Eerste voetbal-inhaakfilm volledig met AI: 'Orange Craziness'

Eerste voetbal-inhaakfilm volledig met AI: 'Orange Craziness'
  • Bureaus
  • 8 jul 2024 @ 11:00
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • CreatieVoetbal

Een technische en creatieve primeur: copy&conceptmaker Joep Drummen steekt Oranje een hart onder de riem tijdens het EK met AI. 'Ik heb de clip eigenhandig gemaakt met Midjourney, LUMA voor de bewegingen en daarna alles aan elkaar geplakt in een edit programma.' Ziehier het resultaat.

'De muziek heb ik ook met AI gemaakt, namelijk met Suno AI, net als de lyrics. Van alles geprobeerd, maar uiteindelijk bleek "funny song about the orange supporters" het best. Nu maar hopen dat ze blijven winnen', reageert Drummen.

Al eerder publiceerde hij in MarketingTribunes dossier 1 over AI (01/'23) een cartoon, waarin je ziet dat de toekomstige afdeling Creatie is uitbesteed aan twee ronkende computers. In plaats van deze techniek te vermijden en te verwerpen, heeft Drummen AI juist omarmd, om uit te vinden wat je er aan kan hebben. Deze AI commercial is in dat opzicht in elk geval geslaagd te noemen, nog met een open eind. Oordeel zelf.
(PvWK | concept en prompts: Joep Drummen met AI)



Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken