Eerlijk beeld van de zorg bij Cordaan

Eerlijk beeld van de zorg bij Cordaan
  • Bureaus
  • 22 mei 2025 @ 09:12
  • Link
  • Kel Koenen
    Kel Koenen

    Hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

​Zorgorganisatie Cordaan zet met een nieuwe campagne in op eerlijke en herkenbare arbeidsmarktcommunicatie. In samenwerking met creatief bureau TheMerge en mediapartner Savvy ontwikkelde Cordaan een employer branding-strategie die voorbijgaat aan gestileerde zorgbeelden. De campagne laat zien wat het écht betekent om te werken bij een van de grootste zorginstellingen van Nederland.

Met ruim 6.000 medewerkers, 2.000 vrijwilligers en zorg voor meer dan 20.000 cliënten is Cordaan diep verankerd in de samenleving. Toch blijft het vinden en behouden van zorgprofessionals een grote uitdaging. De nieuwe campagne richt zich op het laten zien van de veelzijdigheid van het werk: zinvol, professioneel en soms ook intensief.

Een bijzonder element van de campagne is de actieve rol van de medewerkers zelf. Meer dan 300 collega’s werkten mee aan de totstandkoming van de beelden, teksten en verhalen. 'We vinden het belangrijk om toekomstige kandidaten een realistisch, eerlijk en veelzijdig beeld te geven van het werken in de zorg en bij Cordaan', aldus Vinnii Smeekes, verantwoordelijk voor arbeidsmarktcommunicatie.



De campagne bestaat uit een manifestfilm en diverse social videoformats waarin Cordaan-medewerkers met hun eigen telefoon hun werkdag vastleggen. De opnames zijn rauw en ongepolijst, met een bewuste focus op echtheid. Ook via digitale schermen en wildplak-posters is de campagne in Amsterdam zichtbaar.

Volgens Frank Jockin, Creative Partner bij TheMerge, was dat precies de bedoeling: 'We wilden geen gelikte zorgbeelden, maar de cultuur laten zien zoals die is.' Met Werk bij Cordaan kiest de organisatie voor een open, menselijke toon die niet alleen wervend, maar ook geloofwaardig is.

Credits

Cordaan: Evi Winnubst, Nicky van Veenhuizen, Vinnii Smeekes, Sjoerd Beumer
Concept en productie: TheMerge
Fotografie: Ruben Wiegerinck
Muziek: Vijay Kanhai
Media: Savvy

Kel Koenen

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken