Nieuwe logo Landal verwijst naar ‘pauze’

Nieuwe logo Landal verwijst naar ‘pauze’
  • Design
  • 10 jul 2024 @ 15:23
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

De Combinatie van Roompot en Landal GreenParks, dat meer dan 300 vakantiebestemmingen in 13 landen heeft, krijgt een internationaal bekende naam, Landal. Het nieuwe logo heeft een duidelijke link met ‘pauze nemen’ en is symbolisch waarvoor het bedrijf staat.

Roompot en Landal GreenParks vormen sinds de samenvoeging in 2023 één organisatie met een nieuwe purpose (‘We give everyone the freedom to find their Happy Place’) en nieuwe waarden. De naam Landal wordt gebruikt op drie niveaus; voor de organisatie, voor gasten en voor de namen van de parken. Uit onderzoek, feedback van medewerkers, gasten en eigenaren blijkt dat Roompot en Landal GreenParks sterke merken zijn, maar niet onderscheidend genoeg zijn van elkaar en het gebrek aan één duidelijke identiteit in Europa in de weg staan. Er is gekozen om de meer dan 300 vakantiebestemmingen in de natuur op termijn onder één nieuw merk onder te brengen, met nieuwe waarden, een nieuwe klantenpropositie en een nieuwe visuele identiteit.

Nieuw merk, bekende naam
De voordelen van een nieuw merk en het hergebruik van de naam Landal (zonder GreenParks) zal leiden tot een moderner imago en het aantrekken van nieuwe doelgroepen en het brede aanbod beter vertegenwoordigen. Met als doel dat bestaande gasten zich zullen herkennen in het nieuwe merk en nieuwe gasten zich aangetrokken voelen. Landal is een naam die uitstekend bruikbaar is in een internationale context en al in 9 landen wordt gebruikt. Het nieuwe merk wordt vanaf najaar 2024 gefaseerd uitgerold. De volledige rebranding zal minstens 2 jaar in beslag nemen.

Pauzesymbool
Er is een nieuw logo voor het nieuwe merk ontworpen bestaande uit een icoon en een woordmerk. Het nieuwe icoon staat voor pauze. Het pauzesymbool wil gasten inspireren een pauze te nemen en uit het dagelijks leven te ontsnappen aan de stress, uitdagingen en dagelijkse routines. De kleur is geleend van het bestaande Roompot logo. De visuele identiteit wordt nog verder ontwikkeld en zal later dit jaar voor het eerst in gebruik worden genomen. Gasten zullen het nieuwe merk en het logo vanaf volgend jaar in het landschap zien verschijnen.

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken