Nieuwe logo Landal verwijst naar ‘pauze’
- Design
- 10 jul 2024 @ 15:23
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 10 jul 2024 @ 15:23
- Michiel van Zaane
De Combinatie van Roompot en Landal GreenParks, dat meer dan 300 vakantiebestemmingen in 13 landen heeft, krijgt een internationaal bekende naam, Landal. Het nieuwe logo heeft een duidelijke link met ‘pauze nemen’ en is symbolisch waarvoor het bedrijf staat.
Roompot en Landal GreenParks vormen sinds de samenvoeging in 2023 één organisatie met een nieuwe purpose (‘We give everyone the freedom to find their Happy Place’) en nieuwe waarden. De naam Landal wordt gebruikt op drie niveaus; voor de organisatie, voor gasten en voor de namen van de parken. Uit onderzoek, feedback van medewerkers, gasten en eigenaren blijkt dat Roompot en Landal GreenParks sterke merken zijn, maar niet onderscheidend genoeg zijn van elkaar en het gebrek aan één duidelijke identiteit in Europa in de weg staan. Er is gekozen om de meer dan 300 vakantiebestemmingen in de natuur op termijn onder één nieuw merk onder te brengen, met nieuwe waarden, een nieuwe klantenpropositie en een nieuwe visuele identiteit.
Nieuw merk, bekende naam
De voordelen van een nieuw merk en het hergebruik van de naam Landal (zonder GreenParks) zal leiden tot een moderner imago en het aantrekken van nieuwe doelgroepen en het brede aanbod beter vertegenwoordigen. Met als doel dat bestaande gasten zich zullen herkennen in het nieuwe merk en nieuwe gasten zich aangetrokken voelen. Landal is een naam die uitstekend bruikbaar is in een internationale context en al in 9 landen wordt gebruikt. Het nieuwe merk wordt vanaf najaar 2024 gefaseerd uitgerold. De volledige rebranding zal minstens 2 jaar in beslag nemen.
Pauzesymbool
Er is een nieuw logo voor het nieuwe merk ontworpen bestaande uit een icoon en een woordmerk. Het nieuwe icoon staat voor pauze. Het pauzesymbool wil gasten inspireren een pauze te nemen en uit het dagelijks leven te ontsnappen aan de stress, uitdagingen en dagelijkse routines. De kleur is geleend van het bestaande Roompot logo. De visuele identiteit wordt nog verder ontwikkeld en zal later dit jaar voor het eerst in gebruik worden genomen. Gasten zullen het nieuwe merk en het logo vanaf volgend jaar in het landschap zien verschijnen.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Soundlogo top-30: 'Dat is het... 07-01-2025
- ADCN Awards 2024 open voor inzendingen02-12-2024
MarketingTribune Events
- 8apr 2025
Branded Content Event
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day