Vivera lanceert nieuwe Signature Burger campagne over echtheid

- Food-en-retail
- 21 mei 2025 @ 08:00
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - Geen tag
- 21 mei 2025 @ 08:00
- Peter van Woensel Kooy
Vivera introduceert de Signature Burger met een nieuwe, gedurfde campagne die speelt met de dunne grens tussen echt en nep. In een wereld waar bijna niets meer écht is — van siliconen tot sixpacks, van fillers tot filtertjes — omarmt Vivera fake.
Eigenlijk gaat het het foodmerk om de schoonheid van alles dat niet echt is.
'De Vivera Signature Burger is zó sappig, zó juicy en zó intens lekker dat je je afvraagt: is dit echt vlees? Spoiler: nee. Maar weet je wat? Het maakt niet uit. De burger is volledig plantaardig, met die iconische gegrilde randjes en een smaak die door je zintuigen breakdancet. Geen koeien, geen schuldgevoel, alleen pure smaakbeleving', aldus de makers.
Wat maakt het uit?
De nieuwste campagne van Vivera wil een dikke vette streep trekken door ouderwetse ideeën over ‘echt’ en ‘nep’. 'Met een flinke knipoog zien we gebruinde goden uit een fles, lippen die drie postcodegebieden bestrijken, biceps als opblaaspoppen en nagels die kunstwerken zijn geworden. En tussen al die perfectie prijkt één waarheid: het is niet echt, maar maakt het uit? Zolang het maar raakt en... smaakt, toch? Met deze campagne wil Vivera niet alleen laten zien hoe lekker plantaardig kan zijn, maar ook hoe je zonder schuldgevoel kunt genieten van iets dat niet ‘echt’ is. Want als iets goed voelt, goed smaakt en de planeet helpt, waarom zou je dan moeilijk doen over wat echt is?'
Campagne-uiting
Een positieve boodschap
De campagne, ontwikkeld door bureaus Heldergroen en Trojan Monkeys, draait om het omarmen van positieve keuzes zonder te wijzen op wat er mis is. Arthur Herpel, Managing Partner bij Heldergroen, stelt: 'Om gedragsverandering te realiseren moeten we niet het probleem centraal stellen en groter maken, maar het positieve alternatief op een aanstekelijke manier presenteren. Volgens mij zijn we daar in deze campagne best aardig in geslaagd.'
Auke van Rossum, creative director bij Trojan Monkeys, vult aan: 'We wilden een campagne maken die net zo sappig en vol smaak is als de Signature Burger zelf. Geen belerend verhaal, gewoon iets dat smaakt naar meer — en dat mag best een beetje nep zijn!”
De Signature Burger is Vivera’s antwoord op de vraag: hoe krijg je mensen aan het plantaardig eten zonder belerend te zijn? Door te laten zien dat ‘niet echt’ lekker mag zijn. Omdat jij het waard bent. Omdat dieren best cute zijn. Omdat planeet A onze enige is. En omdat ‘echt’ tegenwoordig toch al nergens meer op slaat. Kortom: 'De Signature Burger. Hij is niet echt. Maar maakt het uit?'
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- omarmen
- haburger
- mvo
- fake
- Arthur Herpel
- lekker
- Trojan Monkeys
- echt
- Heldergroen
- plantbased
- positieve keuzes
- vlees
- Auke van Rossum
- Vivera
- Signature Burger
- nep
- Pablo
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Ben & Jerry’s opent Brookie Pop-up in Amsterdam
- Magnum breidt uit met utopia-smaken
- Kookboek Porsche viert Nederlands streekgenot
- Retail Media Day brengt nieuwe standaard aan het licht
- Nieuwe Retail Media Commissie bevordert kennisdeling...
- Albert Heijn lanceert Lekker Weekend met remake van Saturday...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Vivera lanceert nieuwe Signature... 21-05-2025
- Picnic start campagne met goedkoper... 20-05-2025
- Zeg hallo tegen 18 nieuwe verleidingen20-05-2025
- [onderzoek] Hiiper: Discount wint... 20-05-2025
- Speculaars: Texaanse koekjes met een... 20-05-2025
- Eet je chocola als niemand kijkt19-05-2025
MarketingTribune Events
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management