van massclusivity](/templates/img/lazyload.gif)
[column] Goede marketing gaat uit van massclusivity
Gen Z. Je kunt geen krant of vakblad openslaan of het gaat over Gen Z en steeds met dezelfde vraag: spelen we wel voldoende in op Gen Z? Gen Z, de eerste generatie die de wereld echt gaat veranderen. Ja, ja, waar hebben we dat eerder gehoord?

TintelTuin hoofdsponsor Mini Dam tot Damloop
Op zondag 22 september vindt, als onderdeel van de NN Dam tot Damloop, voor de jongste atleten de Mini Dam tot Damloop in Amsterdam-Noord en Zaandam plaats. TintelTuin kinderopvang heeft zich voor drie jaar als hoofdsponsor aan dit onderdeel verbonden.

WielerFlits en Alpecin interviewen wielrenners in de kappersstoel
Alpecin en online wielerplatform WielerFlits werken tijdens de Tour de France samen. Elke dag tijdens de Tour is op het platform een openhartig gesprek met een (oud-)wielrenner in de kappersstoel te zien.

In het wiel van... Siem Los (Duracell)
Marketing en fietsen. Het lijkt een gouden combinatie. Deze zomer kruipt MarketingTribune virtueel in het wiel van gepassioneerde wielrennende of mountainbikende marketeers en vraagt ze het tricot van het lijf. In de 15e aflevering van deze rubriek Siem Los, Global Marketing Manager bij Duracell.

De zomerfavorieten van... Michael Blankert (Just Eat Takeaway.com)
Michael Blankert is Marketing Director Southern Europe & Australia bij Just Eat Takeaway.com in Nederland bekend als Thuisbezorgd.nl. Voor zijn merk is de zomer in ieder geval wel geslaagd, want met regen wordt er meer besteld.

Eerste voetbal-inhaakfilm volledig met AI: 'Orange Craziness'
Een technische en creatieve primeur: copy&conceptmaker Joep Drummen steekt Oranje een hart onder de riem tijdens het EK met AI. 'Ik heb de clip eigenhandig gemaakt met Midjourney, LUMA voor de bewegingen en daarna alles aan elkaar geplakt in een edit programma.' Ziehier het resultaat.

Jurriën Timber waarschuwt voor gevaren zonnestraling
Voetballer Jurriën Timber is een samenwerking aangegaan met huidverzorgingsmerk La Roche-Posay voor een social mediacampagne om bewustzijn te creëren voor de bescherming tegen, en de gevaren van UV-straling.

Unica en Solar Team Twente sluiten partnership
Technisch dienstverlener Unica heeft een 3-jarig sponsorcontract met Solar Team Twente. Solar Team Twente ontwikkelt elke 2 jaar een nieuwe hightech-zonneauto en behaalde bij het laatste wereldkampioenschap voor zonnewagens de tweede 2e plaats.

TeamNL in Parijs op 'dienstfietsen' Gazelle
TeamNL rijdt deze zomer in Parijs op oranje Gazelle-fietsen in het Olympisch dorp. Het fietsmerk start een campagne rond de Olympische Spelen met sporters en met Qmusic.

Wouter Kolk van Ahold Delhaize: 'Leiderschap gaat over het welzijn van werknemers'
De WOW Conference op vrijdag 11 oktober 2024 in Theater Amsterdam is een nieuw event in het teken van welzijn en werk. Een actueel thema in tijden van schaarste op de arbeidsmarkt. Het thema van de dag is ‘De toekomst van welzijn en werk’. Wouter Kolk, CEO Ahold Delhaize Europe & Indonesia, is deelnemer aan het panel over toekomstig leiderschap: 'Healthy hands build wealthy brands'.

In het wiel van... Herlinda ter Maat (Achterhoek Toerisme)
Marketing en fietsen. Het lijkt een gouden combinatie. Deze zomer kruipt MarketingTribune virtueel in het wiel van gepassioneerde wielrennende of mountainbikende marketeers en vraagt ze het tricot van het lijf. In de 12e aflevering van deze rubriek Herlinda ter Maat, Marketeer Routebureau & Outdoor bij Achterhoek Toerisme.
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Nike's Oranje Fatalis-campagne voor... 09-07-2025
- Rabobank Utrecht nieuwe partner... 04-07-2025
- Evian kiest Carlos Alcaraz als nieuw... 27-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers