De zomerfavorieten van... Jean-Paul Schaddé van Dooren (VNOM)
- Algemeen
- 16 jul 2024 @ 08:00
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Marketing
- 16 jul 2024 @ 08:00
- Nanny Kuilboer
Jean-Paul Schaddé van Dooren - JP voor vrienden van de show - werkt voor VNOM (onderdeel van House of HR) als Senior Marketeer. Daarnaast heeft hij met twee vrienden het platform Cityguys.nl, waarvoor hij - heel vervelend - elke dag uit eten moet. Hoe verloopt zijn zomer en wat zijn zijn zomerfavorieten?
Naast elke dag uit eten om zijn platform Cityguys.nl te vullen, geniet JP ook de hele zomer van perstrips, zoals bijvoorbeeld naar Leuven, Namen en Schiedam: ‘En ik ga nog een lang weekend naar Parijs, maar ook naar Restaurant Noor in Groningen.’ In de winter verlengen ze de zomer een week met een persreis naar Oman. Lachend: ‘Maar dat is ook gewoon werk he!’ De headerfoto toont JP op Robbeneiland.
Welk seizoen is het belangrijkst voor jouw merk?
In recruitment ligt bij VNOM de focus voor elk vakgebied op een ander moment, waardoor we eigenlijk altijd wel ergens in een hoogconjunctuur zitten. Nooit saai. In de herfst moeten we extra pieken. Dat betekent dat het marketingteam in de zomer aan de bak moet, alle campagnes moeten worden gemaakt en we bepalen de media-inzet om de doelen voor 2024 te halen. Gelukkig zijn we weer helemaal opgeladen, doordat we met het hele bedrijf een lang weekend naar Mallorca zijn geweest. Ook bij Cityguys is het trouwens door alle seizoenen heen zo'n 365 dagen per jaar feest.
Wat zijn de zomertrends voor jouw merk?
De arbeidsmarkt blijft krapper worden, dus er is vooral veel uitdaging. Dat gaat nog wel even een tijd de 'trend' zijn. Recruitment in de bouw ligt vanwege de bouwvak altijd een beetje op z'n gat, maar in de zomer oriënteert men in andere vakgebieden als werktuigbouwkunde en op kantoor natuurlijk weer wél op nieuwe banen of opdrachten.
Wat zijn de plannen op marketinggebied voor najaar 2024 en 2025; gaat er iets veranderen aan jullie marketingstrategie?
Vanwege die krapte op de arbeidsmarkt moet er wel het één en ander gaan gebeuren ja, maar er hoeft niet héél veel veranderd te worden. Ondanks een wat krimpende markt willen we 'gewoon' blijven groeien. Het betekent voor VNOM dat we onverminderd campagne blijven voeren. De samenwerking met ons moederbedrijf House of HR wordt ook steeds intensiever en het sponsoren van Sparta blijft op het gebied van naamsbekendheid en loyaliteit flink scoren.
JP’S ZOMERFAVORIETEN
Favoriete zomerdrankje? Cocktail: Americano; Frisdrank: Fentimans Rose Lemonade; Bier: Weihenstephaner Hefeweissbier.; Wijn: Fleur de l'Amaurigue Rose
Favoriete ijsje? Raketje of softijs met olijfolie bij Mata Hari op de Wallen
Kamperen of hotel? Hotel
Favoriete barbecuegerecht? Porchetta of Picanha van The Meatlovers met een beetje Cityguys Operation Hot Sauce
Boek of badminton? Magazine: ModMod is prachtig gemaakt en MarketingTribune leest ook wel lekker weg ;)
Favoriete vakantieland? Ik ga voor heel Azië dan
Natuur of stad? Altijd de stad en liefst elk weekend een citytrip
Zwembad of strand? Zwembad! Ik kan daar de hele dag in liggen met één van die favoriete zomerdrankjes van eerder
Auto of vliegtuig? Trein of anders vliegtuig
Fiets of boot? Fiets
Favoriete zomermerk? Desperados
Zomer of winter? Zomer
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Dozijn nieuwe trends volgens Lidewij Edelkoort
- Hema ziet grote kansen in retailmedia: 'We staan pas aan het...
- Shortlist SAN ABC Accenten 2024 bekend
- Retailmedia: 'Stel de klantreis open voor adverteerders'
- Creativiteit onder druk door zwakke inzichten
- Vrije Academie opent Wunderkammer met Darwin, Sinke & Van...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management