DOSSIER SPORTMARKETING Adidas en Jude Bellingham belichten verlies

- Sponsoring
- 26 jun 2024 @ 11:56
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - VoetbalReclameEvenement
- 26 jun 2024 @ 11:56
- Peter van Woensel Kooy
De EK-spot van Adidas concentreert zich op Jude Bellingham en is naar de tijdloze hit 'Hey Jude' van de Beatles gesneden. Waar op het EK de meeste merken euforische spots maken, is linken naar verlies een opvallend creatief hoogstandje - dat nu ook Oranjefans aanspreekt.
De film toont de historische momenten van wanhoop van Engeland met optredens van David Beckham, Ian Wright, Frank Lampard, Stormzy en Laura Woods. Een troostrijke en hoopgevende productie. Creatief verantwoordelijk is Johannes Leonardo uit New York, hij is geregisseerd door Greg Hackett in opdracht van Adidas.
'This is the journey of a nation’s hope – brought about by a new generation of players who are looking to find success in Germany this summer. Jude Bellingham stars as an example, embracing the support of his fans and overcoming the pressures of past disappointments. The film also features familiar faces, with David Beckham and Frank Lampard reflecting on their own tournament history. Stormzy, Laura Woods and Ian Wright can also be seen joining fans in embracing the joy of a major tournament summer', zegt het sportmerk erover. Oordeel zelf en bekijk 'm in het venster hieronder.
(PvWK | beeld: Adidas)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Heineken beëindigt na 30 jaar... 30-10-2025
- Dopper lanceert special edition met... 30-10-2025
- Alfa Romeo koppelt merk aan dynamiek... 24-10-2025
- Rexona sluit vijfjarig partnerschap... 16-10-2025
- Go Ahead Eagles lanceert exclusieve... 14-10-2025
- Ikea steunt Natuurmonumenten: 'Geef... 13-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

