Dijkhuizen aan marketingroer McDonald's - start nieuwe CMO in januari 2026

Dijkhuizen aan marketingroer McDonald's - start nieuwe CMO in januari 2026
  • Food-en-retail
  • 15 dec 2025 @ 12:00
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • Geen tag

McDonald’s Nederland benoemt Els Dijkhuizen tot Chief Marketing Officer. Zij treedt op 5 januari 2026 toe tot de directie en volgt Stijn Mentrop op, die afgelopen zomer de overstap maakte naar McDonald’s Duitsland. Hiervoor was zij CMO bij Heineken Nederland.

Met Dijkhuizen haalt de restaurantketen een ervaren en creatief marketeer binnen die leiding gaat geven aan het Nederlandse marketingteam van circa twintig professionals.

Dijkhuizen geldt als een van de meest toonaangevende marketeers van het land. Zo bereikte zij al eens de voorpagina van MarketingTribune als 'CMO in het Diepe', waarmee -naar ze later vertelde- een jeugddroom uitkwam. Ook schijnt ze voor te komen in het Kerstcrypto van MT, die deze week uitkomt [MT12/'25]. Haar stijl wordt volgens haar aanstaande werkgever gekenmerkt door een sterke focus op merkleiderschap, creativiteit en samenwerking.

Zoe Hamburger, Managing Director van McDonald’s Nederland, zegt: ‘Els brengt een krachtige mix van strategisch inzicht, creativiteit en mensgericht leiderschap. Met haar ervaring in merkbouw en innovatie zien wij volop kansen om onze marktpositie verder uit te bouwen. Ik kijk uit naar de samenwerking.’

Ook Dijkhuizen zelf ziet uit naar haar nieuwe rol. ‘McDonald’s is een merk dat voor veel mensen onderdeel is van het dagelijks leven. De herkenbare gele bogen staan voor optimisme, vernieuwing en beleving. Samen met het team wil ik hier met energie aan verder bouwen.’

Voor haar overstap werkte Dijkhuizen zeventien jaar bij Heineken, waar zij diverse nationale en internationale marketing- en communicatiefuncties vervulde. Onder meer als Marketing Director Heineken Nederland en Global Director Sponsorships Communication. In die rollen was zij betrokken bij uiteenlopende merk- en innovatieprojecten, waaronder de herpositionering van Texels Skuumkoppe, de jubileumcampagne ‘Heerlijk Helder hoe je ons ook noemt’ en de introductie van Heineken Silver in samenwerking met het Chinese team. Daarnaast speelde zij een belangrijke rol in de verdere ontwikkeling van digitale en datagedreven marketing, onder meer via het Vrienden van Amstel-ticketingplatform.

Als CMO maakt Dijkhuizen deel uit van de Nederlandse directie. Zij werkt straks nauw samen met franchisenemers en vaste bureaupartners zoals TBWA\, OMD, MRM en Ace.

Eigen reactie zojuist op Linkedin

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken