Hands Off kiest koe als boegbeeld in eerste campagne: 'Eat No M!lk Chocolate'

- Food-en-retail
- 28 apr 2025 @ 08:15
- Link
-
Imke Walenberg
Hoofdredacteur Online
MarketingTribune - Marketing
- 28 apr 2025 @ 08:15
- Imke Walenberg
Plantaardig chocolademerk Hands Off lanceert vandaag haar allereerste campagne: 'Hands Off, Eat No M!lk Chocolate'. Met een activistische koe in de hoofdrol maakt het duurzame merk duidelijk dat smaakvolle chocolade prima zonder koemelk kan. De boodschap: lekker genieten én de planeet sparen.
In de campagnevideo's duikt de protesterende koe op in drukke Nederlandse steden, met een kleed waarop trots 'Eat No M!lk Chocolate' prijkt. Het merk wil hiermee de discussie openen over het gebruik van koemelk in traditionele chocolade. 'Met No M!lk zetten wij een nieuwe categorie chocolade op de kaart, die veel minder belastend is voor de aarde,' zegt Kitty Smeeten, founder en CEO van Hands Off. 'Zo strijden we voor chocolade waar de aarde niet van smelt.'
De campagne, ontwikkeld door creatief duo Louk Derks en Bram Eigenfeld in samenwerking met productiebureau rubenpaulruben, draait volledig om bewustwording. Plantaardige chocolade bevat geen melk, en dat scheelt volgens Hands Off gemiddeld de helft aan CO₂-uitstoot. 'Wie kan dat verhaal beter vertellen dan een koe? Vrolijk, maar strijdbaar,' aldus de makers.
Direct kennismaken
De uitrol van de campagne is breed: via social media, outdoor media en activaties in supermarkten. Vanaf week 20 duikt Hands Off ook op in de schappen en op de winkelvloer, zodat consumenten direct kunnen kennismaken met de plantaardige alternatieven.
Met de recent opgehaalde €1,1 miljoen groeikapitaal is Hands Off klaar om door te pakken. Smeeten ziet deze campagne als een logisch vervolg: 'Veel mensen staan er niet bij stil dat melkchocolade vaak twee keer zo vervuilend is als varkensvlees. Daarom maken wij sinds 2023 100% plantaardige chocolade.'
-
Imke Walenberg
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur Online
- Website:https://nl.linkedin.com/in/imkewalenberg
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Michelins volledige nieuwe lijst voor Nederland
- Nutricia start Ondervoeding op het Menu
- Albert Heijn, Aldi en Fish Tales winnaars bij MSC Benelux Awards
- EU-verbod op plantaardige naamgeving: vegamerken reageren
- Joost van den Berg van Dr. Oetker: 'Marketeers maken dingen...
- Kinderen grijpen naar Whopper in nieuwe campagne
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Walmart gaat direct vanuit ChatGPT... 16-10-2025
- Joost van den Berg van Dr. Oetker:... 14-10-2025
- McDonald’s lanceert Bouw Burger voor... 14-10-2025
- Thuisbezorgd.nl geeft campagne nieuw... 13-10-2025
- EU-verbod op plantaardige... 10-10-2025
- Albert Heijn, Aldi en Fish Tales... 10-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes