Campina lanceert interactieve Avonturen Boerderij

- Bureaus
- 21 mei 2025 @ 12:46
- Link
-
Kel Koenen
Hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 21 mei 2025 @ 12:46
- Kel Koenen
Ter voorbereiding op de Open Boerderijdagen op 30 mei en 9 juni introduceert Campina een nieuwe digitale merkervaring: de Avonturen Boerderij. Deze interactieve game, ontwikkeld in samenwerking met Fitzroy en LiveWall (onderdelen van United Playgrounds), laat kinderen spelenderwijs kennismaken met het boerderijleven, gezonde voeding en duurzaamheid.
De digitale boerderij vormt een verlengstuk van het fysieke evenement dat al sinds 2007 jaarlijks duizenden gezinnen verwelkomt op boerderijen door heel Nederland en België. Met de online ervaring vergroot Campina niet alleen haar bereik, maar versterkt ze ook haar merkverhaal en educatieve ambities.
In de game nemen Lavezzi Rutjes en zijn team, de Boeren Bengels, kinderen mee op ontdekkingstocht langs drie mini-games. Spelers leren onder meer hoe melk ontstaat, waarom een voedzaam ontbijt belangrijk is en welke rol boeren spelen in natuurbeheer en klimaat. De game is gratis toegankelijk via mobiel, tablet of desktop en beloont spelers met digitale prijzen.
‘We willen elk kind op een spelende manier laten ontdekken waar melk vandaan komt en waarom goede voeding belangrijk is’, zegt Doris Offerhaus, Brand Manager bij Campina. ‘Met deze digitale boerderij maken we dat leerzame avontuur laagdrempelig en leuk.’
Mischa Schreuder, Executive Creative Director bij Fitzroy, prijst de samenwerking: ‘Als creatief partner ben ik enorm trots op hoe de Campina Avonturen Boerderij tot leven is gekomen. Dankzij de nauwe samenwerking tussen Fitzroy en LiveWall sluiten de content en het gameplatform naadloos op elkaar aan. Het is fantastisch om te zien hoe beide labels hun krachten hebben gebundeld om spelenderwijs educatie en entertainment samen te brengen.’
De Avonturen Boerderij sluit aan bij Campina’s merkbelofte ‘Voor een betere morgen’. Met inzet van gamification, influencers, social content en on-pack promotie is de digitale game geïntegreerd in de bredere merkactivatie van Campina.
-
Kel Koenen
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur
- Website:https://www.linkedin.com/in/kelkoenen/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Pitchen tussen wolken en zand met Matt Sleeps, RA*W laat...
- 'Mannen - Praat' maakt kwetsbaarheid tussen kerels bespreekbaar
- Becel zet hartgezondheid centraal met nieuwe campagne
- Nieuwe Defensiecampagne richt zich op vrouwen
- Nierstichting gooit het roer om met activistische koers en...
- Allianz Direct stunt met bold campagne voor Gen Z
Laatste Nieuws
- Heineken kiest Hagens als... 20-06-2025
- Engie toont menselijk gezicht met... 20-06-2025
- VanMoof geeft nieuwe S6 filmische... 20-06-2025
- Kruidvat trapt zomer af met... 20-06-2025
- ‘Beweeg waar je bent’: Dreaver... 20-06-2025
- Hibou lanceert innovatiehub Hibou/x... 19-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Dynamic Creative Optimization: de slimste weg naar relevantie en resultaat
- Bouw een wendbaar en toekomstbestendig IT-landschap
- Webcare is meer dan online klantenservice - ontdek hoe je écht klantgericht communiceert
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management
- Building a Data Platform for Analytics & Activation