Hema en War Child halen bijna een half miljoen op met pyjama's

- Sponsoring
- 23 jan 2025 @ 16:45
- Link
-
Tamara de Vos
Allround redacteur
BBP Media - Geen tag
- 23 jan 2025 @ 16:45
- Tamara de Vos
De jaarlijkse pyjama-actie van Hema en War Child heeft dit jaar € 494.327,55 opgebracht. Het bedrag is bij elkaar gebracht door de verkoop van speciale War Child-pyjama’s, sokken en snuggies, een stijging van 7% ten opzichte van vorig jaar. Deze toename betekent een extra € 35.000 voor de hulp aan kinderen die opgroeien in oorlogssituaties.
De opbrengst wordt ingezet voor de psychosociale ondersteuning en mentale noodhulp die War Child biedt aan kinderen in conflictgebieden. Wereldwijd groeien 473 miljoen kinderen op in oorlog, een situatie die Ernst Suur, directeur van War Child Nederland, als zorgwekkend omschrijft: ‘Het aantal kinderen dat nu lijdt onder oorlogsgeweld is echt schokkend. Van het Midden-Oosten tot Oekraïne en van Soedan tot Nederland; één op de vijf kinderen die een oorlog meemaakt, blijft daar last van houden. We hebben deze hulp harder nodig dan ooit.’
Hema en War Child werken al vier jaar samen om zoveel mogelijk kinderen in oorlog te helpen. Ook dit jaar wordt de samenwerking voortgezet. Hans Schmitz, unitmanager mode bij Hema, benadrukt het belang hiervan: ‘Ik ben ontzettend trots op deze hechte samenwerking met War Child. Want het is verschrikkelijk om te zien dat zoveel kinderen dagelijks afschuwelijke situaties in oorlogsgebieden ervaren. We zijn dan ook blij dat we op deze manier een bijdrage kunnen leveren.’
-
Tamara de Vos
- Werkt bij: BBP Media
- Functie: Allround redacteur
- Website:https://bbpmedia.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Unox Nieuwjaarsduik groeit... 12-12-2025
- Nieuwe deal voor Oranje:... 10-12-2025
- PSV-kersttrui maakt comeback met... 08-12-2025
- Rabobank nieuwe hoofdsponsor van... 03-12-2025
- Moët & Chandon krijgt nieuwe... 26-11-2025
- Conclusion wordt training partner FC... 26-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

