Albert Heijn lanceert digitale keukenhulp Steijn

- Food-en-retail
- 22 apr 2025 @ 09:55
- Link
-
Tamara de Vos
Allround redacteur
BBP Media - Geen tag
- 22 apr 2025 @ 09:55
- Tamara de Vos
Albert Heijn heeft een nieuwe digitale assistent gelanceerd in de Mijn AH app: Steijn. Deze hulp biedt ondersteuning bij dagelijkse vragen over eten, koken en bewaren. De supermarktketen wil hiermee inspelen op de dagelijkse behoefte van consumenten aan inspiratie voor het avondeten.
Met een persoonlijke toon en slimme suggesties helpt Steijn gebruikers bij het vinden van recepten, kooktips en productinformatie, meldt Albert Heijn. Steijn is geïntegreerd in de bestaande kookomgeving binnen de Mijn AH app, naast functies als Scan & Kook en het persoonlijke Allerhande weekmenu. Via een chatgesprek beantwoordt Steijn vragen zoals ‘Hoe kook ik het perfecte eitje?’ of ‘Wat doe ik met restjes groenten?’. De assistent leert dagelijks bij en biedt steeds persoonlijkere adviezen.
Doorontwikkeling
Volgens Albert Heijn is het de eerste Nederlandse supermarkt die een digitale kookassistent van dit type aanbiedt. Steijn is ook beschikbaar in het Engels, en ondersteuning voor andere talen volgt later. Steijn wordt de komende tijd verder doorontwikkeld, waarbij op basis van klantfeedback extra functionaliteiten worden toegevoegd. Zo zal hij op steeds meer vragen antwoord kunnen geven, van productinformatie en Bonusaanbiedingen tot persoonlijke wijn-spijsadviezen.
Campagne
De lancering van Steijn wordt ondersteund met een landelijke campagne. In commercials en online uitingen wordt de veelgestelde vraag ‘Wat eten we vandaag?’ gekoppeld aan de slimme assistent. In de campagne wordt onder andere de functionaliteit van Steijn, het weekmenu en Scan & Kook uitgelicht. Hieronder één van de commercials.
-
Tamara de Vos
- Werkt bij: BBP Media
- Functie: Allround redacteur
- Website:https://bbpmedia.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Nieuwe Retail Media Commissie bevordert kennisdeling...
- Retail Media Day brengt nieuwe standaard aan het licht
- Albert Heijn lanceert Lekker Weekend met remake van Saturday...
- Kruidvat rolt DOOH-netwerk uit in 775 winkels
- Picnic start campagne met goedkoper Duits assortiment
- Bloomon en Fastned verrassen met bloemenkiosk
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- [marketeer 225] Reinout Koot -... 23-05-2025
- 100-jarig Remia maakt trip down... 22-05-2025
- Vivera lanceert nieuwe Signature... 21-05-2025
- Picnic start campagne met goedkoper... 20-05-2025
- Zeg hallo tegen 18 nieuwe verleidingen20-05-2025
- [onderzoek] Hiiper: Discount wint... 20-05-2025
MarketingTribune Events
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management