CJ Foods Bibigo lanceert K-Street Food assortiment

CJ Foods Bibigo lanceert K-Street Food assortiment
  • Food-en-retail
  • 11 jul 2024 @ 09:57
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • FoodWinkelenOlympische Spelen

Nu de Koreaanse keuken Europa in opmars is, doet CJ Foods, de voedingsmiddelenafdeling van het Koreaanse voedingsmiddelen- en biotechnologiebedrijf CJ CheilJedang, extra marketinginvesteringen in foodmerk Bibigo.

Deze strategie begint met de lancering van nieuwe Koreaanse streetfoodproducten, die in het derde en vierde kwartaal van 2024 volgens de producenten hun debuut zullen maken in Europese winkels.

'Momenteel behoren de vegan korean BBQ gyoza’s en Bibigo Tofu & Vegetable Gyoza’s tot de top drie van best verkochte Bibigo-producten op de Nederlandse markt. Het merk is verkrijgbaar bij Albert Heijn, Jumbo en Hoogvliet.'

K-cultuur steeds populairder
Terwijl de K-cultuur, inclusief K-pop en K-film, wereldwijd een steeds grotere invloed uitoefenen, treedt K-food volgens CJ Foods steeds meer op de voorgrond. 'Europese restaurants mengen nu Koreaanse ingrediënten en smaken in multiculturele recepten en omarmen zo deze culinaire trend.'

Hoewel K-food volgens CJ Foods populairder aan het worden is, komen Europese consumenten moeilijk aan bijbehorende algemene basisgerechten, waardoor ze beperkt worden in hun toegang tot de traditionele Koreaanse keuken. 'In lijn met deze consumententrends in Europa neemt Bibigo stappen om een onontdekte grens van Koreaans eten te introduceren. Bibigo, nu met hun vernieuwde logo dat "hangul" (Koreaanse taal, red.) bevat om ons Koreaanse erfgoed te omarmen, komen we nu met marketingstrategieën om de Koreaanse eetcultuur verder wereldwijd te verspreiden', meldt CJ Foods.

Hit op sociale media
Hierbij past een assortiment Koreaanse streetfoodproducten. K-streetfood is naar eigen zeggen de 'historische essentie van Koreaans soul food', waaronder traditionele gerechten als Tteokbokki (zoete en pittige rijstcake) en Jumeokbap (rijstballen in Koreaanse stijl) vallen, die het wereldwijd ook goed doen op sociale media.

Het vernieuwde logo en de productverpakking van Bibigo tonen twee groene gebogen lijnen die samenkomen in een cirkelvorm, als symbool van een gemeenschappelijke eettafel en van de verbondenheid die mensen delen terwijl ze genieten van de Koreaanse eetcultuur. De eerder genoemde hangul moet de Koreaanse trots en het Koreaanse erfgoed uitdrukken.

Momenteel is Bibigo verkrijgbaar bij grote Europese retailers, waaronder Edeka, Rewe, Tegut en Globus in Duitsland, Asda, Sainsbury's en Ocado in het Verenigd Koninkrijk en Albert Heijn, Jumbo en Hoogvliet in Nederland. Naast de paradepaardjes mandu (Koreaanse knoedel) en kip op Koreaanse wijze, introduceert bibigo ook K-streetvoeding en producten als vegetarische mandu en gimbap (Koreaanse rijstrolletjes met zeewier) op de Europese markt.

Korea House Olympische Spelen
CJ Foods werkt ook saen als sponsor met het 'Korea House' op de komende Olympische Spelen Parijs 2024, binnen het Koreaanse Sport & Olympisch Comité (KSOC). 'Via dit evenement wil Bibigo in contact komen met potentiële consumenten en kopers en een voorproefje bieden van nieuwe K-streetfoodproducten en monsters van vers bereid klassiek streetfood, waarbij het gemak van het kant-en-klare aanbod wordt getoond.'

'Het kantoor van bibigo in Frankrijk is het derde filiaal in Europa en betekent het begin van de marktexpansie in heel Europa. Met een productiefaciliteit in Duitsland die alle toeleveringsketens in Europa aanstuurt, verwachten we onze productiecapaciteit te vergroten om meer en meer verse producten naar lokale markten in Europa te brengen', bevestigt Hyokyo Suh, hoofd van CJ Europe Foods Business.
(PvWK)

Over Bibigo
Het in 2010 gelanceerde Bibigo, door het merk zelf volgens Nederlandse taalregels foutief met kleine letter geschreven, is een wereldwijd Koreaans voedingsmerk van CJ Foods. 'Met als doel drukke levens te verrijken, brengt bibigo wereldwijd K-food en cultuur op tafel onder de nieuwe slogan "Bibigo, live delicious". Het merkassortiment omvat een assortiment snacks en voorgerechten. De producten van bibigo worden wereldwijd in meer dan 60 landen verkocht, en het kenmerkende product van het merk, "Mandu (Koreaanse knoedel)", wordt verkocht in meer dan 60 landen op 6 continenten. Geïnspireerd door authentieke recepten, maakt bibigo de smaken van de Koreaanse keuken toegankelijk met populaire aanbiedingen in de meeste grote supermarktketens. Bibigo is de officiële sponsor van The CJ Cup Byron Nelson, een regulier PGA Tour-toernooi, en is ook de eerste wereldwijde marketingpartner van de LA Lakers, om de Koreaanse eetcultuur te delen met sportfans over de hele wereld. Daarnaast is bibigo trotse sponsor van Kcon, het grootste K-popfestival, dat K-popfans uit de hele wereld met elkaar in contact brengt.' Meer info staat hier.

(bron: Bibigo)

Over CJ Foods
'CJ Foods, onderdeel van CJ CheilJedang, is een wereldwijd opererend voedingsmiddelenbedrijf dat een verscheidenheid aan producten levert, variërend van voedingsmiddelen en bevroren/gekoelde voedingsmiddelen tot hapjes. Als grootste levensmiddelenbedrijf in Korea werd in drie jaar tijd een omzet van 100 miljoen euro behaald. CJ Foods leidt nu de globalisering van Koreaans eten met zijn snelgroeiende merk bibigo. Onder bibigo richt CJ zich momenteel op heerlijke wereldwijde strategische producten van K-food, waaronder Mandu (Koreaanse knoedel), kip op Koreaanse wijze, bewerkte rijst, Koreaanse saus, Kimchi, Gim (zeewier), broodjes, Koreaans streetfood en nog veel meer. CJ Foods heeft wereldwijd meer dan 60 dochterondernemingen en heeft onlangs zijn eerste kantoor in Frankrijk verwelkomd in mei 2024. Het bedrijf ontwikkelt nieuwe producten om te verwelkomen in zijn gevarieerde Europese portfolio, met een focus op K-streetfood, dat naar verwachting in de loop van 2024 zal worden gelanceerd. Ga voor meer informatie naar deze link.'

(bron: CJ Foods)

Over CJ CheilJedang
'CJ CheilJedang is een in Zuid-Korea gevestigd voedingsmiddelen- en biobedrijf dat wereldwijd actief is. Het bedrijf werd in 1953 opgericht als de eerste Koreaanse suikerproducent en is nu wereldwijd een toonaangevende speler op het gebied van voedingsmiddelen en innovatieve bioproducten, waaronder voeder- en voedingsadditieven, die worden gemaakt met behulp van geavanceerde, op fermentatie gebaseerde bio-engineeringtechnologieën. Het bedrijf boekte in 2022 een omzet van 20 miljard euro en is daarmee het nummer 1 voedingsmiddelen- en drankenbedrijf in Zuid-Korea. CJ CheilJedang maakt deel uit van CJ Group, een internationaal bedrijf op het gebied van Food & Food Services, Bio & Pharma, Entertainment & Media en Retail & Logistics. Ga voor meer informatie naar CJ.'

(bron: CJ CheilJedang)

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken