Campina lanceert interactieve Avonturen Boerderij

Campina lanceert interactieve Avonturen Boerderij
  • Bureaus
  • 21 mei 2025 @ 12:46
  • Link
  • Kel Koenen
    Kel Koenen

    Hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Ter voorbereiding op de Open Boerderijdagen op 30 mei en 9 juni introduceert Campina een nieuwe digitale merkervaring: de Avonturen Boerderij. Deze interactieve game, ontwikkeld in samenwerking met Fitzroy en LiveWall (onderdelen van United Playgrounds), laat kinderen spelenderwijs kennismaken met het boerderijleven, gezonde voeding en duurzaamheid.

De digitale boerderij vormt een verlengstuk van het fysieke evenement dat al sinds 2007 jaarlijks duizenden gezinnen verwelkomt op boerderijen door heel Nederland en België. Met de online ervaring vergroot Campina niet alleen haar bereik, maar versterkt ze ook haar merkverhaal en educatieve ambities.

In de game nemen Lavezzi Rutjes en zijn team, de Boeren Bengels, kinderen mee op ontdekkingstocht langs drie mini-games. Spelers leren onder meer hoe melk ontstaat, waarom een voedzaam ontbijt belangrijk is en welke rol boeren spelen in natuurbeheer en klimaat. De game is gratis toegankelijk via mobiel, tablet of desktop en beloont spelers met digitale prijzen.

‘We willen elk kind op een spelende manier laten ontdekken waar melk vandaan komt en waarom goede voeding belangrijk is’, zegt Doris Offerhaus, Brand Manager bij Campina. ‘Met deze digitale boerderij maken we dat leerzame avontuur laagdrempelig en leuk.’

Mischa Schreuder, Executive Creative Director bij Fitzroy, prijst de samenwerking: ‘Als creatief partner ben ik enorm trots op hoe de Campina Avonturen Boerderij tot leven is gekomen. Dankzij de nauwe samenwerking tussen Fitzroy en LiveWall sluiten de content en het gameplatform naadloos op elkaar aan. Het is fantastisch om te zien hoe beide labels hun krachten hebben gebundeld om spelenderwijs educatie en entertainment samen te brengen.’

De Avonturen Boerderij sluit aan bij Campina’s merkbelofte ‘Voor een betere morgen’. Met inzet van gamification, influencers, social content en on-pack promotie is de digitale game geïntegreerd in de bredere merkactivatie van Campina.

Kel Koenen

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken