'Wehkamp.nl doet nieuwe poging in België'

- Food-en-retail
- 26 jul 2024 @ 11:30
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - WebwinkelMarketing
- 26 jul 2024 @ 11:30
- Peter van Woensel Kooy
Wehkamp.nl doet een zeven jaar oude belofte eindelijk gestand. Bij het vertrek uit België in 2017 beloofde het bedrijf snel terug te keren. Dat zal nu eindelijk gebeuren.
Dit signaleert MT-zustertitel Twinkle in het jaarverslag van Wehkamp Retail Group.
Tussen 2014 en 2017 was Wehkamp actief in België. Toen de webshop stopte, hield de onderneming klanten een worst voor: ‘We komen terug. Beloofd. Met een verbeterde website en een ruimer assortiment. Om dat voor elkaar te krijgen, gaan we er even tussenuit.’, was er destijds op de Belgische homepage te lezen. Al gauw meldde een woordvoerder echter die plannen in de ijskast te zetten ‘om zich te concentreren op Nederland’.
Kant-en-klare markt
Wehkamp Retail Group verkoopt buiten Wehkamp.nl alweer enige tijd in België, sinds de overname van kinderkledingplatform kleertjes.com. Dat gebeurt nu nog op kleine schaal, aldus WRG in zijn jaarverslag. Het bedrijf ziet ‘strategische redenen’ om te gaan verkopen in aangrenzende landen, waarbij gebruik wordt gemaakt van alle technologie en infrastructuur die WRG in de loop der jaren heeft opgebouwd.
Sinds de voorraad van Kleertjes.com in het distributiecentrum in Zwolle is geïntegreerd, levert die webshop we al rechtstreeks aan Belgische klanten vanuit Wehkamps infrastructuur en leveringspartners. ‘Gezien het feit dat meer dan de helft van de 11,6 miljoen inwoners van België Nederlands spreekt, is er een kant-en-klare markt die we gemakkelijk vanuit onze bestaande opzet kunnen bedienen, zonder dat er aanzienlijke investeringen nodig zijn. Daarom zal Wehkamp later dit jaar hetzelfde doen.’
De website Wehkamp.be verwijst momenteel nog door naar het Nederlandse platform.
(bron: Twinkle en WRG | beeld: Wehkamp)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Consumenten beschuldigen Lay's van krimpflatie - foodmerk...
- Albert Heijn introduceert hamstergezin
- Jumbo lanceert 'De lekkerste bakkerij van Nederland'
- Lidl introduceert Supersupplementen om groente te promoten
- Zachtfruitcampagne ‘Een handje zomer’ richt zich op jonge...
- Driehoek is het nieuwe vierkant: Verkade vernieuwt chocoladereep
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- [marketeer 226] Jasper Spaargaren -... 13-06-2025
- Nationaal Jenevermuseum Schiedam en... 11-06-2025
- Bakker Bart speelt in op knorrende... 10-06-2025
- Aldi verleidt pubers met versaanbod10-06-2025
- Jumbo lanceert 'De lekkerste... 05-06-2025
- [onderzoek] Consument kiest vaak... 05-06-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Dynamic Creative Optimization: de slimste weg naar relevantie en resultaat
- Bouw een wendbaar en toekomstbestendig IT-landschap
- Webcare is meer dan online klantenservice - ontdek hoe je écht klantgericht communiceert
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management
- Building a Data Platform for Analytics & Activation