‘Ik hoor je’ roept op tot veilige werkplek

‘Ik hoor je’ roept op tot veilige werkplek
  • Algemeen
  • 4 jul 2025 @ 09:40
  • Link
  • Kel Koenen
    Kel Koenen

    Hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Met de campagne ‘Ik hoor je’ wil Mores – het steun- en adviespunt voor grensoverschrijdend gedrag in de culturele, creatieve en mediasector – organisaties aansporen om sociale veiligheid structureel op de agenda te zetten. De oproep: creëer een cultuur waarin iedereen zich gezien, gehoord en gesteund voelt.

De campagne is ontwikkeld door pr- en communicatiebureau De Wolven, in nauwe samenwerking met Mores en met steun van het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap. Illustrator Rachel Sender tekende voor het beeldmerk dat dienstdoet als herkenbare visuele drager.

Ik hoor je’ is bedoeld voor werkenden, studenten, vrijwilligers en stagiairs in de sector. 'Een essentieel onderdeel van een veilige werkplek is dat mensen weten waar ze met hun verhaal terecht kunnen en dat signalen serieus worden genomen', aldus Febe Deug, bestuursvoorzitter van Mores. 'Met deze campagne helpen we organisaties om die boodschap intern zichtbaar te maken – op de werkvloer, in nieuwsbrieven en via sociale media.'

Voor het campagneconcept haalde De Wolven input op bij sectorinitiatieven, brancheverenigingen en bestuurders. 'We hebben samen met de sector gekeken wat er nodig is', zegt Anne van den Nulft van De Wolven. 'De campagne is gebaseerd op hun praktijkervaringen.'

Via een online toolkit kunnen organisaties het campagnebeeld gratis downloaden en inzetten als poster, flyer of social media-post. Maar ‘Ik hoor je’ is meer dan een communicatieve actie. Het is ook een oproep tot daadwerkelijk handelen. 'We willen dat organisaties niet alleen het beeld verspreiden, maar ook écht werk maken van sociale veiligheid', stelt Mores.

Naast voorlichting en bewustwording fungeert Mores als onafhankelijk vangnet voor mensen die binnen hun eigen organisatie geen gehoor vinden. De campagne pas in de bredere missie van Mores: zorgen voor een sector waarin grensoverschrijdend gedrag geen plek heeft.

Kel Koenen

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken