DOSSIER SPORTMARKETING Adidas en Jude Bellingham belichten verlies

DOSSIER SPORTMARKETING Adidas en Jude Bellingham belichten verlies
  • Sponsoring
  • 26 jun 2024 @ 11:56
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • VoetbalReclameEvenement

De EK-spot van Adidas concentreert zich op Jude Bellingham en is naar de tijdloze hit 'Hey Jude' van de Beatles gesneden. Waar op het EK de meeste merken euforische spots maken, is linken naar verlies een opvallend creatief hoogstandje - dat nu ook Oranjefans aanspreekt.

De film toont de historische momenten van wanhoop van Engeland met optredens van David Beckham, Ian Wright, Frank Lampard, Stormzy en Laura Woods. Een troostrijke en hoopgevende productie. Creatief verantwoordelijk is Johannes Leonardo uit New York, hij is geregisseerd door Greg Hackett in opdracht van Adidas.

'This is the journey of a nation’s hope – brought about by a new generation of players who are looking to find success in Germany this summer. Jude Bellingham stars as an example, embracing the support of his fans and overcoming the pressures of past disappointments. The film also features familiar faces, with David Beckham and Frank Lampard reflecting on their own tournament history. Stormzy, Laura Woods and Ian Wright can also be seen joining fans in embracing the joy of a major tournament summer', zegt het sportmerk erover. Oordeel zelf en bekijk 'm in het venster hieronder.
(PvWK | beeld: Adidas)



Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken