Hands Off kiest koe als boegbeeld in eerste campagne: 'Eat No M!lk Chocolate'

- Food-en-retail
- 28 apr 2025 @ 08:15
- Link
-
Imke Walenberg
Hoofdredacteur Online
MarketingTribune - Marketing
- 28 apr 2025 @ 08:15
- Imke Walenberg
Plantaardig chocolademerk Hands Off lanceert vandaag haar allereerste campagne: 'Hands Off, Eat No M!lk Chocolate'. Met een activistische koe in de hoofdrol maakt het duurzame merk duidelijk dat smaakvolle chocolade prima zonder koemelk kan. De boodschap: lekker genieten én de planeet sparen.
In de campagnevideo's duikt de protesterende koe op in drukke Nederlandse steden, met een kleed waarop trots 'Eat No M!lk Chocolate' prijkt. Het merk wil hiermee de discussie openen over het gebruik van koemelk in traditionele chocolade. 'Met No M!lk zetten wij een nieuwe categorie chocolade op de kaart, die veel minder belastend is voor de aarde,' zegt Kitty Smeeten, founder en CEO van Hands Off. 'Zo strijden we voor chocolade waar de aarde niet van smelt.'
De campagne, ontwikkeld door creatief duo Louk Derks en Bram Eigenfeld in samenwerking met productiebureau rubenpaulruben, draait volledig om bewustwording. Plantaardige chocolade bevat geen melk, en dat scheelt volgens Hands Off gemiddeld de helft aan CO₂-uitstoot. 'Wie kan dat verhaal beter vertellen dan een koe? Vrolijk, maar strijdbaar,' aldus de makers.
Direct kennismaken
De uitrol van de campagne is breed: via social media, outdoor media en activaties in supermarkten. Vanaf week 20 duikt Hands Off ook op in de schappen en op de winkelvloer, zodat consumenten direct kunnen kennismaken met de plantaardige alternatieven.
Met de recent opgehaalde €1,1 miljoen groeikapitaal is Hands Off klaar om door te pakken. Smeeten ziet deze campagne als een logisch vervolg: 'Veel mensen staan er niet bij stil dat melkchocolade vaak twee keer zo vervuilend is als varkensvlees. Daarom maken wij sinds 2023 100% plantaardige chocolade.'
-
Imke Walenberg
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur Online
- Website:https://nl.linkedin.com/in/imkewalenberg
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Nieuwe Retail Media Commissie bevordert kennisdeling...
- Retail Media Day brengt nieuwe standaard aan het licht
- Albert Heijn lanceert Lekker Weekend met remake van Saturday...
- Kruidvat rolt DOOH-netwerk uit in 775 winkels
- Picnic start campagne met goedkoper Duits assortiment
- Bloomon en Fastned verrassen met bloemenkiosk
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- [marketeer 225] Reinout Koot -... 23-05-2025
- 100-jarig Remia maakt trip down... 22-05-2025
- Vivera lanceert nieuwe Signature... 21-05-2025
- Picnic start campagne met goedkoper... 20-05-2025
- Zeg hallo tegen 18 nieuwe verleidingen20-05-2025
- [onderzoek] Hiiper: Discount wint... 20-05-2025
MarketingTribune Events
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management