Inzenden Esprix start al voor kerst

- Algemeen
- 16 dec 2025 @ 08:04
- Link
-
Kel Koenen
Hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 16 dec 2025 @ 08:04
- Kel Koenen
Vanaf 22 december kunnen bureaus, merken en makers hun cases weer insturen voor de Esprix. Nieuw dit jaar is dat inzenden al vóór de kerst mogelijk is. Daarmee wil de organisatie deelnemers extra tijd geven om zich tijdens de feestdagen te buigen over hun meest creatieve én effectieve werk. De jury start begin maart met de beoordeling, onder leiding van eindjuryvoorzitter Annette Menheere.
De Esprix richt zich op cases die niet alleen uitblinken in creativiteit, maar ook aantoonbare impact laten zien. Door de inzendperiode te vervroegen, hoopt de organisatie dat inzenders bewuster en zorgvuldiger hun beste werk selecteren en uitwerken. De inzendtermijn loopt tot en met 12 februari.
Een belangrijke ontwikkeling dit jaar is de samenwerking met Ra*w en Jonge Honden. Daarmee wil de Esprix expliciet ruimte maken voor de stem van jonge professionals binnen het juryproces. Volgens Jacqueline Smit, bestuursvoorzitter van de Esprix, is die stap bewust gezet. ‘We vinden het belangrijk dat de stem en visie van jonge makers beter gehoord wordt en hebben daarom de jury in elke categorie versterkt met een frisse blik in de vorm van een young professional’, zegt Smit. ‘We zijn ervan overtuigd dat zij een waardevolle bijdrage zullen leveren aan het juryproces.’
Ook het juryproces zelf is verder aangescherpt. Annette Menheere, eindjuryvoorzitter, licht toe dat nieuwe juryleden tijdens de kick-off uitgebreid worden meegenomen in de beoordelingscriteria per categorie. ‘Elke categorie kent zo haar merites en op deze manier zijn we verzekerd van een goede start van de nieuwe leden in alle categorieën’, stelt Menheere. Daarbij wordt bewust gestuurd op balans binnen de jury’s.
Die balans zit niet alleen in ervaring, maar ook in samenstelling. De organisatie kijkt nadrukkelijk naar een evenwichtige verhouding tussen mannen en vrouwen en tussen creatieven, strategen, mediaprofessionals en marketeers. ‘We juichen meer diversiteit in de jury toe – wat helaas niet eenvoudig blijkt – maar dat geldt voor de gehele sector’, aldus Menheere.
Inzenden voor de Esprix kan vanaf 22 december tot en met 12 februari via esprix.nl. De organisatie sluit af met een kerstgroet en kijkt vooruit naar een nieuw jaar vol creatieve en effectieve cases.
-
Kel Koenen
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur
- Website:https://www.linkedin.com/in/kelkoenen/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Van turbulentie naar trots: de tweede kans van VanMoof
- Hoe creatief vakmanschap 60% nieuw publiek opleverde
- Podcastserie ‘The Next Tony’ #9 met Bakers & Bananas-founder...
- AI en DM Trendrapport 2026 Beeckestijn: AI hertekent marketing
- Goodoo: plantaardig ijs met smaak én missie
- [column] De marketing van spijt: als ‘sorry’ ook een strategie...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

