NLziet steekt ouderwetse omroep(st)er in een modern jasje

- Media
- 23 jul 2024 @ 08:27
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 23 jul 2024 @ 08:27
- Michiel van Zaane
Online TV-dienst NLziet heeft een nieuwe collega: virtuele omroeper Sam, die kijkers helpt bij het kiezen van series en programma’s.
Vanaf het begin van de televisie in 1951 tot en met 2000 waren omroepers of omroepsters een vertrouwd gezicht op de Nederlandse televisie, om programma’s en series aan- en af te kondigen. Hoewel het tv-kijken sindsdien sterk is veranderd, blijft de behoefte aan aanbevelingen onverminderd groot. Met NLziet kunnen kijkers live tv kijken, maar ook terug- en vooruitkijken naar sommige programma’s, zoals "B&B Vol Liefde" of een keuze maken uit ongeveer 250.000 programma's om terug te kijken.
De virtuele omroeper Sam speelt hierin een centrale rol door deze zomer via Instagram, Facebook en TikTok kijktips te geven. Hiermee kunnen kijkers eenvoudig de weg vinden naar series en programma’s tijdens de zomervakantie. De Hilversumse startup XS2Content heeft dit project opgezet voor NLziet, met als doel om in één huisstijl kosten- en tijdsefficiënt geautomatiseerde tv-tips te bieden aan het publiek. Al eerder zette de startup avatar-projecten op voor NH Media, KRO-NCRV, Gemeente Amsterdam, GGD West Brabant en Metro (Mediahuis).
Met de introductie van Sam hoopt NLziet de dienstverlening te verbeteren en een brug te slaan tussen traditionele televisie en moderne digitale kijkgewoonten.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- KPN en S10 starten campagne tegen online buitensluiten Kom...
- De Telegraaf bereikt zakelijke topbeslissers
- TV-reclamemarkt daalt met 8,1%
- Ook Prime Video brengt Premier League naar Nederland
- Onderzoek: Papieren folder blijft massaal gelezen in Nederland
- Donald Duck blijft populairste mediamerk onder kinderen
Laatste Nieuws
- KPN en S10 starten campagne tegen... 12-09-2025
- Donald Duck blijft populairste... 11-09-2025
- Ook Prime Video brengt Premier... 10-09-2025
- De Telegraaf bereikt zakelijke... 08-09-2025
- Onderzoek: Papieren folder blijft... 04-09-2025
- TV-reclamemarkt daalt met 8,1%04-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes