‘Ik hoor je’ roept op tot veilige werkplek

- Algemeen
- 4 jul 2025 @ 09:40
- Link
-
Kel Koenen
Hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 4 jul 2025 @ 09:40
- Kel Koenen
Met de campagne ‘Ik hoor je’ wil Mores – het steun- en adviespunt voor grensoverschrijdend gedrag in de culturele, creatieve en mediasector – organisaties aansporen om sociale veiligheid structureel op de agenda te zetten. De oproep: creëer een cultuur waarin iedereen zich gezien, gehoord en gesteund voelt.
De campagne is ontwikkeld door pr- en communicatiebureau De Wolven, in nauwe samenwerking met Mores en met steun van het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap. Illustrator Rachel Sender tekende voor het beeldmerk dat dienstdoet als herkenbare visuele drager.
‘Ik hoor je’ is bedoeld voor werkenden, studenten, vrijwilligers en stagiairs in de sector. 'Een essentieel onderdeel van een veilige werkplek is dat mensen weten waar ze met hun verhaal terecht kunnen en dat signalen serieus worden genomen', aldus Febe Deug, bestuursvoorzitter van Mores. 'Met deze campagne helpen we organisaties om die boodschap intern zichtbaar te maken – op de werkvloer, in nieuwsbrieven en via sociale media.'
Voor het campagneconcept haalde De Wolven input op bij sectorinitiatieven, brancheverenigingen en bestuurders. 'We hebben samen met de sector gekeken wat er nodig is', zegt Anne van den Nulft van De Wolven. 'De campagne is gebaseerd op hun praktijkervaringen.'
Via een online toolkit kunnen organisaties het campagnebeeld gratis downloaden en inzetten als poster, flyer of social media-post. Maar ‘Ik hoor je’ is meer dan een communicatieve actie. Het is ook een oproep tot daadwerkelijk handelen. 'We willen dat organisaties niet alleen het beeld verspreiden, maar ook écht werk maken van sociale veiligheid', stelt Mores.
Naast voorlichting en bewustwording fungeert Mores als onafhankelijk vangnet voor mensen die binnen hun eigen organisatie geen gehoor vinden. De campagne pas in de bredere missie van Mores: zorgen voor een sector waarin grensoverschrijdend gedrag geen plek heeft.
-
Kel Koenen
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur
- Website:https://www.linkedin.com/in/kelkoenen/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers