Antwerpen viert 20 jaar logo met nieuwe muzikale identiteit
- Design
- 1 jul 2024 @ 08:57
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - MarketingBranding
- 1 jul 2024 @ 08:57
- Nanny Kuilboer
Het logo van Antwerpen bestaat 20 jaar en om dit te vieren ontwikkelde de stad een nieuwe muzikale identiteit ter ondersteuning van de citymarketing. De muziek werd gecomponeerd door de Antwerpse zanger, muzikant en producer Willem Ardui, ook bekend van het Antwerpse hiphop-duo Blackwave.
Erica Caluwaerts, schepen voor marketing en communicatie van Antwerpen: ‘De iconische stralende A krijgt een al even iconische soundtrack. Gecomponeerd door een Antwerpenaar, voor de Antwerpenaar en in het hart van onze stad. Vanaf nu begeleidt het audiologo de video’s, radiospots en de Mijn Antwerpen-app van stad Antwerpen.’
Sonic identity op basis van enquête onder inwoners
In samenwerking met het Rotterdamse sonic branding bureau Tambr componeerde Ardui een sonic identity op basis van een enquête onder de Antwerpse burgers. Op die manier konden kenmerkende stadsgeluiden worden vertaald in muzikale elementen. Zo is in de muziek het geluid van een scheepshoorn verwerkt, als eerbetoon aan de maritieme geschiedenis van de stad en de akoestische gitaar die voor de compositie werd gebruikt, werd gemaakt door twee Antwerpse gitaarbouwers met hout van bomen die sneuvelden bij de heraanleg van de Leien. Niels de Jong, muzikaal strateeg bij Tambr: ‘Dit was een uniek traject door de betrokkenheid van inwoners en de brede vertegenwoordiging vanuit de stad Antwerpen, waarmee de citymarketing echt naar een hoger niveau tilt.’
Beluister hier het nieuwe sound logo van de stad
Beluister hier de nieuwe sonic identity van de stad
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- ‘Common Ground’ siert Nederlands... 02-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Dynamic Creative Optimization: de slimste weg naar relevantie en resultaat
- Bouw een wendbaar en toekomstbestendig IT-landschap
- Webcare is meer dan online klantenservice - ontdek hoe je écht klantgericht communiceert
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management
- Building a Data Platform for Analytics & Activation