Ster lanceert podcast Starten met reclame

- Content
- 17 jul 2024 @ 07:46
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 17 jul 2024 @ 07:46
- Michiel van Zaane
Ster lanceert een driedelige podcastserie 'Starten met reclame' voor ondernemers die de stap naar landelijke reclame willen zetten. In de driedelige serie gaat presentator Splinter Chabot in gesprek met reclame- en media-experts.
In de eerste aflevering duikt Chabot samen met Yerma Ham, accountmanager bij Ster, en media-expert Patrick Horstman, mede-oprichter van Featly Media, in de kansen en mogelijkheden van reclame. Splinter begeleidt de luisteraar bij de eerste stappen naar een landelijke campagne, met de focus op radioreclame. Ter inspiratie komt Mascha van Zwieten, manager communicatie en marketing van Loo van Eck, aan het woord om haar expertise, reclame-ervaringen én resultaten te delen.
Creatie
Hoe maak je dan zo’n effectieve commercial? In de tweede aflevering spreekt Splinter met Noortje Lankhaar, research consultant bij Ster, en Michel Ouwens, reclamemaker van creatief bureau Double-O over het maakproces. De belangrijkste ingrediënten van een effectieve commercial, zoals pakkende teksten, de juiste muziek en overtuigende stemmen, worden aan de hand van sprekende voorbeelden besproken. Daarnaast worden inzichten gedeeld uit Ster Admeasure, de commercialtest van Ster, die de luisteraar gelijk in de praktijk kan brengen.
Optimale inzet
In de derde en laatste aflevering spreekt Splinter opnieuw met Yerma Ham en Noortje Lankhaar van Ster. Ditmaal over de keuzes bij het inzetten van je commercial. Hoe kies je voor een zender, tijdvak of campagneperiode en weet je het meeste uit je doelstelling en mediabudget te halen? Sophie van Gorsel, marketingmanager van Makelaarsland, schuift aan om te vertellen over haar praktijkervaringen en de keuzes die voor het merk tot succes hebben geleid.
Ster Reclamestarter
Maureen Nijssen, specialist marketing & communicatie bij Ster: ‘De podcastserie is onderdeel van ‘Ster Reclamestarter’, een online omgeving waarop tips en tricks te vinden zijn die adverteren makkelijker maken. De stap naar landelijke reclame kan voor organisaties groot voelen en natuurlijk wil je goed weten waar je aan begint en wat het je kan opleveren. In de podcast nemen media-experts van binnen en buiten Ster luisteraars mee in de wereld van radioreclame. Een radiocampagne is vaak sneller en makkelijker opgezet dan je zou denken.’
Naast de podcast is op Ster Reclamestarter een stappenplan te vinden waarin ondernemers stap voor stap inzichten krijgen in wat er allemaal bij een campagne komt kijken. Ook kun je berekenen welke mogelijkheden er zijn met een bepaald budget of inspiratie opdoen uit verhalen van eerdere ‘reclamestarters’. Allemaal met het doel om de stap naar landelijke reclame toegankelijker te maken.
De eerste aflevering is vanaf vandaag te beluisteren via ster.nl/podcast, Apple Podcasts en Spotify.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Tabloo start speelse... 16-04-2025
- Sterk, creatief en vol lef - ANWB... 11-04-2025
- McDonald’s laat lef en... 09-04-2025
- Heineken introduceert ‘The Flipper’... 09-04-2025
- Fjällräven opnieuw verkozen tot... 07-04-2025
- Jennifer Hoffman promoot duurzame... 02-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management