Eerlijk beeld van de zorg bij Cordaan

- Bureaus
- 22 mei 2025 @ 09:12
- Link
-
Kel Koenen
Hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 22 mei 2025 @ 09:12
- Kel Koenen
Zorgorganisatie Cordaan zet met een nieuwe campagne in op eerlijke en herkenbare arbeidsmarktcommunicatie. In samenwerking met creatief bureau TheMerge en mediapartner Savvy ontwikkelde Cordaan een employer branding-strategie die voorbijgaat aan gestileerde zorgbeelden. De campagne laat zien wat het écht betekent om te werken bij een van de grootste zorginstellingen van Nederland.
Met ruim 6.000 medewerkers, 2.000 vrijwilligers en zorg voor meer dan 20.000 cliënten is Cordaan diep verankerd in de samenleving. Toch blijft het vinden en behouden van zorgprofessionals een grote uitdaging. De nieuwe campagne richt zich op het laten zien van de veelzijdigheid van het werk: zinvol, professioneel en soms ook intensief.
Een bijzonder element van de campagne is de actieve rol van de medewerkers zelf. Meer dan 300 collega’s werkten mee aan de totstandkoming van de beelden, teksten en verhalen. 'We vinden het belangrijk om toekomstige kandidaten een realistisch, eerlijk en veelzijdig beeld te geven van het werken in de zorg en bij Cordaan', aldus Vinnii Smeekes, verantwoordelijk voor arbeidsmarktcommunicatie.
De campagne bestaat uit een manifestfilm en diverse social videoformats waarin Cordaan-medewerkers met hun eigen telefoon hun werkdag vastleggen. De opnames zijn rauw en ongepolijst, met een bewuste focus op echtheid. Ook via digitale schermen en wildplak-posters is de campagne in Amsterdam zichtbaar.
Volgens Frank Jockin, Creative Partner bij TheMerge, was dat precies de bedoeling: 'We wilden geen gelikte zorgbeelden, maar de cultuur laten zien zoals die is.' Met Werk bij Cordaan kiest de organisatie voor een open, menselijke toon die niet alleen wervend, maar ook geloofwaardig is.
Credits
Cordaan: Evi Winnubst, Nicky van Veenhuizen, Vinnii Smeekes, Sjoerd Beumer
Concept en productie: TheMerge
Fotografie: Ruben Wiegerinck
Muziek: Vijay Kanhai
Media: Savvy
-
Kel Koenen
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur
- Website:https://www.linkedin.com/in/kelkoenen/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Pitchen tussen wolken en zand met Matt Sleeps, RA*W laat...
- 'Mannen - Praat' maakt kwetsbaarheid tussen kerels bespreekbaar
- Becel zet hartgezondheid centraal met nieuwe campagne
- Nieuwe Defensiecampagne richt zich op vrouwen
- Nierstichting gooit het roer om met activistische koers en...
- Allianz Direct stunt met bold campagne voor Gen Z
Laatste Nieuws
- Heineken kiest Hagens als... 20-06-2025
- Engie toont menselijk gezicht met... 20-06-2025
- VanMoof geeft nieuwe S6 filmische... 20-06-2025
- Kruidvat trapt zomer af met... 20-06-2025
- ‘Beweeg waar je bent’: Dreaver... 20-06-2025
- Hibou lanceert innovatiehub Hibou/x... 19-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Dynamic Creative Optimization: de slimste weg naar relevantie en resultaat
- Bouw een wendbaar en toekomstbestendig IT-landschap
- Webcare is meer dan online klantenservice - ontdek hoe je écht klantgericht communiceert
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management
- Building a Data Platform for Analytics & Activation