Odido zet team áchter topsporters in de schijnwerpers

- Bureaus
- 19 jul 2024 @ 11:48
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 19 jul 2024 @ 11:48
- Michiel van Zaane
Odido lanceert haar nieuwe campagne rondom de Olympische en Paralympische Spelen: ‘Elke stap naar voren begint bij de mensen achter je’. De campagne benadrukt de essentiële rol van het team achter de sporter.
Odido is sinds 2023 trotse partner van TeamNL en wil de belangrijke rol van het team achter de sporter erkennen en waarderen. De campagne, die samen met TBWA\Neboko is ontwikkeld, is dan ook een ode aan de stille krachten die bijdragen aan elke topprestatie en laat zien dat elke stap die een sporter naar voren zet, begint bij het netwerk van support achter ze.
In een serie films staan ambassadeurs zoals hardloopster Sifan Hassan en verspringer Joël de Jong centraal die een ode brengen aan het team achter zich, in aanloop naar de Olympische en Paralympische Spelen.
Leo Hensen, CMO Odido Nederland: ‘Bij Odido kijken we niet alleen naar de fantastische prestaties, maar ook naar de menselijke kant van sport. De support van familie, vrienden en fans zien we als een onderdeel van de prestatie. Als provider heeft een Odido daarbij een verbindende rol en daar zijn we best een beetje trots op.’
Erik Falke, Executive Creative Director TBWA\Neboko: ‘Elke sporter heeft z’n eigen verhaal hoe ze de top hebben bereikt. Maar allemaal hebben ze de steun van anderen nodig om daar te komen. Daar liggen de mooiste verhalen die we graag een podium wilden geven in deze campagne.’
Teamvlag
Een centraal onderdeel van de campagne is een activatie die fans dichter bij de sporters brengt op het moment dat de overwinning gevierd wordt met de Nederlandse vlag. Via een actieplatform kunnen fans hun naam en persoonlijke supportboodschap achterlaten voor hun favoriete atleet. De namen van de fans worden vervolgens vereeuwigd op de vlag en zichtbaar gemaakt wanneer de atleten de vlag dragen tijdens de huldigingen in het TeamNL Huis. De supportboodschappen komen ook terug in de rest van de campagne, zoals de TVC, DOOH en online video.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Vodafone kiest Indie voor 'Oh yeah'-campagne
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
Laatste Nieuws
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin... 04-07-2025
- Kruidvat kiest Ace voor social... 04-07-2025
- MediaMarkt kiest Serviceplan als... 03-07-2025
- Candid in financieel zwaar weer -... 02-07-2025
- Reclamecampagne vol droge humor te... 01-07-2025
- ASN Bank trapt rebranding af met... 01-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers