De zomerfavorieten van... Nizar Ben Messaoud (Unilever)

De zomerfavorieten van... Nizar Ben Messaoud (Unilever)
  • Food-en-retail
  • 2 jul 2024 @ 08:00
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    Redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • FoodMarketing

Naar het strand en surfen en bij voorkeur naar de Filipijnen in een hotel. Zomaar wat zomerfavorieten van Nizar Ben Messaoud, Senior Brand Manager Ice-Cream bij Unilever: ‘De shopper wil deze zomer verleid worden.’

Welk seizoen is het belangrijkst voor jouw merk?
Je ziet dat ijsjes meer top of mind zijn in de zomer als consumenten op zoek zijn naar verfrissing. Tegelijkertijd, zien we ook verkopen als het wat kouder is, de Magnum Pints zijn de ideale snack voor een avondje op de bank.

Wat zijn de zomertrends voor jouw merk?
In de ijscategorie wil de shopper deze zomer verleid worden met interessante innovaties. Met Magnum hebben we dit jaar echt op ‘moods’ ingespeeld met het lanceren van twee nieuwe smaken: Euphoria, symboliseert extreme blijdschap, waarbij Chill draait om uiterste relaxedheid. Ook met Ola innoveren we en hebben we veel nieuwe producten op de markt gebracht zoals de Ola Dream Team-mixverpakking en de Ola Jungle Party.

Wat zijn de plannen op marketinggebied voor najaar 2024 en 2025; gaat er iets veranderen aan jullie marketingstrategie?
Afgelopen jaar heeft Magnum diverse unieke momenten van ‘pleasure’ gecreëerd, van de Magnum Iftar tot het organiseren van de jaarlijke Magnum Sleepover. We gaven invulling aan onze missie om mensen te laten ervaren dat puur genieten pas mogelijk is wanneer je helemaal jezelf kunt zijn. Diezelfde pure boodschap en beleving willen we de rest van het jaar en volgend jaar blijven uitdragen.
Magnum zet zich ook in voor een belangrijkere missie achter de schermen: het ondersteunen van cacaoboeren. In augustus reisde ik af naar Ivoorkust om met eigen ogen te zien hoe we de levens van deze hardwerkende vrouwen concreet verbeteren. We investeren in hun sociaaleconomische toekomst door ze toegang te geven tot onderwijs, trainingen en financiering. Zo kunnen ze ook buiten het oogstseizoen een inkomen genereren en een eigen bedrijfje opzetten. Onze ambitie is om tegen 2025 ten minste 5.000 vrouwen in Ivoorkust op deze manier te empoweren. Dit is een project waar ik me enorm gepassioneerd voor inzet en dat perfect aansluit bij Magnums kernwaarden.

N I Z A R 'S Z O M E R F A V O R I E T E N

Favoriete zomerdrankje?
Lipton Ice Tea Green Mango
Favoriete ijsje? Magnum Euphoria Pink Lemonade
Kamperen of hotel? Hotel.
Favoriete barbecuegerecht? Vis op de BBQ.
Boek of badminton? Boek.
Favoriete vakantieland? Filipijnen.
Natuur of stad? Natuur, maar kan ook zeker genieten van een citytrip.
Zwembad of strand? Strand, lekker surfen.
Auto of vliegtuig? Roadtrips met de auto!
Fiets of boot? Fiets.
Favoriete zomermerk? Ola, ijsjes horen gewoon bij de zomer.
Zomer of winter? Zomer.
Welk seizoen is het belangrijkst voor jouw merk? Je ziet dat ijsjes meer top of mind zijn in de zomer als consumenten op zoek zijn naar verfrissing. Tegelijkertijd, zien we ook verkopen als het wat kouder is, de Magnum Pints zijn de ideale snack voor een avondje op de bank.
Wat zijn de zomertrends voor jouw merk? In de ijscategorie wil de shopper deze zomer verleid worden met interessante innovaties. Met Magnum hebben we dit jaar echt op ‘moods’ ingespeeld met het lanceren van twee nieuwe smaken: Euphoria, symboliseert extreme blijdschap, waarbij Chill draait om uiterste relaxedheid. Ook met Ola innoveren we en hebben we veel nieuwe producten op de markt gebracht zoals de Ola Dream Team-mixverpakking en de Ola Jungle Party.
Wat zijn de plannen op marketinggebied voor najaar 2024 en 2025; gaat er iets veranderen aan jullie marketingstrategie? Afgelopen jaar heeft Magnum diverse unieke momenten van ‘pleasure’ gecreëerd, van de Magnum Iftar tot het organiseren van de jaarlijke Magnum Sleepover. We gaven invulling aan onze missie om mensen te laten ervaren dat puur genieten pas mogelijk is wanneer je helemaal jezelf kunt zijn. Diezelfde pure boodschap en beleving willen we de rest van het jaar en volgend jaar blijven uitdragen.
Magnum zet zich ook in voor een belangrijkere missie achter de schermen: het ondersteunen van cacaoboeren. In augustus reisde ik af naar Ivoorkust om met eigen ogen te zien hoe we de levens van deze hardwerkende vrouwen concreet verbeteren. We investeren in hun sociaaleconomische toekomst door ze toegang te geven tot onderwijs, trainingen en financiering. Zo kunnen ze ook buiten het oogstseizoen een inkomen genereren en een eigen bedrijfje opzetten. Onze ambitie is om tegen 2025 ten minste 5.000 vrouwen in Ivoorkust op deze manier te empoweren. Dit is een project waar ik me enorm gepassioneerd voor inzet en dat perfect aansluit bij Magnums kernwaarden.

Nanny Kuilboer

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken